Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

alki1229

alki1229

• Lid sinds 05 september 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 5 september 2014
  • 11:21

Beste mensen,

Mijn note 3 heb ik ingesteld met de standaard mail van android, enkel synchroniseert hij niet. Ik heb een eigen website, en dat domein heb ik dus ook ingesteld op mijn telefoon. Ik heb al contact gehad met de hostingpartij, maar die weten geen oplossing (meer). De instellingen die gebruik heb ik ook op mijn oude telefoon ingesteld (galaxy s3), daar doen ze het wel. Ik krijg wel gewoon mail binnen op mijn note 3, enkel als ik ze lees op mijn computer, blijven ze gewoon staan in mijn telefoon. De synchronisatie heb ik al verschillende keren veranderd, automatisch(push), 5 minuten, etc. Niets werkt. Terwijl op mijn galaxy s3 met precies dezelfde instellingen hij het perfect doet. Als ik overigens op mijn note 3 de mail lees, wordt hij ook gelezen op mijn computer, dat is dus het vreemde.

Op alle 3 de toestellen (pc, galaxy 3, note 3) staan dezelfde instellingen.

Ligt dit aan de telefoon?

Jeremy

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 september 2014
  • 11:38

Verplaatst naar het forum van de Galaxy Note 3

je toestel zou prima in staat moeten zijn om email te synchroniseren. Om wat voor email gaat het? pop3/imap/exchange/hotmail/gmail?

alki1229

alki1229

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 5 september 2014
  • 11:40

Beste Nanders,

Dankjewel voor je reactie!

En inderdaad, dat leek mij toch ook. Ik maak gebruik van IMAP en een hosting server bij Versio, deze instellingen gebruik ik dan ook:

http://www.versio.nl/31-wat_zijn_de_pop_imap_gegevens_van_mijn_email_account.html

Jeremy

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 6 september 2014
  • 12:06

En weet je zeker dat je bij het aanmaken van het account op je Note ook voor imap hebt gekozen, en niet per ongeluk voor pop?

alki1229

alki1229

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 6 september 2014
  • 14:26

Dit weet ik 210% zeker. Heb dit namelijk meerdere keren nagekeken.

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 9 september 2014
  • 21:10

Ik vond deze link na Googelen: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=70933

Interessant waren deze twee:
I can also reproduce this on my Galaxy Note 3 running AT&T's OTA 4.4.2. It is important to note that I only get this error when “Period to sync Email” is set to “All” or “1 month.” If it is set to anything less than 1 month, the read/unread status begins to sync correctly again.

Changing Sync period to 3 days seems to resolve the issue.
But its just a real shame a smartphone these days can't handle email correctly.

alki1229

alki1229

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 september 2014
  • 13:47

Eric65
Ik vond deze link na Googelen: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=70933

Interessant waren deze twee:
I can also reproduce this on my Galaxy Note 3 running AT&T's OTA 4.4.2. It is important to note that I only get this error when “Period to sync Email” is set to “All” or “1 month.” If it is set to anything less than 1 month, the read/unread status begins to sync correctly again.

Changing Sync period to 3 days seems to resolve the issue.
But its just a real shame a smartphone these days can't handle email correctly.

Interessant bericht inderdaad, en ook bedankt voor je bericht.

Heb gisteravond mijn syc period dan ook naar 3 dagen gezet, maar zonder resultaat helaas. Vanmorgen al een aantal gekregen, maar ze werden op de pc gelezen, maar niet op de telefoon. Heb expres nog even mijn telefoon herladen zodat hij ook dat mailtje ziet (en niet na 5 min) en daarna gelezen op de computer. Maar hij staat nu nog steeds op ongelezen op mijn telefoon. (na veel herladen blijft hij nog op ongelezen staan..)

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 10 september 2014
  • 18:42

Jammer. Het was het proberen waard. Ik zoek meestal wel in het Engels, omdat je dan meer resultaten vind. Maar misschien dat je dit al doet.

Verder heb ik bijlagen toegevoegd (ik weet niet of dit werkt, ik zie er maar één bij toevoegen), maar de ene geeft mijn synchronisatie settings aan en via een andere site zag ik dat er ook een instelling is bij je gegevensgebruik, vervolgens daar op menu klikken en kijken of het vinkje bij synchronisatie aan staat.

Succes, meer kan ik ook niet voor je betekenen.

Bijlage:

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 10 september 2014
  • 18:43

Zie, ging niet goed. Hier de andere screenshot.

Bijlage:

alki1229

alki1229

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 september 2014
  • 18:50

Die van de gegevensverbruik had ik al zo staan, de instellingen van de mail had ik net iets anders, maar heb het nu ook zo gedaan. Het lijkt erop dat het als nog niet werkt.. Jammer maar helaas. Je hebt me in ieders geval geprobeerd te helpen, waar ik je heel dankbaar voor ben!

Hopelijk weet iemand het verlossende antwoord!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren