Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

GanjaMan

GanjaMan

• Lid sinds 28 september 2010
  • Berichten 346
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 18:32

edtims;306567
Superbrick/Hardbrick bestaat echt hoor en het lijkt er op dat ik hem heb.
Ik kan flashen wat ik wil mijn telefoon wil niet opstarten. ik kom niet voorbij het eerste scherm.
Als ik een ICS rom flash blijft hij hangen op installeren applicatie's

Ik zeg ook niet dat het niet bestaat, alleen over super brick dan, maar je telefoon is gebricket of hij is het niet. Is je telefoon gebricket kan je niet meer in download modus komen en ook niet in recovery.

Jij kan het allebei nog wel en je kan zelfs nog flashen dus dan denk ik dat er bij jou iets anders aan de hand is, mogelijk iets hardwarematigs?

Bewerkt (24 april 2013 14:56)
edtims

edtims

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 18:49

Celf;306462
De combinatie WEL downloadmodus = GEEN hardbrick klopt niet. Mijn Note bleek uiteindelijk een superbrick te zijn ondanks dat ik wel in downloadmodus kon komen.

Nu hoop ik niet dat ik een hardbrick heb hoor maar het kan dus wel. Op xda is er een hoop over te lezen en ook daar zie je dat mensen nog wel in download mode kunnen komen.
Superbrick is trouwens hetzelfde als Hardbrick

do-shaq

do-shaq

• Lid sinds 21 november 2010
  • Berichten 108
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 23:28

Hoe lang heb je gewacht na het flashen? Minimaal 10 minuten toch?

Lenstra

Lenstra

• Lid sinds 13 februari 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2012
  • 17:12

Even een paar vraagjes; hoe krijg ik het lettertype veranderd? Het lukt me wel in mijn telefoon maar in de webbrowser ed is het standaardlettertype. Het zelfde geldt voor het autowoordenboek, ik heb t9 uitgeschakeld maar in de webbrowser, plume (twitter) ed springt het woordenboek weer aan…

Hoe te verhelpen?

Celf

Celf

• Lid sinds 24 februari 2009
  • Berichten 135
  • Reputatie 10
  • 3 juni 2012
  • 19:21

Lenstra;307130
Even een paar vraagjes; hoe krijg ik het lettertype veranderd? Het lukt me wel in mijn telefoon maar in de webbrowser ed is het standaardlettertype. Het zelfde geldt voor het autowoordenboek, ik heb t9 uitgeschakeld maar in de webbrowser, plume (twitter) ed springt het woordenboek weer aan…

Hoe te verhelpen?

Wil je het systeem lettertype wijzigen of enkel in een paar programma's. Tweede vraag….is jouw toestel geroot?

In het laatste geval is een programma als Fontchanger (een gratis en een donate versie in de android winkel) een handig alternatief.

Celf

Celf

• Lid sinds 24 februari 2009
  • Berichten 135
  • Reputatie 10
  • 3 juni 2012
  • 19:36

GanjaMan;306536
Superbrick?

Wat heb jij gedaan bij je superbrick?

Edit: Voor zover ik kan vinden op internet heb je je telefoon gebricket als je niet meer in de download modus of recovery kan komen, soft brick is gewoon een benaming voor als je iets fout doet maar daar nog wel in kan komen, super brick is grote onzin volgens mij want dat kom ik nergens tegen op 1 gesloten forum na.

Superbrick is op XDA zeker geen onbekende term. Ik heb er even een voorbeeld thread bijgedaan:
LPY to GB via PC Odin = super brick? - xda-developers

Op het zoekbegrip “superbrick” kwamen de volgende hits naar voren:
http://forum.xda-developers.com/search.php?searchid=28701716

De term is ontstaan omdat door de bug bepaalde geheugenmodules corrupt raken en het toestel daardoor onbruikbaar. Vervanging van het moederbord is vaak de enige oplossing OF het sofwarematig “omheinen” van de defecte sectoren.

Ik had een Note met de Duitse OTA update. Die werkte niet lekker, het systeem was vervelend traag. Video's maar ook Spotify moesten regelmatig bufferen met lange pauzes tot gevolg. De gangbare soft resets hielpen niet. Ik dacht het op te lossen door middels Odin opnieuw te flashen omdat Kies op mijn Mac niet goed werkt.
Voordat ik er aan begon heb ik een volledige wipe gedaan vanuit ICS zelf (fabrieksinstellingen wissen) Dat is gelukt maar toen ik met Odin wilde flashen bleef het toestel telkens hangen bij OF “nand write” of “factoryfs.img”…niet 1 keer maar tientallen keren. Vervolgens een GB rom proberen, zelfde probleem.

