Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Robbie_Hood

Robbie_Hood

• Lid sinds 30 augustus 2011
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2012
  • 18:33

AllianceROMN7000 ICSv1

Check de changelog HIER

Check de coole FAOSP gebaseerde theme HIER

Downloads Alliance-ROM_N7000 ICS v1HIER

Flash Gids HIER

Report BugsHERE

Major Credits toFiceto without him our ROMs would never be as stable as they are because of his work in the kernels, scripts , ROM layouts and more and more… Appreciate the guy , dont let work that you dont see at first hand be in vain
And offcourse credits to my fellow DEVs comnam90 and Goldie , whom are releasing full roms aswell for i9000 and I9100….

Team Alliance
WE WILL PREVAIL !!!

Ficetos NoteCore ICS Sources

Kernel
+
initramfs

Bewerkt (24 april 2013 14:59)
Robbie_Hood

Robbie_Hood

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2012
  • 18:33

Changelog AllianceROM N7000 ICS v1:

• Gebaseerd op laatste stabiele Samsung release: XXLQ2 Android 4.0.3

* XXLPT Modem

* XEULP4 CSC

• Ficetos NoteCore ICS 0.5 ,Pre-Rooted

• Deodexed / Zip aligned

• CRT Off animatie Fixed en optioneel via AllianceMOD Settings appthanks Ficeto

• 8 FRAOSP Status bar toggles met “ long press” naar desbetreffende instellingen functie

* ROM gebaseerd op FRAOSP theme, zeer intensief AOSP xml thema thanks Ficeto

* 3 lockscreens via AllianceMOD Setting being Samsung stock / Prime and AOSP

• verhoog/verlaag Font groote in instellingen /weergave

• 4 boot opties ( powermenu )

• Mms.apk Convert sms to mms after 100 berichten en contact personen toevoegen verhoogd tot 100 ( wis data instellingen / applicaties /beheer app / mms.apk ) als het niet werkt

• Gesprekken opnemen via stock phone.apk (saved op /sdcard/sounds)

• non increasing ringtone

• New AllianceROM Bootanimation thanks udkSD

- taakbeheer gemodificeerd SenseStyle (Home knop vasthouden )

- Transparente Phone/Contacts/MMS

- New pop-ups

* added NovaLauncher and S3 TouchWiz

* S3 Shutdown animatie en vriendelijke bootsound

* S04disableMTP .Killed MTP application so once usb is activated in settings /usb utils , mass storage will work as in Gingerbread via the dropdown menu

Probably more i cant think of right now ….. TIME TO RELEASEEEEE

And offcourse as much ICS theme as i could come up with:p

Robbie_Hood

Robbie_Hood

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2012
  • 18:34

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TeVMUrvrmpk

Robbie_Hood

Robbie_Hood

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2012
  • 18:35

Veilig Flash GIDS:

Ok guys n gals,

Zoals jullie waarschijnlijk weten bestaat er een gevaar in het flashen van de ICS firmware, dit door een slechte kernel release vanuit Samsung in combinatie met slechte firmware revisie op de emmc chip.
Na intensief testen door mij en Ficeto (welke zijn note verloren heeft tijdens het testen zodat jullie het nie hoeven), hebben we resultaten die publiek kunnen gaan .
Volg mijn gids naar de letter of je zou kunnen eindigen met de in een bootloop of met een niet juuist ge-roote ROM

Mijn advies als startpunt is een Gingerbread ROM maakt niet uit welke firmware.
Bent u niet afkomstig van een AOSP ICS rom of een ROM die door ons gebouwd is check dan onze AllianceROM N7000 GB 3.4 Resurrection rom. (Bekijk het hier)
Zodra u de rom boot moet u gegevens via instellingen / applicaties / all / DarkyOTA leeg maken en daarna de app te verwijderen uit / system / app en vervolgens AllianceOTA app uit de markt downloaden.
Als om wat voor reden de app crasht, verwijder en download dan de app nogmaals via de marktt.

Wanneer de applicatie is geïnstalleerd, moet u deze openen op het ROM-configuratie tabblad
Selecteer wat je wilt , maar zorg ervoor dat u WIPE AANVINKT!

We moeten een XXLPY RE-PACK flashen door middel van Odin, Odin flashen via de pc zorget ervoor dat uw custom binnary counter omhoog gaat in stappen van 1 per flash.. In de download sectie vindt u Chainfires TriangleAway 1.51.
Download deze app nadat de volledige installatie is gedaan en u zult hier mee de counter en de gele driehoek kunnen wissen
Zodra de ROM is geboot kunt u even de stock samsung ROM bekijken voor als u wat wilt hebben om te vergelijken
Wanneer u klaar bent, start in recovery via de drie knoppen combo, volume omhoog + home + power en laten gaan … als je de splash screen N7000 ziet. Nu niets aanraken of denken “ ja maar ik moet dit toch wissen met elke flash” Stop, niet aanraken, voor je kijken doorlopen en gewoon flash zip from sd kiezen

Thats all

Kleine Odin Gids:

Odin is een “leaked” Samsung flash utility.
In mijn oppinion blijft dit de veiligste manier om uw telefoon te flashen , mijn I9100 is op dit moment op 114 odin flashes end e note sinds vorige week op 86 of iets. Helaas heb ik de de Triangle Away app getest en staat mijn counter weer op 0 ….. ik was ze aan het sparen
Dus u heeftt deel 1 gedownload en bent niet zeker hoe u moet flashen via Odin.
Het is een heel handig en makkelijk programma.

