Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

NiekNiek

NiekNiek

• Lid sinds 11 juni 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 15:31

Hallo ik heb sins kort mijn samsung galaxy note geroot via deze handleiding How to Root/Unroot Samsung Galaxy Note + CWM (simple step at end of post) - xda-developers ik heb alleen dat eerste gedaan van root en niet dat wat er verder nog staat. Alleen ik zou nu wel graag een custom rom willen installeren het liefst de alliance rom alleen ik weet niet waar ik moet beginnen kan iemand me helpen? Mijn telefoon draait ook op android 4.0

Bewerkt (24 april 2013 15:00)
Robbie_Hood

Robbie_Hood

• Lid sinds 30 augustus 2011
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 15:58

hey niek .

welke ROM draai je precies?

NiekNiek

NiekNiek

• Lid sinds 11 juni 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 16:21

Ik heb er nog nooit een andere rom opgezet volgens mij ik heb alleen in het weekend geroot

Robbie_Hood

Robbie_Hood

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 16:35

NiekNiek;309770
Ik heb er nog nooit een andere rom opgezet volgens mij ik heb alleen in het weekend geroot
stock uit de doos met android 4.0 das nieuw voor mij

Maar het slimste lijkt mij om eerst mijn gingerbread resurrection rom te flashen AllianceROM_Note-v3.4 RE.
Ik neem aan dat je je mijn nieuwe ICS ROM wilde proberen ?

Dus vanwege eventuele locked of bad bootloaders (welke samsung gebruikt om het toestel enigzins op slot te zetten)is mijn ALlianceROM 3.4 Resurrectin Edition het veiligste beginpunt omdat deze ROM hetzelfde verpakt is als een stock ROM maar volledig door mij gemodificeerd en komt dus meteen met root als hij geflashed is.

Daarna kun je mijn guide volgen.
Het belangrijkste is dat je eerst doormiddel van een file explorer als root explorer of es file explorer onze oude DarkyOTA app uit het systeem verwijderd.
We zijn pas geleden opgesplitst en dit is onze oude app.
Dus browse met de file explorer naar /system/app/DarkyOTA.apk en verwijder die.
Download dan de AllianceOTA app uit de markt.
Mocht hij om een of ander reden crashen als je hem daarna opent verwider hem dan nog eenmaal via de markt en download opnieuw, dit door achtergebleven signatures van de oude app.

open daarna de AllianceOTA app en vink het vakje wipe aan op het ROM config tabblad.

nu ben je klaar om in een keer door te flashen.
Download dus alle drie de delen uit mijn ROM post hier op het forum.
Plaats de AllianceROM via usb op je sdkaart en herstart de telefoon in download modus. Doe dit doormmiddel van het vasthouden van de volgende 3 knoppen combo totdat jet het n7000 schernm ziet : volume omlaag+ home knop + power.

Nu op je pc moet je de XXLPY.zip uitpakken en odin.exe dubbelklikken om hem te openen.

Als je kies van samsung op je pc hebt geinstalleerd druk dan eerst ctrl + alt +delete en open taakbeheer en sluit alles wat kies in de naam heeft.
sluit daarna je telefoon ( die nog i download mode staat ) aan op de pc en Odin zal dit bevestigen met een geel vakje ( com).

PLaats xxlpy blablbala .tar bij pda en pit bij pit en druk op start.

wacht tot odin klaar is en zodra hij opgestart is moet je de telefoon opstarten in recovery modus.
doe dit doormiddel van d volgende drie knoppen combo : volume omhoog + home + power tot n7000 scherm.

eenmaal daar kies je flash zip from sd > choose zip from sd en dan de alliance rom .

Nu zou de ROM goed moeten draaien als hij eenmaal op is gestart en de tijd heeft gehad om alles in te laden.
Nu heb je waarschijnlijk wel opgemerkt dat je een gele driehoek had bij het opstarten, daarbij is je counter ook nog eens met 1 punt omhoog ggegaan en zou in theorie je garantie vevrallen moeten zijn.

Vervolg je weg naar stap 3 van mijn downlaods en zet die ook op je sdkaart. ga terug naar de telefoon en open mijn files en zoek naar de triangle away app.
installeer hem en open en volg de instructies en alles is weer perfect

NiekNiek

NiekNiek

• Lid sinds 11 juni 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 18:12

Naja ik heb heb geupdate naar 4.0

Robbie_Hood

Robbie_Hood

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 18:32

NiekNiek;309823
Naja ik heb heb geupdate naar 4.0

dan geld nog steeds hetze;lfde verhaal.

NiekNiek

NiekNiek

• Lid sinds 11 juni 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 21:03

Ik heb nog ff een kort vraagje als ik de rom download is de naam van de rom DarkyROM_Note3.4_RE is dat het goede bestand?

Robbie_Hood

Robbie_Hood

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2012
  • 14:42

ja klopt.
pak die zip uit en je zult odin het flash programma zien plus een pit en eeb tar file.

tar gaat bij pda en pit bij pit.

opstarten in download modus ( volume omlaag + home + power tot n7000 scerm dan los 0

en starten maar

NiekNiek

NiekNiek

• Lid sinds 11 juni 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2012
  • 16:16

ik zie alleen nergens dat tar bestand staan

Robbie_Hood

Robbie_Hood

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2012
  • 17:32

DarkyROM_Note-v3.4-RE.tar ??

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.