Telkens kon ik gewoon in de download modus komen maar telkens bleef het flashen hangen. Lang verhaal kort…tot op het laatst kon ik in de download mode komen maar ALLE mij op XDA aangedragen oplossingen (stock roms, custom roms, speciale kernels, bootloaders, PIT files, nieuw partitioneren enz. enz.) bleken niet te helpen, het flashen bleef hangen. Middels een PM gecommuniceerd met een developer van XDA en op basis daarvan de keuze gemaakt het toestel op te sturen. Toen het toestel gerepareerd was navraag gedaan wat er nu stuk was, antwoord: defecte (corrupt) geheugenmodules op het mainboard.

Threads met in de titel “superbrick” zul je op XDA niet veel tegenkomen maar geloof me, de laatste weken is het een zeer vaak gebruikte term…en verre van onzin.

Lenstra

Lenstra

• Lid sinds 13 februari 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2012
  • 21:22

Celf;307170
Wil je het systeem lettertype wijzigen of enkel in een paar programma's. Tweede vraag….is jouw toestel geroot?

In het laatste geval is een programma als Fontchanger (een gratis en een donate versie in de android winkel) een handig alternatief.

Nee, niet geroot. Ik wil het lettertype ook in mijn webbrowser ed, en het woordenboek juist niet…

Bewerkt (24 april 2013 14:57)
edtims

edtims

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2012
  • 23:09

Ik heb ook bijna op de zelfde manier gehandeld en heb nu ook een brick denk ik.
Het enige verschil met dit verhaal is dat ik bij soms wel door het hele proces van flashen kom maar dan vervolgens vast loop op het scherm instaling applications of op het begin scherm met welcome to n7000.
Verder is dit verhaal bijna volledig gelijk met mijn verhaal.
ik kan eigenlijk altijd wel in het download menu en CWM komen maar wat ik inderdaad ook flash, bootladers pitfiles standaard GB of ICS of een herstel rom ik krijg hem niet meer aan de praat.:cry:
Ben nog wel een handleiding tegen gekomen waar mee je om het defecte geheugen kan werken maar dat is net even te ingewikkeld voor me en het resultaat is dat je bijna geen geheugen meer over hebt.

Ik heb wel een verzekering op deze telefoon maar dit is niet verzekerd. Nu woon ik op 5 hoog en heb gladde vingers dus…….

Celf;307179
Superbrick is op XDA zeker geen onbekende term. Ik heb er even een voorbeeld thread bijgedaan:
LPY to GB via PC Odin = super brick? - xda-developers

Op het zoekbegrip “superbrick” kwamen de volgende hits naar voren:
xda-developers

De term is ontstaan omdat door de bug bepaalde geheugenmodules corrupt raken en het toestel daardoor onbruikbaar. Vervanging van het moederbord is vaak de enige oplossing OF het sofwarematig “omheinen” van de defecte sectoren.

Ik had een Note met de Duitse OTA update. Die werkte niet lekker, het systeem was vervelend traag. Video's maar ook Spotify moesten regelmatig bufferen met lange pauzes tot gevolg. De gangbare soft resets hielpen niet. Ik dacht het op te lossen door middels Odin opnieuw te flashen omdat Kies op mijn Mac niet goed werkt.
Voordat ik er aan begon heb ik een volledige wipe gedaan vanuit ICS zelf (fabrieksinstellingen wissen) Dat is gelukt maar toen ik met Odin wilde flashen bleef het toestel telkens hangen bij OF “nand write” of “factoryfs.img”…niet 1 keer maar tientallen keren. Vervolgens een GB rom proberen, zelfde probleem.

Telkens kon ik gewoon in de download modus komen maar telkens bleef het flashen hangen. Lang verhaal kort…tot op het laatst kon ik in de download mode komen maar ALLE mij op XDA aangedragen oplossingen (stock roms, custom roms, speciale kernels, bootloaders, PIT files, nieuw partitioneren enz. enz.) bleken niet te helpen, het flashen bleef hangen. Middels een PM gecommuniceerd met een developer van XDA en op basis daarvan de keuze gemaakt het toestel op te sturen. Toen het toestel gerepareerd was navraag gedaan wat er nu stuk was, antwoord: defecte (corrupt) geheugenmodules op het mainboard.

Threads met in de titel “superbrick” zul je op XDA niet veel tegenkomen maar geloof me, de laatste weken is het een zeer vaak gebruikte term…en verre van onzin.

Bewerkt (24 april 2013 14:57)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.