Pak de XXLPY_NoteCoreICS.zip uit naar laten we zeggen het Bureaublad.
In de zip vindt u verschillende bestanden:

N7000XXLPY_n7000OXALPY-blablabla.tar
Odin3.ini
Odin3v1.87.exe
Q1_20110914_16GB.pit

Voordat u begint met het handig om te weten of je de Samsung USB-stuurprogramma's geïnstalleerd hebt op je pc.
Als u Samsungs Kies op de pc heeft , heeft u de stuurprogrammas op uw pc, maar je zal dan zeker moeten zijn dat je alle processen die verband houden met Kies in de taakbeheerder beeindigd (kiestrayagent bijvoorbeeld).
Heb je de stuurprogrammas niet zoek ze dan even via google ( Samsung usb drivers )

Nu om te beginnen in Odin .. heel makkelijk
Gewoon dubbelklikken om het programma Odin.exe te openen.

Start de telefoon in de download-modus door de 3 button combo: volume omlaag + home + power tot de telefoon wordt opgestart en je ziet het N7000 splash-screen, vanaf daar zou je vanzelf in download mode moeten opstarten
Sluit de N7000 aan via usb kabel naar pc en Odin zou moeten verifieren via een gele com box
Voeg dan gewoon xxlpy blablabla.tar by pda en pit bij pit.
Ziet er ongeveer zo uit.

4817

thats all
Nu drukt u gewoon op start en laat Odin het werk doen

Robbie_Hood

Robbie_Hood

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2012
  • 18:35

Downloads:

Part 1 ODIN:

Checksum:
MD5: 1a955d0d3106a296417dfcd820c5459f
SHA1: fd735f56f2cbe88d195e3d37f84230a94793beb2

XXLPY stock repacked with NoteCoreICS and empty data.img .

HEREorTorrent

Part 2 CWM:

Checksum:
MD5: 4f7b08cfd7202d7396aab841cbb72e7c
SHA1: 570e02e21e95246990482702d2d7f0459b057141

AllianceROM N7000 ICS v1 via Robbie Hoods SourceForge.

HEREorTorrent

PART 3 Reset Counter and Clear Triangle :

Chainfires triangle_away 1.51.

HERE

Robbie_Hood

Robbie_Hood

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2012
  • 18:45

sorry voor het engels , ik zal snel een vertaling neerzetten maar wilde mijn ROM toch alvast hier sharen.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 10 juni 2012
  • 21:09

Robbie Hood;309505
sorry voor het engels , ik zal snel een vertaling neerzetten maar wilde mijn ROM toch alvast hier sharen.
Inderdaad, Nederlands is vereist op AW. Wat noem je snel? Anders gaat deze voorlopig in de koelkast totdat je tijd hebt gevonden voor de vertaling. ROM promoten is natuurlijk prima, maar dan wel in het Nederlands

Robbie_Hood

Robbie_Hood

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 14:05

nanders;309554
Inderdaad, Nederlands is vereist op AW. Wat noem je snel? Anders gaat deze voorlopig in de koelkast totdat je tijd hebt gevonden voor de vertaling. ROM promoten is natuurlijk prima, maar dan wel in het Nederlands

flash guide translated

Debekker

Debekker

• Lid sinds 25 september 2010
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 20:18

Ik draai nu de RocketRom ICS 4.03 met Franco kernel, kan ik de Alliance Rom er zo over heen doren, of moet ik toch eerst terug naar de Darky Rom . Hoe is eigenlijk de snelheid en de bettaerijverbruik van deze rom, ik was eigenlijk aan het wachten op de Darky ICS rom, maar ik neem aan dat dit een mooie verbetering is?

Bewerkt (24 april 2013 15:00)
Robbie_Hood

Robbie_Hood

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2012
  • 14:46

Debekker;309873
Ik draai nu de RocketRom ICS 4.03 met Franco kernel, kan ik de Alliance Rom er zo over heen doren, of moet ik toch eerst terug naar de Darky Rom . Hoe is eigenlijk de snelheid en de bettaerijverbruik van deze rom, ik was eigenlijk aan het wachten op de Darky ICS rom, maar ik neem aan dat dit een mooie verbetering is?

NJa zoals je misschien wel weet was ik (wij ) darkyrom.
We hebben als dev tema darkyrom.com verlaten omdat joel aka darky de site wilde verkopen terwijl hij geen poot uitstak.

AllianceROM is dus in principe de oude darky dev crew maar in een nieuw jasje.

Dan over de ROM : mijn advies staat vast . maakt niet uit van welke rom je komt het is het beste tebeginnen met de installatie guide zoals ik em heb omschreven.

Mijn counter is in de testfase met 60 omhoog gegaan omdat we gewoon zoveel geflashed hebben tot we een definitief consistent resultaat hadden en dat i as de flash gids

Bewerkt (24 april 2013 15:00)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.