Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

plek

plek

• Lid sinds 25 juli 2012
  • Berichten 94
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2016
  • 15:39

Mijn advance doet steeds gekker: langzaam, vastlopen, op de meest onhandige momenten spontaan uitgaan. Ik heb van alles al gedaan maar het helpt slecht tot niet. Ik heb al een paar keer fabrieksinstellingen terug gezet maar problemen blijven. Zelfs de tip om apps niet op de middelste homepage te zetten.

Maar waarom gaat het jarenlang goed en dan nu steeds vaker niet meer? software updates?
Ik lees dat de touchwiz interface problemen kan geven.
Als ik nu een kale android installeer met een interface van google zelf. zou dat beter gaan? Of blijf ik dan problemen houden en is de telefoon gewoon aan vervanging toe?
wat zouden jullie doen?

da.boogers.jr

da.boogers.jr

• Lid sinds 21 januari 2016
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2016
  • 18:20

hmm. touchwiz zou ik niet verwijderen want dan werkt je touch screen ook niet meer.

verder maakt het niet uit of je app op de middelste home page zet want is precies het zelfde als alle andere pagina's die je maakt.

probeer ook niet om een kale android versie er op te zetten want dat werkt meestal niet.

oftewel: Tijd voor een nieuwe telefoon.

TIP: koop een Motorola is iets beter geregeld dan samsung

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 januari 2016
  • 21:14

Waarom zou het touchscreen niet meer werken met een custom ROM zoals  een kale Android of cyanogenmad rom.?

Ik zou eerder denken dat het een combinatie is van dat het toestel ouder wordt toutchwiz een vrij zware interface is, apps steeds meer geheugen vragen enz..enz…

Als ik de Specificaties van de telefoon zie dat geeft mij al bedenkingen amper 800 MB aan ram geheugen das niet erg veel.

Ik heb zelf nog een oude HTC Desire s hier liggen, dat ding is ook niet meer vooruit te branden.

Misschien is er een mogelijkheid om te downgraden omdat het voor de updates beter was.

Ik zeg maar iets.

PS, Motorola maakt inderdaad ook mooie telefoons en met een bijna stock interface.

Bewerkt (23 januari 2016 21:26) | link toegevoegt
Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 24 januari 2016
  • 17:03

Als je wilt weten of het aan je telefoon ligt, dan moet je resetten naar fabrieksinstellingen en er zelf NIETS op zetten.

Alleen zo kun je testen of je telefoon de oorzaak is of je apps.

En gizmobinky, ik heb ook een oude HTC Desire. Het is jammer dat het geluid het niet meer doet, want verder is het best wel een fijn toestel.

Ik heb hem echter wel geroot en er uiteindelijk Pacman Rom opgezet en 4ext, zodat ik veel meer intern geheugen heb en niet meer tegen die nare melding van geheugen vol aanloop.

Hij hangt nu aan m'n laptop en gebruik ik hem om m'n apps te tesetn die ik met Andorid Studio maak.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 januari 2016
  • 19:35

Ja inderdaad een leuke telefoon die desire s ik krijg alleen de bootloader niet unlocked heb al van alles geprobeerd maar krijg telkens een bootloader fout en krijg hem niet te zien met fastboot, alles drivers enz… Zijn up to date maar het mag allemaal niet baten.

By the wat je bent al aardig op dreef met het developen van apps zoals ik laats zag op de playstore, ziet er allemaal goed uit.

Misschien dat ik zelf ook nog eens een poging waag alles staat al wel op mijn PC en heb al een boel online bekeken hoe een app te maken en ik kan nu al zien dat je aardig wat geduld, inzicht en creativiteit moet hebben om ook maar iets van plank te krijgen en volgens mij is er ook maar weinig aan te verdienen of je moet een hele goede en succesvolle app hebben.

