Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Hoe kan ik bestanden uitwisselen tussen mijn Tablet en thuiswerk Netwerk Windiws (23)

luvene

luvene

• Lid sinds 04 december 2012
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • 19 december 2012
  • 15:13

Boys,

Sorry als deze vraag al eens is gesteld maar ik zoek me echt verloren. En het is in het algemeen geschreven in techneutentaal. Soms denk ik wel eens, waar gaat het allemaal over :shy:

Ik ben 54, ja, een ouwe l*l maar nog zeer jong van geest. Ik ben wel thuis in Windows en PC's maar van android begrijp ik steeds meer maar hoe kan ik nu eenvoudig bestanden van mijn PC naar mijn Tablet overbrengen en v.v.????

Wie helpt me ff please……

Groet,
Luvène

Bewerkt (24 april 2013 16:02)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 19 december 2012
  • 15:51

Bluetooth (als je dat hebt op je PC) gaat makkelijk.

Of maak een windows share op je PC en gebruik iets als ES FileExplorer om via het netwerk te kopiëren. Andersom kan ook (bestanden beschikbaar maken op je tablet dus), maar dan heb je root nodig op je tablet (installeer dan de samba fileserver). Last but not least zijn er nog mogelijkheden via bijvoorbeeld dropbox, maar dan zet je je bestanden eerst ergens buiten je eigen netwerk en ik denk dat je dat niet wil.

luvene

luvene

• Berichten 40
  • Reputatie 0
  • 19 december 2012
  • 17:21

Hoi, dank voor je reactie maar ik ben er al uit…. Niet helemaal hetzelfde inderdaad wat ik vroeg maar toch voor mij voldoende en makkelijk. Ik heb Google Drive geïnstalleerd op mijn desktop en op mijn tablet. Zelfs ik snap het :-) Ik heb nu wel een andere vraag maar dat gaat meer over een applicatie. Stel hem toch maar even. Ik heb op de Google Drive ook een muziekalbum toegevoegd met Ogg Vorbis format. Ik krijg wel het album te zien maar kan het niet afspelen. Neem aan dat ik de files fysiek op mijn Tablet moet opslaan om deze te kunnen benaderen?

****……….. het werkt toch…………… Alleen lijkt het me toch handig dat wanneer ik de files wil beluisteren deze eerst naar mijn Tablet moet brengen en dan afspelen anders stream ik ze over het Internet en dat kost geld als ik dat met 3G doe.

En we gaan verder……… hoe breng ik die files dan van mijn Google Drive naar mijn tablet?

———- Update van bericht ———-

Marvin;367246
Bluetooth (als je dat hebt op je PC) gaat makkelijk.

Geen ervaring mee.

Marvin;367246
Of maak een windows share op je PC en gebruik iets als ES FileExplorer om via het netwerk te kopiëren. Andersom kan ook (bestanden beschikbaar maken op je tablet dus), maar dan heb je root nodig op je tablet (installeer dan de samba fileserver).
Waar gaat dit over????? Sorry!

Marvin;367246
Last but not least zijn er nog mogelijkheden via bijvoorbeeld dropbox, maar dan zet je je bestanden eerst ergens buiten je eigen netwerk en ik denk dat je dat niet wil.
Ik heb dat nu met Google Drive gedaan maar ik wil ook files die nu in mijn Google Drive staan fysiek naar mijn Tablet brengen. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn maar ik heb geen ervaring met Android. Waarschijnlijk zullen die op mijn Tablet ook ergens in een mapje staan bedenk ik me nu……… Zal eens kijken. Hulp wordt zeer gewaardeerd. Graag in Jip en Janneke taal zonder sambaballen ;-) :-)

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 19 december 2012
  • 17:34

In google drive zoek je het bestand dat je wil downloaden. Rechts daarvan staat een pijltje, daar klik je op. In het scherm dat je dan krijgt staat een schuifje “Available offline”. Zet je die op “ON”, dan download google drive die naar "/sdcard/Android/data/com.google.android.apps.docs/files/pinned_docs_files_do_not_edit/xxxx“, waar ”xxxx“ voor een reeks willekeurige letters en cijfers staat. Daarin vindt je dan een zipfile met daar weer in het originele bestand. Maar daarvoor moet je in de settings van de google drive app eerst ”Enable encryption" uitzetten. Ik zou het niet zo doen, da's alleen maar onhandig.

Echt hoor, het gaat makkelijker om een share op je windows PC te maken en dan met ES file explorer (gewoon uit de market te downloaden) de boel naar je lokale directory op de tablet te kopiëren. Da's stukken sneller en makkelijker.

luvene

luvene

• Berichten 40
  • Reputatie 0
  • 19 december 2012
  • 18:34

Marvin;367282
In google drive zoek je het bestand dat je wil downloaden. Rechts daarvan staat een pijltje, daar klik je op. In het scherm dat je dan krijgt staat een schuifje “Available offline”. Zet je die op “ON”, dan download google drive die naar "/sdcard/Android/data/com.google.android.apps.docs/files/pinned_docs_files_do_not_edit/xxxx“, waar ”xxxx“ voor een reeks willekeurige letters en cijfers staat. Daarin vindt je dan een zipfile met daar weer in het originele bestand. Maar daarvoor moet je in de settings van de google drive app eerst ”Enable encryption" uitzetten. Ik zou het niet zo doen, da's alleen maar onhandig.

Dat ben ik met je eens…………

Marvin;367282
Echt hoor, het gaat makkelijker om een share op je windows PC te maken en dan met ES file explorer (gewoon uit de market te downloaden) de boel naar je lokale directory op de tablet te kopiëren. Da's stukken sneller en makkelijker.
Nou, ik wil het wel proberen, de vlammen schieten nu al uit mijn h…. Share….??? OK dan, gewoon delen. Raak altijd giga in de war met dat delen. Ik heb een Windows7 en een XP machine, uiteindelijk krijg ik het voor elkaar met rechten toekennen maar voordat het zover is…….. Ga het proberen.

OK en ES File Explorer (waar staat dat ES voor) is een app die ik op mijn Tablet zet. IK hou je op de hoogte. Je hulp word buitengewoon gewaardeerd, laat dat duidelijk zijn.

Hoi,

Je zal wel denken dat ik uit een ei kom maar toch………Ik snap het niet. Ik heb een nieuwe SHARE gemaakt binnen Windows7 en heb ik Tablet genoemd. Ik heb de app gedownload en geinstalleerd op mijn tablet maar ik zie daar enkel de files van mijn Tablet staan. Lijkt me ook logisch. Hoe moet ik in godsnaam de files welke ik gedeeld heb op mijn Windows7 PC zichtbaar maken op mijn Tablet? Moet ik soms ook op mijn Windows7 PC die ES File Explorer installeren? Dat lijkt logisch maar ik vraag het liever maar even. Please help.

Groet,
Luvène

Het is me gelukt!!!! Bedankt! Ook dankzij dit filmpje http://www.techrepublic.com/blog/tablets/connect-android-to-windows-and-samba-shared-directories/1262

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 19 december 2012
  • 20:41

Mooi, goed gedaan. Veel plezier met je tablet en de enige domme vraag is de vraag die je niet stelt dus… no worries!

luvene

luvene

• Berichten 40
  • Reputatie 0
  • 20 december 2012
  • 09:21

Marvin;367347
Mooi, goed gedaan. Veel plezier met je tablet en de enige domme vraag is de vraag die je niet stelt dus… no worries!
OK, in dat geval………….. en jij weet hier veel vanaf, dus……

Ik kan nu inderdaad vrij makkelijk bestanden vanaf mijn Windows7 overbrengen naar mijn Tablet. Echter, het duurt wel lang! Ik heb een aantal CD's, uiteraard wel gecomprimeerd met Ogg Vorbis, maar al die CD's zijn per stuk iets van 100Mb. Normaal gaat dat vrij snel binnen een Windows7 netwerkje maar nu duurt het allemaal behoorlijk lang. Heb je daar niet een handigheidje voor? Kan het dus niet op een andere, snellere manier?

Nog iets : het lijkt wel of ik geen complete mappen in één keer kan selecteren binnen ES. Ik moet binnen de map de afzonderlijke bestanden aantaggen, deze kopiëren, dan naar Lokaal gaan en dan plakken. Moet ik ook nog eens van te voren alvast een goede map aanmaken op mijn Tablet binnen Music anders raak ik het spoor bijster. Kan dat niet eenvoudiger?

Bewerkt (24 april 2013 16:03)
rolschaatser

rolschaatser

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 20 december 2012
  • 09:24

via “airdroid” gaat het eenvoudig, wanneer beide via Wifi contact hebben, kan je heel eenvoudig bestanden switchen tussen pc en tablet

ximon1975

ximon1975

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 281
  • Reputatie 0
  • 20 december 2012
  • 10:04

Met het appje Airdroid eens, dan kun je via je webbrowser je toestel beheren en bestanden omzetten met knippen en plakken.
Je kunt dan zelfs via je pc sms versturen.
Je kunt als je veel bestanden(of groot) wilt omzetten ook gewoon het sd kaartje uit je Note halen en die in je pc/laptop steken en dan zo kopieren….

berichtje van rolschaatser niet gelezen :p

Nog een edit: ik gebruik astro manager die herkent alles binnen mijn netwerk(vista/xp/win7)
die kan ook syncen met dropbox/Gdrive en nog zon dienst.
Ik kan zonder problemen alles heen en weer knippen en plakken, ook hele mappen.

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 20 december 2012
  • 11:06

luvene;367400
Kan het dus niet op een andere, snellere manier?
Sneller netwerk? Misschien gaat het per FTP sneller, maar dat wordt weer een ingewikkeld verhaal.

Ik moet binnen de map de afzonderlijke bestanden aantaggen, deze kopiëren, dan naar Lokaal gaan en dan plakken.
Als je de folder lang aanklikt krijg je een popup-menu met opties. Daarin staat ook “Copy” en/of “Copy to”. Dan gaat'ie met een hele folder aan de slag.

Zoals de andere posters ook al aangeven: er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Wellicht vindt jij Astro Manager ook wel fijner werken of iets als Linda. Sommigen zijn helemaal happy met Ghost Commander of Total Commander.

Ergo, zelf even op zoek in de market naar wat je het fijnste vindt werken.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.