Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Rubensky

Rubensky

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 23 juli 2016
  • 17:19

Mensen,

Ik heb een tablet een Samsung Galaxy Note 10.1.

Wat wil ik: een lege custom rom installeren zodat ik van de gehele Samsung schil ben verlost, inclusief de bijbehorende apps.

Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen en waar ik dan de drivers en dergelijke vandaan moet halen en deze installeren. 

Wie is er bereid om mij dit uit te leggen en te helpen voor elkaar te boxen?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 juli 2016
  • 18:21

je moet eerst zorgen dat je een custom recovery erop krijgt dat kan twrp of clockworkmod recovery zijn die kun je vervolgens flashen (erop zetten) met het programma odin en als de custom recovery erop staat kun je een rom gaan flashen deze zijn altijd in zip formaat en moet op het toestel staan en nooit uitpakken, als de zip op het toestel staat kun je die weer gaan flashen door in de custom recovery te booten en daar de zip installeren waarna de custom rom geïnstalleerd wordt.

ik weet niet of je verder hier op het forum gezocht hebt naar tutorials hoe je een rom moet installeren op een galaxy note 10.1, zou zo maar kunnen dat iemand hier al het een of ander over geschreven heeft.

als je meer van root, custom rommen wilt weten dan kun je het beste even naar xda developers kunnen gaan door hier te klikken, let! wel op er is nog een ander type galaxy note 10,1namelijk de 2014 edition daarvoor kun je hier terecht, let daar wel op bij het maken van de keuze rom en custom recovery.

custom rommen kun je vinden bij xda onder (android development)  de rom maker zet er meestal ook bij hoe en met welke recovery en of andere bestanden de rom geinstalleerd moet worden.
onder development staat meestal ook hoe je een custom recovery erop kunt krijgen.

en alles is altijd op eigen risico en de knox wordt getriggerd dwz in principe krijg je geen garantie meer van samsung zodra deze knox niet meer op nul staat, het is maar even dat je het weet.
als het alleen om een flash counter gaat is deze weer op nul te krijgen, als jou toestel knox heeft dan weer niet.

Bewerkt (23 juli 2016 18:37) | extra info toegevoegd
Rubensky

Rubensky

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 23 juli 2016
  • 19:04

Ik heb de goede versie gevonden namelijk de N8010

Hier is de link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2770009

Ik begrijp daar de stappen 4 tot en met 7 niet. Zou je die beter willen uitleggen?
Bij  stap 4 bijvoorbeeld wat is het verschil tussen die 2 downloads? (dat md5 en tar bestand er staat uw keuze.) 
De bestanden op mijn SD card zetten moet waarschijnlijk via de pc  en dan kom ik bij stap 6 ding in recovery modus maar hoe gaat de installatie dan?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 juli 2016
  • 19:25

nee deze rom is voor een GT-N8013 tablet die moet je niet hebben jij hebt een N8010, zoals ik begrijp uit jou bewoording.

jij moet hier zoeken voor een custom rom en die moet dan compatible zijn met de jouwe de N8010, tenminste als dat jou type note 10.1 is.

bijvoorbeeld deze hier of deze hier die heb ik vaker op een telefoon gedraaid is ook een goede rom, daar staat ook hoe je in de custom recovery moet booten.

gewoon eerst een compatible rom zoeken en dan even verder lezen in de post wat anderen over de rom zeggen, zo kom je er achter of een rom goed is, tenminste dat is mijn advies.

anders bekijk eerst de onderstaande youtube video daar wordt voorgedaan hoe je een custom rom installeerd.

let op! dit is alleen een rom install de custom recovery heeft hij er al op staan.

en maak altijd een backup van het systeem voor je een rom gaat installeren dit is als vangnet voor als er iets verkeerd gaat met het flashen dan kun je die weer terug zetten mocht het systeem niet meer opstarten.

Bewerkt (23 juli 2016 19:34)
Rubensky

Rubensky

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 23 juli 2016
  • 19:31

Nog even voor de zekerheid:

Mijn tablet is de GT-N8010 kan ik ze dan gebruiken?

En wat is de virtuele SD card dat is toch gewoon de kaart die ik erin heb gestopt?

Het is voor mij de allereerste keer vandaar de vragen.

Bewerkt (23 juli 2016 19:33)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 juli 2016
  • 19:42

die twee linken van mij kun je inderdaad gebruiken op jou tablet, maar lees altijd de instucties van de rom maker door er kan veschil in downloads zitten voor het type nummer tablet.

een rom.zip kun je altijd het beste op een micro sd kaart zetten en kan ook op het interne geheugen van de tablet maar dat ligt eraan hoe je gaat wipen, en zodra je gaat flashen kun je de locatie van de rom.zip zoeken in recovery, wordt meestal aangeduid als intern/extern sd kaart.

bekijk eerst het onderstaand filmpje dan weet je wat je zoal te wachten staat.

