Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Deze maakt echt gebruik van je mobiele internet. Waarschijlijk kwam het uit je cache toen je data uit stond.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Volgens mij is de navigatie wel te gebruiken zonder dataverkeer, maar het opzoeken van je einddoel maakt helaas wél gebruik van een internetverbinding, danwel 3G.
Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.
Je kunt met google maps inderdaad kaartmateriaal vooraf downloaden maar dat is beperkt.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Martin70;286459
Hallo,
Kan iemand mij vertellen of de standaard navigatie op de note gebruik maakt van internet? Ik heb de dataverbinding uitgezet en hij deed het nog steeds. Ik ben namelijk benieuwd of ik deze navigatie in het buitenland kan gebruiken zonder kosten in mijn belbundel te maken.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Mvg
Martin
De standaard navigatie gebruikt zeker internet data. Als je “sateliet” (edit: satelietbeeld) ook nog eens aan hebt staan gaat het heel erg hard! Ik heb een collega die een hele hoge rekening heeft gehad nadat ie Frankrijk doorgecrosst was.
Zelf heb ik Navigon (Europa) aangeschaft om “dataloos” door Europa te kunnen navigeren.
Verder raadt ik je RadioOpt aan, die heel gedetailleerd aangeeft welke apps hoeveel data hebben gebruikt, zowel WIFI als Databundel
45954596
satellieten gebruiken geen internet data
Plaatsbepaling via gps kost inderdaad niets, maar als je kaartmateriaal moet downloaden om te visualiseren waar je zit kost dit natuurlijk wel data, tenzij je offline kaarten gebruikt.
Bestaan er volwaardige (kaarten downloaden) Apps voor off-line navigatie? Welke?
het is wat je volwaardig noemt, maar sygic heeft kaarten en functionaliteit vergelijkbaar met TomTom. Dat werkt ook hetzelfde en ben ik vorige week nog mee naar Luxemburg gereden zonder online dataverkeer. Als je de zoekfunctie op dit forum gebruikt met de woorden ‘offline navigatie’ zul je nog meer apps tegenkomen.
Ik heb nog geen gratis app gevonden waar je mee kan navigeren (wel locatie laten zien en volgen op de kaart)
Hallo,
Kan iemand mij vertellen of de standaard navigatie op de note gebruik maakt van internet? Ik heb de dataverbinding uitgezet en hij deed het nog steeds. Ik ben namelijk benieuwd of ik deze navigatie in het buitenland kan gebruiken zonder kosten in mijn belbundel te maken.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Mvg
Martin