Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

interesse

interesse

• Lid sinds 07 juni 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2013
  • 14:06

Heb het programma google navigatie op mijn Samsung galaxy note 10.1 (GT-N8010) staan.
Ik zou dit programma toch moeten kunnen gebruiken zonder een internetverbinding? (wifi of 3G)
De gps staat aan alleen doet hij het niet…
Er zit toch een ingebouwde GPS functie in de tablet?

Bewerkt (14 oktober 2013 10:25)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 11 oktober 2013
  • 14:17

Pas de titel van je bericht even aan naar een korte omschrijving van je vraag. Alleen ‘GPS’ geeft de lezer geen idee waar het topic over gaat. Klik op bewerken om dit doen.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

vllangenk

vllangenk

• Lid sinds 02 juli 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2013
  • 15:03

Probeer Navfree eens…

Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 11 oktober 2013
  • 17:03

interesse
Heb het programma google navigatie op mijn Samsung galaxy note 10.1 (GT-N8010) staan.
Ik zou dit programma toch moeten kunnen gebruiken zonder een internetverbinding? (wifi of 3G)
De gps staat aan alleen doet hij het niet…
Er zit toch een ingebouwde GPS functie in de tablet?

Nee dat kan niet. Je hebt in eerste instantie iets van een internet vebinding nodig om kaarten (route) te laden. Eenmaal geladen heb je geen data (wifi of 3g) nodig.

Voorbeeld: ik laad mijn route thuis in de tablet, onderweg in nederland maak ik gebruik van mijn data verbinding en als ik de grens overga maak ik offline gebruik van mijn navigatie omdat ik de kaarten (route) geladen heb. Als ik dan in het buitenland (geen data) het toestel uitzet of de app sluit dan ben ik ook mijn route kwijt. Het werkt dus wel, maar met beperkingen. Een ander (gratis) alternatief vind je waarschijnlijk makkelijker omdat je dan gewoon de kaarten in je geheugen geladen hebt en dus geen data van wifi of 3g nodig hebt.

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1246
  • Reputatie 10
  • 14 oktober 2013
  • 16:32

Zuiver gezien heeft GPS-werking niets met internetverbinding te maken. Het is slechts de toepassing/app die GPS gebruikt die bepaalt of internetverbinding noodzakelijk is, bijvoorbeeld om kaarten te downloaden.
Dus een navigatie app met offline kaarten kan gewoon gps gebruiken zonder internet.

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.