Maar goed daar gaat deze post niet over.

plek

plek

• Lid sinds 25 juli 2012
  • Berichten 94
  • Reputatie 0
  • 24 januari 2016
  • 22:36

dank allemaal voor de reacties.
Het bijzondere is dat het uitvallen en dergelijke allemaal vrij plotseling ging gebeuren. Ik heb jaren zonder problemen alles er mee kunnen doen. De batterij die houd het niet lang vol. dat was het enige eigenlijk. tot een paar maanden terug en het werd steeds erger.
inderdaad proberen met fabrieksinstellingen zonder apps. maar dan wordt het een waardeloos ding, sms en bellen. of kan email en s-planner nog wel? Of ook geen accounts instellen?
Maar STEL, dat ie het dan wel goed doet dan is er dus een app of meerdere apps die het uitvallen veroorzaken en niet de touchwiz interface. Dan moet ik daarna app voor app downloaden om te zien of het goed blijft gaan? en dan kom ik bij een app die de problemen veroorzaakt maar ik heb geen apps erop staan voor de lol die ik dan kan missen. Dus deze methode leidt ertoe dat ik een nieuwe telefoon moet gaan kopen in dat geval.

ik heb bij ontwikkelaarsopties aangevinkt om apps te 'killen' na gebruik. maar twitter liep net gewoon vast, scrollen ging niet meer en daarna een melding dat twitter niet meer reageerde met de opties annuleren, wachten of stoppen. Dat is ongeveer de gebruikelijke situatie, dat kan ook bij navigatie gebeuren bijvoorbeeld. en dat is niet een apart gedownloade app. of als ik iets zoek op google.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 25 januari 2016
  • 08:52

Even kijken naar het alternatief: GEEN.

Koop gewoon een andere telefoon voor weinig, evt een tweedehands.
60 Euro bij de Kijkshop. Nog dualsim ook.
Dan kun je op je gemak je telefoon uitproberen en zodra je de oorzaak gevonden hebt  kun je weer verder met je oude telefoon

One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A7 ongeroot.

plek

plek

• Lid sinds 25 juli 2012
  • Berichten 94
  • Reputatie 0
  • 30 januari 2016
  • 20:08

Ik heb nog geen tijd gehad om verder iets te ondernemen met de gsm. de laatste dagen valt op dat de google maps problemen veroorzaakt. Hij loopt op een gegeven moment vast en de telefoon stopt dan helemaal, gaat gewoon uit. Dan zet ik hem weer aan en dan is de batterij leeg. Dan piept ie dat ie opgeladen moet worden. 8% ofzo. terwijl die echt goed vol was daarvoor.
iemand een idee met deze extra info?

plek

plek

• Lid sinds 25 juli 2012
  • Berichten 94
  • Reputatie 0
  • 28 maart 2016
  • 21:25

even dit draadje weer oppakken
ik heb geprobeerd te rooten (voordat ik een nieuwe koop toch eens proberen) maar het lukt niet. Er staat op dit forum wel een handleiding (  http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-advance/37962-tutorial-hoe-root-je-de-samsung-galaxy-s-advance.html) maar toch. Mijn telefoon blijft hangen in het opstartscherm na stap 9: de telefoon start niet op, hij komt niet verder dan de naam van het toestel: samsung s advance.
Odin gaf een met een groen schermpje aan dat het was gelukt. Daarna werkt niets meer. het is of dat opstartscherm of naar de downloadmodus. andere schermen krijg ik niet. Ook niet door de batterij er uit te halen. Ik zag nog net in een flits waar eerst bij 'custom binary download'  'no' stond staat nu 'yes (2 counts)' maar ik had al op uit gedrukt en nu blijft ie weer hangen bij het radartje wat normaal hoort rond te draaien. Hij haalt dus nu ook de naam niet meer.

wie helpt me verder?

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 28 maart 2016
  • 22:10

Ik meen me te herinneren, dat mijn Samsung Note dat ook deed.
Flash opnieuw.
Zodra hij op de naam blijft hangen, ga terug in recovery mode en zet terug naar
fabrieksinstellingen.
Als het goed is loopt hij nu door.

One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A7 ongeroot.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.