Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Sylvia_Galaxy_Note

Sylvia_Galaxy_Note

• Lid sinds 07 juni 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2012
  • 23:17

Het viel me vandaag op dat mijn beeld op de galaxy note bij de overgang naar donkere kleuren vlekkerig is. Herkent iemand dit? Ik gebruik dit niet eerder gehad.. Ook met filmpjes kijken is het verloop naar donker vlekkerig. Heb de schermmodus al veranderd naar normaal maar hier ligt het ook niet aan. Heeft iemand tips om dit weer normaal te krijgen?

Bewerkt (24 april 2013 15:07)
edtims

edtims

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2012
  • 10:41

Helaas is dat een bekend probleem, zoek maar eens op "Colour Rendering/Banding/Black Clipping" Er zijn ook al mensen mee bezig om te kijken of ze het kunnen oplossen. De update naar 4.0 heeft bij mij een groot deel van het probleem opgelost maar het is er nog steeds.
ook heeft niet iedereen in de zelfde mate last van dit probleem
Ik weet niet of het alleen softwarematig is of hardware matig.

Op xda zijn er verschillende topic's over zoals dezeSupercurio Closed Galaxy Note Colour Rendering Issue Thread - xda-developers

Bewerkt (24 april 2013 15:07)
Sylvia_Galaxy_Note

Sylvia_Galaxy_Note

• Lid sinds 07 juni 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2012
  • 20:36

Oké bedankt. Ligt dus niets aan mijn toestel. Baal er wel van dus hoop dat er snel een oplossing komt.. Had dit in het begin niet maar na de update naar ICS.

Bewerkt (24 april 2013 15:08)
edtims

edtims

• Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2012
  • 22:59

Het ene toestel heeft er meer last van dan de ander, waarom? niemand niet die het weet.
Het gekke is dat ik er juist minder last van heb na de update naar 4.0.
Ik moet zeggen dat het bij mij nooit heel erg is geweest, pas nadat ik er over las in een forum viel het mij ook op.

Bewerkt (24 april 2013 15:08)
Sylvia_Galaxy_Note

Sylvia_Galaxy_Note

• Lid sinds 07 juni 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2012
  • 11:47

Is er misschien een oplossing voor die hier bekend is? Vind het niet mooi. Voor zo'n duur toestel had ik wel wat beters verwacht eigenlijk.

Bewerkt (24 april 2013 15:09)
edtims

edtims

• Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2012
  • 12:42

Ik kwam dit nog tegen in een andere forum misschien heb je er wat aan.

Hola

Not to divert attention away from the main topic but have any of you tested the Screen Adjuster app (developed by NETMAN) from the play store? It does a decent job of reducing (some say fixing) the black crush issues BUT at the expense of reducing contrast… meaning blacks ain't as black as before.

I enable the Screen Adjuster app when watching videos and turn it off when not needed.

Thanks dude,

With -12 contrast the black clipping on my Note is totally gone. The black is not so black, what the hell. I had a LCD Desire before, so I'm pretty much used to it! Thanks

Bewerkt (24 april 2013 15:09)
sandrab

sandrab

• Lid sinds 08 juli 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2012
  • 00:34

ik heb me samsung note 2 mnden en twee weken terug zag ik een dooie pixel dus ging ik er mee naar service point van samsung binnen 20 min zat er ander scherm op ik was blij dat die dooie pixel weg was maar toen had ik het probleem dat zwart niet meer zwart was en met foto maken met filmpje kijken met een achtergrond overal heb ik het zitten word er gek van en als ik samsung bel en ik leg het verhaal uit zeggen ze mevrouw we kennen het probleem niet en vorige week vrijdag denk nou ik ga weer terug naar de service point van samsung ben er mee heen gegaan ze hebben het in de brief gedaan binnen een week kon ik hem weer ophallen en ik kreeg hem in me handen en ja hoor zelfde probleem nog steets wat ze nou gedaan hebben in het bedrijf van samsung ik weet het niet maar ze hebben het niet opgelost maar voor de dooie pixel was me scherm gewoon super in kleur en alles

Bewerkt (24 april 2013 15:10)
edtims

edtims

• Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2012
  • 11:07

Kan het zijn dat je bij instellingen en dan display, schermodus de instelling niet meer op standaard staat?

Bewerkt (24 april 2013 15:10)
sandrab

sandrab

• Lid sinds 08 juli 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2012
  • 04:35

ik heb hem op standaard staan en heb ook andere schermmodus geprobeert maar allemaal het zelfde probleem
ik vind het gewoon super erg want ik weet hoe mooi de kleuren moeten zijn en nu heb ik dit en samsung wat doen ze er aan
joost zal het weten maar ze hebben het niet opgelost maar schroefjes vervangen hebben ze wel gedaan of dat wat uit maakt met de scherm ik weet het niet zal wel

Bewerkt (24 april 2013 15:11)
sandrab

sandrab

• Lid sinds 08 juli 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2012
  • 14:14

gelukkig heb ik het opgelost met veel bellen en uitleggen heb ik een nieuwe scherm er op en de kleuren zijn weer zo als ze horen

Bewerkt (24 april 2013 15:12)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.