Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

matthijs_renes

matthijs_renes

• Lid sinds 04 augustus 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2013
  • 18:42

Beste lezers,

Het interne geheugen van de Galaxy Note 10.1 van mijn broer geraakt telkens vol. Waar dit door komt: geen idee. Ik heb al meerdere keren alles teruggezet op fabrieksinstellingen waarbij alle data wordt gewist. Daarna is het geheugen weer volledig beschikbaar, maar na verloop van tijd geraakt het geheugen als vanzelf weer vol. Het zijn geen foto's, video's of andere bestanden die in het interne geheugen worden opgeslagen. Mijn broer gebruikt geen apps die verklaren waarom het geheugen volloopt.

Wat ik wél weet is dat het de data-partitie is die volloopt. De app StorageAnalyzer laat dat zien. Die partitie is echter niet leesbaar, want de tablet is niet geroot.

Als ik in “Opslag” (via “Instellingen”), dan zie ik niets dat verklaart waarom het interne geheugen vol zit. De genoemde items gebruiken volgens de vermelde grootte bij lange na niet het gehele geheugen (nog niet eens 1 GB). Ik zie desondanks wél staan dat er 2,2 GB van de 12 vrij is, terwijl het geheugen 12 GB groot is.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit oplos? Rooten kan ik wel, maar wil ik niet omdat de garantie dan meteen stopt en de tablet is pas twee maanden in gebruik.

Groet,

Theo

Bewerkt (4 augustus 2013 19:14)
amolendijk

amolendijk

• Lid sinds 25 juni 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2013
  • 17:45

Ik heb exact het zelfde probleem met mijn tab2. Soms raak ik 2 gb per dag kwijt zonder dat ik bestanden download . Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Bewerkt (13 oktober 2013 17:47)
Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2013
  • 20:27

Je kan een app installeren die je geheugenopslag in kaart brengt. Bijvoorbeeld DiskUsage https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.diskusage (welke ik gebruik). Misschien zijn er meer. Maar daarmee zie je visueel hoe groot folders zijn op je geheugenopslag en kan je snel achterhalen welke app de boosdoener is. Dan kan het een instelling van de app zijn die het probleem oplost en anders de app verwijderen.

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2013
  • 21:26

@matthijs_renes, misschien dat je het al gevonden hebt, dan zou het melden van je bevinding anderen kunnen helpen, maar ik heb Storage Analyser ook bij mij geïnstalleerd. De data partitie is niets anders dan je storage (+ een beetje meer). Dus wat je daar ziet zou zo'n beetje gelijk moeten oplopen met /storage/sdcard0 (en misschien een deel van /system en /preload). Een vrij kale Note 10.1 geeft bij mij de volgende waarden. Misschien dat je daar wat aan hebt.
/storage/sdcard0/ 11,66GiB total ~11,05GiB free
/system/ 1,35GiB total ~49,04MiB free
/preload 492,13MiB total ~267,03MiB free
/data 11,75GiB total ~11.19GiB free
Als je geen bestanden kan zien, dan zou je misschien altijd de Note aan de pc kunnen hangen en via verkenner kunnen kijken of je wat kan zien. Met rechtermuisklik op een folder kan je de grootte opvragen. Misschien dat je op zo'n manier erachter kan komen.

amolendijk

amolendijk

• Lid sinds 25 juni 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2014
  • 23:55

Het volgende was voor mij de oplossing bij de P5100 tablet:
Toets via telefoonnummer invoer *#9900# en delete dumpstate/logcat en het intern geheugen is weer beschikbaar.

matthijs_renes

matthijs_renes

• Lid sinds 04 augustus 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2014
  • 21:58

Een erg late reactie, maar de “truc” van amolendijk is wat ik uiteindelijk heb toegepast (hoewel ik hem op een andere website had gevonden). Werkt als een zonnetje. Allen: bedankt voor het meedenken!

dinkie

dinkie

• Lid sinds 16 september 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 16 september 2014
  • 19:58

ik heb een samsung tab 2 waarvan het geheugen eigenlijk 4,2 GB is. Heb ongeveer 800MB aan apps e.d. gebruikt, maar heb nog maar 349MB vrij. Omdat ik helaas niet zo handig ben met een tablet heb ik geprobeerd met *#9900#, maar zonder resultaat. Kan iemand mij uitleggen hoe *#9900# werkt op een tablet of gaat dat niet? Hoe kan ik anders delete dumpstate/logcat doen op een tablet? Ik kan helaas niets meer downloaden. Help

MrGrey

MrGrey

• Lid sinds 12 augustus 2018
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2018
  • 02:47

Bij me note 8 werkt het trckje niet. Zie foto. Kan ook intern via telefoon niks vinden.Kan het zijn dat bepaalde apps geheugen partieties maken om te kunnen werken? Zo ja hoe kan ik achterhalen waar en hoe groot deze zijn. Heel  irritant is dat ondanks alle samsung mobieltjes op zelfde stuurprogr werken toch de interne instellings menus anders zijn soms.vergelijk ik dan met note 4 waar ik daarop makkelijker intern dingen kan oplossen lijkt wel

Bijlage:

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 augustus 2018
  • 12:20

Bij me note 8 werkt het trckje niet. Zie foto. Kan ook intern via telefoon niks vinden.Kan het zijn dat bepaalde apps geheugen partieties maken om te kunnen werken? Zo ja hoe kan ik achterhalen waar en hoe groot deze zijn. Heel  irritant is dat ondanks alle samsung mobieltjes op zelfde stuurprogr werken toch de interne instellings menus anders zijn soms.vergelijk ik dan met note 4 waar ik daarop makkelijker intern dingen kan oplossen lijkt wel
heb je ook al geprobeerd om de app voorkeuren te resetten.
is het probleem ook aanwezig zodra het toestel in safemode staat?

en ik neem aan dat je het cache geheugen en eventueel gegevens van de apps ook gewist hebt.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren