Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

DanceVibes

DanceVibes

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2013
  • 16:01

Hallo,

Toen ik het toestel pas had (1 à 2 maand geleden), kon ik er zonder problemen muziek op zetten (via gewone bestandsoverdracht (kopiëren van pc naar telefoon), synchroniseren in windows media player lukte niet).

Maar nu lukt het op geen enkele manier nog, niet via gewone bestandsoverdracht (kopiëren van pc naar telefoon), niet via synchronisatie met windows media player, en ook niet via Kies. (ik probeerde zowel naar het externe geheugen (sd-kaart) als naar het interne geheugen te kopiëren) Bij elke poging verschijnt er een foutmelding (wmp: ‘het bestand wordt mogelijk niet herkend’ en bij bestandsoverdracht: ‘het apparaat wordt niet herkend of de verbinding werd verbroken’). Nochtans zie ik mijn telefoon op de pc verschijnen, dus is er wel degelijk een verbinding.

Nadat ik er voor een eerste keer muziek op zette, heeft mijn telefoon een (automatische) update gedaan. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

Ik heb al verschillende Samsung toestellen gehad en nog nooit zoiets voor gehad … ik begrijp er niks van!
Kan iemand mij helpen? Alvast heel erg bedankt!

Bewerkt (21 mei 2013 14:12)
nawesi007

nawesi007

• Lid sinds 27 april 2012
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 00:36

DanceVibes;394123
Hallo,

Toen ik het toestel pas had (1 à 2 maand geleden), kon ik er zonder problemen muziek op zetten (via gewone bestandsoverdracht (kopiëren van pc naar telefoon), synchroniseren in windows media player lukte niet).

Maar nu lukt het op geen enkele manier nog, niet via gewone bestandsoverdracht (kopiëren van pc naar telefoon), niet via synchronisatie met windows media player, en ook niet via Kies. (ik probeerde zowel naar het externe geheugen (sd-kaart) als naar het interne geheugen te kopiëren) Bij elke poging verschijnt er een foutmelding (wmp: ‘het bestand wordt mogelijk niet herkend’ en bij bestandsoverdracht: ‘het apparaat wordt niet herkend of de verbinding werd verbroken’). Nochtans zie ik mijn telefoon op de pc verschijnen, dus is er wel degelijk een verbinding.

Nadat ik er voor een eerste keer muziek op zette, heeft mijn telefoon een (automatische) update gedaan. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

Ik heb al verschillende Samsung toestellen gehad en nog nooit zoiets voor gehad … ik begrijp er niks van!
Kan iemand mij helpen? Alvast heel erg bedankt!
Probeer eens het volgende: instellingen - meer instellingen - usb hulpprogramma's en zo verbinding maken met je pc.

Bewerkt (21 mei 2013 14:13)
Daniel_Bink

Daniel_Bink

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 07:27

nawesi007;394300
Probeer eens het volgende: instellingen - meer instellingen - usb hulpprogramma's en zo verbinding maken met je pc.

Dan moet je instellen als massaopslag

Bewerkt (21 mei 2013 14:13)
DanceVibes

DanceVibes

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 18:56

Bedankt voor jullie reacties.
Dit heb ik geprobeerd: Instellingen - meer instellingen - tethering en draagbare hotspots (usb hulpprogramma's staat niet in mijn menu)- en dan schakel ik usb tethering in. Dan verschijnt er een blauw usb-symbool met de tekst ‘verbinding of hotspot actief’, maar mijn pc herkent de telefoon dan niet meer.
Wanneer ik de usb tethering uitschakel, wordt mijn telefoon opnieuw door de pc herkent en verschijnt in de notificatiebalk ‘aangesloten als media-apparaat’ (andere optie is aansluiten als camera).
Maar ik kan dus nog steeds niets op mijn telefoon zetten.
Ik blijf het raar vinden dat het in eerste instantie wel lukte om er muziek op te zetten (zonder Kies of wat dan ook te installeren).

Kan ik nog iets anders proberen, of maak ik een fout?

Bewerkt (21 mei 2013 14:14)
nawesi007

nawesi007

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 22:18

DanceVibes;394640
Bedankt voor jullie reacties.
Dit heb ik geprobeerd: Instellingen - meer instellingen - tethering en draagbare hotspots (usb hulpprogramma's staat niet in mijn menu)- en dan schakel ik usb tethering in. Dan verschijnt er een blauw usb-symbool met de tekst ‘verbinding of hotspot actief’, maar mijn pc herkent de telefoon dan niet meer.
Wanneer ik de usb tethering uitschakel, wordt mijn telefoon opnieuw door de pc herkent en verschijnt in de notificatiebalk ‘aangesloten als media-apparaat’ (andere optie is aansluiten als camera).
Maar ik kan dus nog steeds niets op mijn telefoon zetten.
Ik blijf het raar vinden dat het in eerste instantie wel lukte om er muziek op te zetten (zonder Kies of wat dan ook te installeren).

Kan ik nog iets anders proberen, of maak ik een fout?

Normaal gezien als je uw gsm aansluit op computer herkent de computer direct uw gsm. Indien dit niet het geval is, moet je de drivers installeren. Dit doe je automatisch als je “KIES” installeert.
Eens uw computer je gsm herkent is het een fluitje van een cent om je liedjes te copiëren naar uw gsm, ofwel naar de interne kaart, of anderzijds naar de externe kaart indien die aanwezig is.
Succes en laat iets weten.

Bewerkt (21 mei 2013 14:15)
DanceVibes

DanceVibes

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 22:40

De pc herkent mijn telefoon, dus daaraan ligt het niet. En ik heb Kies geïnstalleerd.
Het zou inderdaad een fluitje van een cent moeten zijn. Met mijn vorige Samsung toestellen, lukte dat altijd zonder problemen, zelfs zonder Kies.
Maar nu lukt het totaal niet, en ik weet echt niet aan wat het zou kunnen liggen.

nawesi007

nawesi007

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 23:16

heb je een stock rom draaien, zo ja, de welke (*#1234#)

DanceVibes

DanceVibes

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2013
  • 00:47

Ik heb even opgezocht wat stock ROM betekent maar ik begrijp er niet veel van.
Nadat ik *#1234# intikte (dat was toch de bedoeling?) verscheen het volgende op mijn scherm:
AP: I8190XXAMA2
CP: I8190XXAMA2
CSC: I8190LUXAMA1

Geen idee wat dit betekent, maar dit is waar je om vroeg hoop ik?

nawesi007

nawesi007

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2013
  • 08:42

DanceVibes;394785
Ik heb even opgezocht wat stock ROM betekent maar ik begrijp er niet veel van.
Nadat ik *#1234# intikte (dat was toch de bedoeling?) verscheen het volgende op mijn scherm:
AP: I8190XXAMA2
CP: I8190XXAMA2
CSC: I8190LUXAMA1

Geen idee wat dit betekent, maar dit is waar je om vroeg hoop ik?

Je hebt inderdaad een stock rom, nml. van Luxemburg. Dit is normaal als je in België woont.
Is de update gedaan via KIES, OTA of ODIN?

Je kan misschien een factory reset proberen. Let wel op dat je eerst een backup van je data (interne kaart) maakt via KIES, want een factory reset zet uw toestel terug naar fabriekswaarden. Nadien kan je via KIES (herstel) al u data er terug opzetten.
Een factory reset kan je doen via instellingen - backup maken en terugzetten - standaardgegevens herstellen.

DanceVibes

DanceVibes

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2013
  • 10:04

Ik heb de update gedaan wanneer de telefoon er om vroeg, meer weet ik daar niet over.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.