Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Romano

Romano

• Lid sinds 24 november 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 19 april 2014
  • 10:03

Sinds de update loopt mijn telefoon vast als ik een filmpje wil kijken, via youtube, fb of die ik binnenkrijg op whatsapp.

Hebben jullie enig idee hoe ik dat kan verhelpen, want het is best irritant.

MvG.

Romano

kwakmantim

kwakmantim

• Lid sinds 24 augustus 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 19 april 2014
  • 21:44

Dit heb ik ook gehad, je zutl terug moeten naar 2.3 (als ik het goed heb)

Of een Custom rom erop doen… ik ken veel mensen met 4.1 en die telefoon met dit probleem

Cynogenmod was voor mij de oplossing

Galaxy S Advance (Android 4.4 Cynogenmod) | Galaxy Tab 10.1 Wifi (Anroid 4.4 Omnirom)

coolnessQ

coolnessQ

• Lid sinds 19 april 2014
  • Berichten 155
  • Reputatie 10
  • 20 april 2014
  • 12:08

Dan maar toch een custom rom v2.3 is niet snel genoeg voor een device, v4.1 kan maar die versie is een vroege kind van jb probeer zo hoog in de versie mogelijk v4.4+ is aanbevolen aangezien het 512mb ram phones sneller moet maken en de battery duur is natuurlijk veel beter.

coffeecore

coffeecore

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 20 april 2014
  • 23:17

Hallo,

Ik ben de laatste firmware versie van ons toestel voor je aan het uploaden, deze komt van de samsung-updates.com en/of sammobile.com.
Maar aangezien ik zelf een hekel er aan heb om heel lang te wachtten voordat een download klaar is, upload ik hem voor u naar een andere site.
Zoals ik heb gelezen heeft u 512 MB RAM, dat had ik ook in het begin toen ik geupdate had naar Jelly Bean, uiteindelijk rolde er andere versies uit met wel 625 MB RAM (al weer een heel verschil). Deze ben ik nu ook aan het uploaden.

Zo… nu beginnen met het ‘'flashen’' van de standaard software zodat u uw 625 MB RAM geheugen heeft en omdat dit beter is aangezien hierna een custom rom word geïnstalleerd.

ALLER EERST DOWNLOAD DE STOCK FIRMWARE: https://mega.co.nz/#!DMo0SYhb!va7juk2theoBbbdHTOuMzF_6hp2thnuMylF8pMcRxTs

WANNEER VOLTOOID OPENT U HET BESTAND, U ZIET BOVEN AAN DE SAMSUNG FIRMWARE EN ONDER IETS ANDERS (SS_DL.dll).
NU PAKT U HET EERSTE BESTAND UIT (HET GROOTE BESTAND, DUS NIET SS.DL.dll.
GELUKT? NU GAAN WE BEGINNEN!

Stap 1) Download Odin, hiermee wordt het flash proces voor u gedaan. https://mega.co.nz/#!OdARnAIJ!XFe-ied7Rk2db76e6G2zDr_W2RMGwk2wC8O0z0WBe8c

Stap 2) Klik op het gedownloade: Odin3_v3.09.zip en open hem daarna klikt u op Odin3_v3.09.exe (NIET UITPAKKEN, GEWOON DUBBELKLIK OP Odin3_v3.09.exe).
Stap 3) Nu heeft u Odin openstaan, zorg ervoor dat Auto Reboot en F.Reset Time AANGEVINKT is! Verder niks!
Stap 4) Zet uw telefoon helemaal uit, nu doet u het volgende; ONDERSTE VOLUME KNOP + GROTE HOME KNOP IN HET MIDDEN + AAN/UIT KNOP. ZORG ERVOOR DAT DEZE 3 KNOPPEN TEGELIJK INGEDRUKT WORDEN (IK DOE ALTIJD EERST DE ONDERSTE VOLUME KNOP INHOUDEN DAN PAK IK DE HOMEKNOP ERBIJ DIE HOUD IK DUS TEGELIJK IN MET DE VOLUME KNOP EN DAN NOG DE AAN/UIT KNOP.

