Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 juli 2016
  • 22:48

Echt even van stap tot stap: root je tablet. download een geschikte recovery.zip en zet deze op je externe sdkaart. zet je tablet in de recoverymode en flash de recovery. Zet je tablet uit en dan weer opstarten in recoverymode !!! anders zet de tablet de oude recovery weer terug !!. Als je zo ver bent kunnen we je verder helpen.
hij hoeft niet geroot te worden… dat is de custom rom al.
en naar mijn weten blijft de custom recovery erop staan, wie gaat hem terug zetten dan het systeem zelf?
waarvoor heb je een recovery.zip nodig? het is een tar.file die geflashed kan worden in odin.

Bewerkt (23 juli 2016 22:54) | extra info toegevoegd
Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 23 juli 2016
  • 22:49

inderdaad niet eerst rooten.niet nodig.flash direct de recovery.dan de rom en gapps.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 juli 2016
  • 22:51

inderdaad niet eerst rooten.niet nodig.flash direct de recovery.dan de rom en gapps. Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
gapps is niet nodig met deze custom rom ;-)

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 23 juli 2016
  • 23:03

Heb ik het dan altijd verkeerd gedaan, of heb ik het dan altijd op de moeilijke manier gedaan ?

Ik dacht namelijk dat je geen recovery kon flashen als je niet geroot bent.
(iet met bootloader unlocken)

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 juli 2016
  • 23:10

als je helmaal verlost wilt zijn van samsung spul dan kun je het beste een  Cyanogenmod rom zoals deze hier en neem dan de download voor de GT-N8010 en download de gapps voor de android versie die je wilt gaan flashen,  kun je hier downloaden.

de volgorde is dan de cyanogenmod,rom flashen in de custom recovery zodra dat klaar is meteen de gapps erachteraan flashen en dan pas rebooten.

en de rom komt eruit te zien als, zie onderstaand youtube.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 juli 2016
  • 23:17

Heb ik het dan altijd verkeerd gedaan, of heb ik het dan altijd op de moeilijke manier gedaan ? Ik dacht namelijk dat je geen recovery kon flashen als je niet geroot bent. (iet met bootloader unlocken)
dan denk ik dat je altijd te veel hebt gedaan :-)

root zonder custom recovery doe je meestal met een kant en klaar root proggje, daarbij wordt er geen recovery geflashed en dan kan ik mij voorstellen dat zodra je update root verloren gaat.

je kunt een stock rom wel rooten, maar daarvoor moet je eerst een custom recovery erop zetten en dan een superuser.zip in die recovery flashen om root acces te krijgen.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 juli 2016
  • 23:31

@timelord kijk even op deze pagina dan snap je zo'n beetje wat er gebeurt in jou geval, daar wordt er een modified recovery geflashed om root acces te krijgen en dan klopt het dat zodra je gaat updaten root acces verloren gaat.

hij is ook bezig om systemless rootacces te krijgen, voordeel is dat zodra je een officiële update krijgt gaat root niet verloren, is dat even cool!

klik hier om naar een uitleg te gaan, het werkt trouwens nog niet op elke android.

maar niet om het een of ander, ik dwaal af het gaat hier om iemand te helpen een rom op zijn tablet te krijgen ;-) 

Rubensky

Rubensky

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2016
  • 19:33

Allereerst wil ik even melden dat het mij gelukt is de Flash uit te voeren. Dank voor de heldere uitleg. Daarna heb ik alle apps verwijderd met de System App remover. 

Het is bijzonder om te zien dat ik nu een GT-N8000 model heben dat het meer een telefoon is dan een tablet.

als je helmaal verlost wilt zijn van samsung spul dan kun je het beste een Cyanogenmod rom zoals deze hier en neem dan de download voor de GT-N8010 en download de gapps voor de android versie die je wilt gaan flashen, kun je hier downloaden. de volgorde is dan de cyanogenmod,rom flashen in de custom recovery zodra dat klaar is meteen de gapps erachteraan flashen en dan pas rebooten. en de rom komt eruit te zien als, zie onderstaand youtube.

Daar zit ik nu wel sterk aan te denken om dat nog even te doen.

Waar heb je de Gapps eigenlijk voor nodig?

Bewerkt (25 juli 2016 19:37)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 25 juli 2016
  • 19:57

Allereerst wil ik even melden dat het mij gelukt is de Flash uit te voeren. Dank voor de heldere uitleg. Daarna heb ik alle apps verwijderd met de System App remover. Het is bijzonder om te zien dat ik nu een GT-N8000 model heben dat het meer een telefoon is dan een tablet.

als je helmaal verlost wilt zijn van samsung spul dan kun je het beste een Cyanogenmod rom zoals deze hier en neem dan de download voor de GT-N8010 en download de gapps voor de android versie die je wilt gaan flashen, kun je hier downloaden. de volgorde is dan de cyanogenmod,rom flashen in de custom recovery zodra dat klaar is meteen de gapps erachteraan flashen en dan pas rebooten. en de rom komt eruit te zien als, zie onderstaand youtube. Daar zit ik nu wel sterk aan te denken om dat nog even te doen. Waar heb je de Gapps eigenlijk voor nodig?
Mooi dat ik heb kunnen helpen :-)

gapps is nodig om gebruik te maken van de playstore tevens zitten er de standaard google apps in het pakket. 

Let er wel op dat het gapps paket overeen moet  komen met de Android versie die je wilt gaan flashen anders heb je kans dat het toestel blijft hangen of geforceerd gaat afsluiten na het  flashen. 

Rubensky

Rubensky

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2016
  • 19:59

Dank voor de uitleg.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.