Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

femkexkus_

femkexkus_

• Lid sinds 23 juni 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2013
  • 15:06

Hallo,
Ik heb mijn samsung galaxy s advance nu een jaar en ben zeer tevreden over het toestel. Toen de update naar jelly bean kwam heb ik mijn telefoon geupdate en dit werkte prima tot 2 weken geleden. Eerst begon het met als ik de gallerij wilde openen ik een foutmelding kreeg waarin stond dat het geheugen vol is. Toen ik bij de instellingen keek bleek overigens dat ik nog 1GB over heb. Toch dacht ik dat het voor de zekerheid handig zou zijn om apps te verwijderen maar ook dit werkte niet. En nu sinds een paar dagen helpt zelfs opnieuw opstarten niet meer om de gallerij te openen en ook de camera opent niet meer en ik kan geen fotos maken ik krijg bij de camera de foutmelding ‘onvoldoende geheugen’. Ik vind dit opmerkelijk want mijn snapchat doet het nog wel. Ik vind het een nogal storend probleem dus HELP.

Verwijderd_Account_07112017

Verwijderd_Account_07112017

• Lid sinds 18 mei 2012
  • Berichten 213
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2013
  • 16:35

Is het ramgeheugen vol?

reneedevries

reneedevries

• Lid sinds 04 oktober 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2013
  • 21:04

femkexkus_
Hallo,
Ik heb mijn samsung galaxy s advance nu een jaar en ben zeer tevreden over het toestel. Toen de update naar jelly bean kwam heb ik mijn telefoon geupdate en dit werkte prima tot 2 weken geleden. Eerst begon het met als ik de gallerij wilde openen ik een foutmelding kreeg waarin stond dat het geheugen vol is. Toen ik bij de instellingen keek bleek overigens dat ik nog 1GB over heb. Toch dacht ik dat het voor de zekerheid handig zou zijn om apps te verwijderen maar ook dit werkte niet. En nu sinds een paar dagen helpt zelfs opnieuw opstarten niet meer om de gallerij te openen en ook de camera opent niet meer en ik kan geen fotos maken ik krijg bij de camera de foutmelding ‘onvoldoende geheugen’. Ik vind dit opmerkelijk want mijn snapchat doet het nog wel. Ik vind het een nogal storend probleem dus HELP.

ik heb dezelfde telefoon en heb dit probleem ook. snapchat kan wel, omdat hier de foto's niet worden opgeslagen. wat helpt is de app AndroidAssisant downloaden, hier krijg je een overzicht van je geheugen, kun je openstaande apps sluiten en een snelle scan doen waardoor ie iets schoner wordt. hier zul je zien dat je van alles nog ruim genoeg geheugen hebt, alleen niet van je internal storage. Dit is iets waar ik op mijn vorige samsungs ook al last van heb gehad, je kunt er niks aan doen. ontzettend naar, hoop dat ze er iets aan gaan doen.

WhiteShine

WhiteShine

• Lid sinds 12 september 2013
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2013
  • 09:44

Al geprobeerd om je belangrijke data te backuppen en je telefoon helemaal te formateren? Of eerst even een data wipe/factory reset te doen

Lemon

Lemon

• Lid sinds 04 oktober 2012
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2013
  • 13:46

Worden de foto's die je met de camera maakt soms opgeslagen in het interne geheugen? Misschien helpt het dan om (1) in te stellen dat foto's voortaan worden opgeslagen op de externe SD-kaart, en (2) alle bestaande foto's te verplaatsen naar die externe SD-kaart.
Ad (1): start camera -> Instellingen (het radertje-symbool) -> omlaag scrollen tot je Opslag ziet -> daar kiezen voor geheugenkaart.
Ad (2): gaat het makkelijkst via Windows verkenner, na aansluiten phone op computer via USB. Kijk wat er onder een map Phone-DCIM-Camera staat. Indien daar foto's staan, verplaatst die naar een map DCIM-Camera op de externe SD-kaart.

Als je niet meer in je camera kan komen, kun je (1) uiteraard niet uitvoeren. Probeer dan eerst via de computer/verkenner de foto's die in het interne geheugen staan, in map DCIM-Camera, te verplaatsen (dus niet kopieëren) naar de computer. Zo maak je intern geheugen vrij. Je kunt ze later weer van de computer verplaatsen naar de externe SD-kaart, als daar door het uitvoeren van (1) een map DCIM-Camera is aangemaakt.

O, en laat vooral weten wanneer het probleem is opgelost en hoe, ook al was het op een andere manier. Het kan anderen helpen.

Bewerkt (7 oktober 2013 15:01)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.