Stap 5) Nu krijgt u dit scherm (LINKS)
Druk nu op de bovenste volume knop, nu komt u uit op de rechter afbeelding.
Stap 6) Pak uw USB kabel (liefst originele) en duw de USB in de computer en de andere kant natuurlijk in de telefoon.
Stap 7) Nu komt er bij Odin te staan: ADDED (in het geel links in het vakje), nu is de telefoon aangesloten.
Stap 8) Klik aan de rechter kant op: AP, nu gaat u naar het in het begin gedownloade bestand (de firmware) deze heeft u ergens uitgepakt.
Stap 9) Nu heeft u het I9070UBLPK_I9070UVOLP8_I9070UBLPK_HOME.tar bestand bij AP staan. LET OP! AUTO REBOOT en F.RESET.TIME MOET AANGEVINKT ZIJN EN VERDER NIKS.
Stap 10) Klik op ‘'Start’'.
Nu gaat hij de officiële Samsung firmware installeren (flashen).
Dit duurt even, uiteindelijk komt er te staan HIDDEN en zal te telefoon opnieuw opstarten en wat dingen doen (laat dit allemaal zijn werk even doen), NIETS DOEN, WACHT DAT ER IN ODIN ‘'PASS’' KOMT TE STAAN IN HET GROEN, DAN KUNT U PAS UW TOESTEL LOSKOPPELEN.
Stap 11) Zoals u misschien al heeft gezien start uw toestel niet op (hij blijft opstaren bij het samsung gebeuren) DIT HOEFT NIER ZO TE ZIJN HET KAN OOK ZIJN DAT HIJ GEWOON OPSTART, DAT VERSCHILT, HET IS ALLEBEI GOED.
Dus als hij niet is opgestart haalt u de batterij eruit, wacht 20 seconden en doe dan het volgende: BOVENSTE VOLUME KNOP (DUS NIET DE ONDERSTE ZOALS TOENSTRAKS) EN DAN WEER HOME KNOP + AAN/UIT KNOP, HET VERSCHIL ZIT HEM DUS ALLEEN IN DE VOLUME KNOP!
Nu zal je dit scherm zien:
Doen nu wipe data/factory reset, dan YES. Dit duurt een paar seconden, dan als dat gedaan is gaat u terug Reboot System Now.
Nu gaat het systeem opnieuw opstarten.
Nu zal u zien dat u in de Installatie Wizard komt (net zoals de keer dat u de telefoon nieuw hebt gekocht).
GOED GEDAAN! HET IS GELUKT! DIT WAS HET LASTIGSTE!

Nu gaat het rooten beginnen, dit gaat héél snel!

Download dit: http://d-h.st/SPT EN http://d-h.st/ook

Nu heeft u het eerste bestand update.zip en het 2e bestand root.zip

Stap 1) ZORG ERVOOR DAT U EEN MICRO SD KAARTJE IN UW TOESTEL HEEFT GESTOPT! EN ZET DE 2 BESTANDEN IN UW EXTERNE SD CARD!
Stap 2) Zet uw toestel uit en dan het weer volgende: BOVENSTE VOLUME KNOP EN WEER HOME KNOP + AAN/UIT KNOP.
Stap 3) Nu komt u weer in de Recovery mode, doe nu het volgende: Apply update from externel storage and kijk waar u het root.zip heeft staan.
klik daarop (vervolgens Yes). Ga nu weer terug en Reboot system.
Stap 4) Uw telefoon is opnieuw opgestart, PROFICIAT U HEEFT UW TELEFOON GEROOT!
Stap 5) Nu zijn we bij het laatste gedeelte aangebroken (custom roms) en uw telefoon zal hierna vele malen beter zijn in alle opzichten!
U kunt zelf een custom rom uitkiezen maar omdat u nog geen ervaring hierin heeft heb ik een hele goede uitgekozen (tevens ook de bekendste).

