Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Timatensoep

Timatensoep

• Lid sinds 07 oktober 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2013
  • 17:00

Hoi mensen,

Ik heb een probleem met mijn android telefoon.

Ik heb een Samsung Galaxy s Advance - Android 2.3.1

Toen ik een paar dagen geleden mijn telefoon opstartte ging hij volgens de normale procedure aan. (eesrt het beeld met witte letters ‘'Samsung Galaxy s Advance GT1990’' en daarna die vallende sterren met het Samsung logo (de gemiddelde samsung gebruiker kent het wel). Maar toen ik na minder als een minuut me dingetjes op me telefoon aan het doen was liep hij vast, voelde ik een trilling en zal ik weer de witte letters met ‘'Samsung Galaxy s Advance GT1990’' vervolgens deed hij weer de rest van de opstartprocedure. Uiteindelijk was hij weer aan en weer na een minuut viel hij weer uit en deed hij het precies weer overnieuw. Sindsdien doet mijn telefoon niets meer dan aan en uit gaan. Ik heb alle dingen al geprobeerd, ik heb bij boot setup dat ding proberen te resetten maar dat lukte niet omdat hij dan weer gelijk terug sprong naar het boot menu. Ook heb ik snel binnen die minuut bij instellingen (Instellingen > Privacy > Resetten) het apparaat proberen te resetten. Hij ging hem dan wel resetten maar tijdens het resetten viel hij dan uit en ging weer aan (zoals altijd, tot mijn grote ergenis). Ik heb alle uithoeken al bezocht van mijn telefoon maar ik weet ik vredesnaam echt niet meer hoe of wat ik moet doen.

Kunnen jullie mij helpen?
m.v.t Tim

Lemon

Lemon

• Lid sinds 04 oktober 2012
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2013
  • 18:59

Wat gebeurt er als je de telefoon met een usb-kabel aansluit op de computer met daarop Kies gestart?

Timatensoep

Timatensoep

• Lid sinds 07 oktober 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2013
  • 22:43

Lemon
Wat gebeurt er als je de telefoon met een usb-kabel aansluit op de computer met daarop Kies gestart?

Moet ik hem dan vanaf de computer resetten ofzo?

Lemon

Lemon

• Lid sinds 04 oktober 2012
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2013
  • 10:25

Timatensoep
Lemon

Moet ik hem dan vanaf de computer resetten ofzo?
Ja, daar is een mogelijkheid voor in Kies (onder Hulpmiddelen -> Noodherstel firmware); maar dan moet je wel verbinding hebben, m.a.w. Kies moet de GT-I9070 (niet GT1990) zien. En ik ben bang dat je alle persoonlijke data dan kwijt bent … Hoewel, als Kies werkt kun je daarmee eerst nog proberen het e.e.a. backuppen.
Je kunt ook eerst eens proberen om de batterij er een paar minuten uit te halen (als je dat nog niet gedaan hebt). En dan na terugplaatsen weer opstarten. Kijken of-ie daarna wel aanblijft.
Verder zou je kunnen kijken of de telefoon wil verbinden met Odin op je pc; en dan via Odin firmware flashen.

Dit alles zal niet helpen als het een hardware probleem is: dan zal het toestel moeten worden gerepareerd.

Bewerkt (8 oktober 2013 13:34)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 8 oktober 2013
  • 10:35

Opstarten zonder SIM en SD wil ook nog weleens werken.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.