Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

BK_102

BK_102

• Lid sinds 31 mei 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 13:46

Beste allemaal,

Sinds de update naar ICS heb ik problemen met het opladen van mijn Note (Zowel in 4.0.3 als 4.0.4 - N7000DBTLRG).

Wanneer ik deze aan de oplader leg terwijl deze aanstaat dan wordt de Note zeer warm rondom de camera aan de achterzijde (vermoed de processor). Ook laadt de Note dan niet op.

Wanneer ik de Note uitschakel en dan oplaad, dan gaat dit wel goed.

Bovenstaand probleem komt ongeveer 1x in de 1,5 week voor.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ? Voordat ik de update naar ICS had geïnstalleerd, heb ik nooit last gehad van bovenstaande euvel (Android 2.3.6).

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bewerkt (24 april 2013 15:14)
Thijssie007

Thijssie007

• Lid sinds 04 januari 2012
  • Berichten 241
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 13:57

Heb je na de upgrade van 2.3 naar 4 een factory reset gedaan? Dit verhelpt meestal veel problemen.

BK_102

BK_102

• Lid sinds 31 mei 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 14:00

Thijssie007;322478
Heb je na de upgrade van 2.3 naar 4 een factory reset gedaan? Dit verhelpt meestal veel problemen.

Heb ik gedaan. Compleet gewiped e.d.

Dit heeft het probleem helaas niet opgelost.

Tam

Tam

• Lid sinds 25 augustus 2011
  • Berichten 200
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 14:14

Het kan ook zijn dat er teveel op de achtergrond mee draait, zou je bij taakbeheer moeten kijken. Factory reset hoeft het probleem niet op te lossen, gezien ik dit euvel zelf ook heb gehad op de s2 en daar ook een reset op had gedaan. Zou in ieder geval geen zware programma's draaien op het moment van opladen en als je hem niet in gebruik heb, kun je ook nog iets onder de bovenkant van je toestel leggen, zodat de camera vrij ligt, kan hij zijn warmte kwijt. Maar kijk vooral even wat er allemaal mee draait, kan teveel van het goede zijn. Zelf als ik er last van heb, ga ik naar taakbeheer, dan naar ramgeheugen en wis daar even de boel, zodat het meeste dan uitgeschakeld is. Er zullen dan wel weer apps opstarten, maar sommige blijven dan uit. Wat je ook nog kunt doen is hem in vliegtuigstand zetten, maar dan ben je niet mobiel bereikbaar en komen sms berichten niet binnen.

BK_102

BK_102

• Lid sinds 31 mei 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 14:22

Tam;322485
Het kan ook zijn dat er teveel op de achtergrond mee draait, zou je bij taakbeheer moeten kijken. Factory reset hoeft het probleem niet op te lossen, gezien ik dit euvel zelf ook heb gehad op de s2 en daar ook een reset op had gedaan. Zou in ieder geval geen zware programma's draaien op het moment van opladen en als je hem niet in gebruik heb, kun je ook nog iets onder de bovenkant van je toestel leggen, zodat de camera vrij ligt, kan hij zijn warmte kwijt. Maar kijk vooral even wat er allemaal mee draait, kan teveel van het goede zijn. Zelf als ik er last van heb, ga ik naar taakbeheer, dan naar ramgeheugen en wis daar even de boel, zodat het meeste dan uitgeschakeld is. Er zullen dan wel weer apps opstarten, maar sommige blijven dan uit. Wat je ook nog kunt doen is hem in vliegtuigstand zetten, maar dan ben je niet mobiel bereikbaar en komen sms berichten niet binnen.

Ik heb standaard de “applicatie monitor” op mijn startscherm staan. Ik zorg er altijd voor dat alle applicaties gesloten zijn. Dat zou het probleem ook niet kunnen zijn. Ook wis ik ook regelmatig het RAM geheugen.

In vliegtuigmodus zetten zou ook een optie kunnen maar eigenlijk niet mogen zijn. Ik hoop dus dat iemand mij hiermee kan helpen zonder dat ik de vliegtuigmodus hoef te gebruiken.

BK_102

BK_102

• Lid sinds 31 mei 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2012
  • 10:56

Vanochtend wederom hetzelfde probleem.

De Note de vorige avond aan de oplader gelegd. Deze ochtend de Note er weer vanaf gehaald.

Het toestel was enorm warm. De Note gaf aan dat de batterij 100% opgeladen was. De oplader er vanaf gehaald en toen gaf de Note aan dat de batterij maar 69% opgeladen was.

Heel vreemd allemaal.

Ik denk dat ik ook even een vraag bij Samsung neer ga leggen omtrent dit probleem.

Bewerkt (24 april 2013 15:15)
Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 22 juli 2012
  • 21:50

Verder moet je de RAM niet steeds legen. Dit werkt namelijk anders dan in Windows. Android laat de meest/laatst gebruikte apps in geheugen staan omdat ze zo sneller zijn. Anders moet Android deze steeds laden. Er blijft een klein beetje geheugen vrij om data, als je een bericht typt of muziek luisterd e.d., in kwijt te kunnen. Maar RAM legen is nergens voor nodig.

Betreffende je batterij probleem, daar heb ik geen antwoord op en is, wat je zelf aangeeft, het voorleggen aan Samsung misschien het beste wat je nu kan doen.

Bewerkt (24 april 2013 15:17)
HBP

HBP

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 85
  • Reputatie 0
  • 24 juli 2012
  • 12:12

Ik heb sinds een week ook een behoorlijk probleem met opladen, 6 uur aan de lader, en nog geen 10% erbij. Sterker nog, na een nacht laden is mijn Note zelfs van 50 naar 15% gegaan. Factory reset geprobeerd, niks helpt. morgen komt de koerier 'm halen en zullen we zien of Samsung een oplossing heeft…

Bewerkt (24 april 2013 15:17)

Dus!

klen

klen

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2012
  • 12:57

Zet hem in airplane mode, dan uit, dan batterij verwijderen - 1 minuut wachten
Vervolgens weer aanzetten en opladen in airplane mode.
Dat hielp bij mij.
Dat gaf ook de deep-sleep mode terug en de device wakeups gingen omlaag

Bewerkt (24 april 2013 15:20)
BK_102

BK_102

• Lid sinds 31 mei 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2012
  • 10:56

klen;326724
Zet hem in airplane mode, dan uit, dan batterij verwijderen - 1 minuut wachten
Vervolgens weer aanzetten en opladen in airplane mode.
Dat hielp bij mij.
Dat gaf ook de deep-sleep mode terug en de device wakeups gingen omlaag

Die oplossing werkt tot zo ver nog wel. De Note laadt nu weer goed op. Ik ben benieuwd voor hoelang.

Bedankt alvast!

Bewerkt (24 april 2013 15:21)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.