Custom ROM flashen.

Download deze ROM http://d-h.st/744
Download deze Gapps http://d-h.st/tVO (Gapps zijn Google Apps, bij HTC SAMSUNG ETC ZITTEN DIE BIJ DE ROM INBEGREPEN, DIT ZIJN GOOGLE MAPS, YOUTUBE ETC.)

Zo als u dat heeft gedownload kunnen we beginnen
Zet allebei de bestanden in uw micro sd kaart (externe opslag).

Stap 1) Ga in de Recovery mode (Weet u nog) BOVENSTE VOLUME-KNOP + HOME KNOP + AAN/UIT KNOP.
Stap 2) Ga naar apply update from externel storage en zoek naar update.zip en doe weer enter en YES (zo gaat het altijd) (deze heeft u toenstraks erin gezet, dus is dus niet de ROM of GApps).
Stap 3) Nu opent zich een andere Recovery modus, deze moet je hebben, nadat je dalijk je ROM hebt geïnstalleerd zal deze ook standaard zijn!
Stap 4) Als het volgens plan is gegaan bent u nu hier op dit scherm
Stap 5) Voordat we iets gaan doen, check eerst even of u de ROM en GApps kan vinden, ga naar install zip from sdcard dan moet u de 2e van boven hebben (sdcard1) zoek naar CM-11 …….. en naar pa-gapps……. als dat gevonden heeft niets doen, gewoon kijken of ze er staan!

Stap 6) Ga terug naar het begin scherm en doe wipe data/factory, wipe cache, dan naar advanced en dan wipe dalvik cache.
Stap 7) Ga nu naar Mounts and Storage Menu dan naar format /system.
Stap 8) Nu gaan we de ROM installeren: Install zip from sdcard, dan naar de locatie waar je de bestanden hebt en installeer CM11…. als EERSTE als dit is gelukt ga je naar de Gapps (pa-gapps……) nu weer hetzelfde, als dit is gelukt ga je terug naar home menu en reboot system now.

ZO! Proficiat je hebt nu aan de hand van een begeleiding je telefoon nieuw leven in geblazen!

Als je telefoon op is gestart moet je even een cyanogenmod account maken, dit gaat héél snel en vervolgens krijg je google account.
Nu heb je CyanogenMod 11 erop staan met Android versie 4.4.2 KitKat!

Verdere vragen altijd welkom!

PS: Het zou heel fijn zijn als u dit doet, u krijgt er echt geen spijt van geloof me en het is echt niet lastig, gewoon stap voor stap alles doen! Als u ergens bent en u weet niet zeker wat te doen, pak de laptop erbij en stuur me een berichtje hier op AndroidWorld (ben namelijk hele dag op de laptop bezig). Laat het me ook even weten als het gelukt is bv. door het sturen van een screenshot van je nieuwe software (screenshot in custom roms is VOLUME DOWN + AAN/UIT KNOP TEGELIJK).

Coffeecore

Bewerkt (20 april 2014 23:32)
WhiteShine

WhiteShine

• Lid sinds 12 september 2013
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 23 april 2014
  • 13:03

Ik had hier ook last van op mijn mobiel, het is heel irritant en gebeurt redelijk vaak.
Wat ik heb gedaan om het zoveel mogelijk weg te krijgen, het gebeurt nu nog af en toe een keer, is:

- Je gaat naar instellingen > ontwikkelaarsopties > scroll naar tekening > alle venster animaties uit. Schalen overgang animator uit zetten en vervolgens GPU-Weergave forceren aangevinkt.
- Vervolgs scroll je helemaal naar onder Apps > Activiteiten niet bewaren aangevinkt > Achtergrondprocessen Geen.

Dit heeft bij mij flink veel geholpen ik kan nu filmpjes normaal kijken op mijn telefoon. Heel soms loopt hij nog vast.

Groetjes!

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.