Bewerkt (23 juli 2016 19:43) | youtube video toegevoegd
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 juli 2016
  • 19:53

en bekijk deze pagina hoe je een custom recovery erop krijgt.

superuser heb je niet nodig als je een rom gaat flashen omdat deze in de meeste gevallen al root acces hebben.

Rubensky

Rubensky

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 23 juli 2016
  • 20:23

Oke, ik geef het gelijk toe misschien een beetje dom maar ik begrijp het gewoon niet. Ik heb nu deze rom gedownload:

http://android-revolution-hd.blogspot.nl/p/android-revolution-hd-mirror-site-var.html 

En nu? Want, ik begrijp de rest ook met de link die je plaatste niet. Mijn tablet kan ik in elk geval via de speciale modus niet op de sd kaart komen.

Want in die link van jou wat is het verschil tussen de Touch en One Touch?

Ik krijg namelijk een error als ik die bestanden probeer te downloaden. Een Error dat de website niet te bereiken is.

Bewerkt (23 juli 2016 20:49)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 juli 2016
  • 21:58

ik heb hieronder het een en ander neergezet hoe een custom recovery erop te krijgen en een custom rom.

ik ben niet verandwoordelijk voor als er iets verkeerd gaat ik heb deze tablet zelf nooit in het bezit gehad en weet dan ook niet of alle bestanden werken en of up to date zijn.
de screenshots die ik in deze tutorial gezet heb kunnen er anders uitzien dan degene die geflashed worden op je toestel.

lees alles goed door tot aan het eind en zorg dat de accu van je tablet voldoende is opgeladen, het liefst 100%
gebruik als het kan de orginele usb kabel.

je wilt dus de custom rom android revolution op je tablet, ga naar deze pagina download het bestand en zet hem op je micro sd kaart (niet uitpakken)

download nu eerst odin naar je bureablad van je computer door hier te klikken pak het bestand uit en run odin als administator, je krijgt vervolgens een scherm.

vervolgens moet er een custom recovery op komen ga daarvoor naar deze pagina en download het bestand naar je bureablad.
nu moet je toestel eerst in downloadmode komen te staan, zet je tablet helemaal uit en houdt de power knop en volume omlaag net zolang ingedrukt totdat je in het onderstaande scherm bent en druk volume om hoog, je bent nu in downloadmode, zie tweede screenshot, sluit je tablet aan op je computer en wacht totdat de drivers geinstalleerd zijn en er in odin linksboven het vakje verkleurd en added in het message venster komt te staan.

we gaan nu even verder onderaan het tweede screenshot.

zet nu eerst alle instellingen goed in odin, zie screenshot.

nu alles oke is en je toestel gezien wordt door odin kun je de custom recovery N8000-CWM-Touch-6.0.3.1.tar gaan flashen door in odin pda te selecteren en de N8000-CWM-Touch-6.0.3.1.tar file te kiezen en even wachten totdat de file is toegevoegt en dan op start drukken, de recovery wordt nu geflashed.

als de custom recovery met succes geflashed is dan is het vak groen met pass!, zie ook screenshots.
je toestel zal gaan rebooten en opnieuw opstarten.

ga twee screenshots verder om de custom rom te installeren.

nu de recovery erop staat en weer normaal is opgestart zet hem dan weer helemaal uit.
nu gaan we in recovery booten om de custom rom te flashen.

houdt de power en volume up tegelijk ingedrukt en vasthouden, zodra je het galaxy note scherm ziet laat de powerknop los maar houdt de volume up net zolang vast totdat je in de recovery bent.

voor de custom recovery zonder touch, volumeknop is navigeren de powerknop is selecteren.

nu moet je eerst een backup maken van het systeem door backup en restore te selecteren, mocht er iets fout gaan met de rom installeren kun je die weer terug zetten, de backup maken duurt een poosje.

nu de backup klaar is kies dan wipe data factory reset, alles wordt nu gereset, dit is nodig zodat je geen problemen krijgt met de nieuwe rom.

als dat klaar is ga naar install zip from sd kaart zoek vervolgens de android revolution rom.zip die je op je micro sd kaart gezet hebt klik erop en de installatie van de rom begint, wacht vervolgens totdat de rom zonder fouten heeft geflahed, er zal wel oke' komen te staan, als dat oke is kies dan reboot en je toestel zal opstarten met de nieuwe rom.

let op! eerste boot duurt een poosje heb geduld ;-)
als de eerste boot langer als 20 minuten duurt of het toestel zit in een bootloop dan is er iets verkeerd gegaan.

als je vragen hebt hoor ik het wel.

succes!

Bewerkt (23 juli 2016 22:22) | extra info toegevoegd
Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 23 juli 2016
  • 22:40

Echt even van stap tot stap:

root je tablet.
download een geschikte recovery.zip en zet deze op je externe sdkaart.
zet je tablet in de recoverymode en flash de recovery.
Zet je tablet uit en dan weer opstarten in recoverymode !!! anders zet de tablet de oude recovery weer terug !!.

Als je zo ver bent kunnen we je verder helpen.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.