Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

nawesi007

nawesi007

• Lid sinds 27 april 2012
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2013
  • 10:31

Probeer dan eens een factory reset uit te voeren zoals ik uitgelegd heb.

Bewerkt (21 mei 2013 14:15)
DanceVibes

DanceVibes

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 28 maart 2013
  • 08:05

Kies is WAARDELOOS! Net zoals bij mijn vorig toestel komt er miserie van wanneer ik Kies gebruik.
Ik heb eerst een back-up gemaakt in Kies, vervolgens mijn toestel gereset, daarna herstel gedaan in Kies maar dat proces bleef haperen.
GEVOLG: Ik ben al mijn instellingen kwijt en ook al mijn apps zijn verdwenen! Nu moet ik alles terug instellen en moet ik alle apps opnieuw downloaden … Echt om zot van te worden!

En het heeft allemaal niks uitgehaald want ik kan nog steeds geen bestanden naar mijn telefoon overdragen.
Toen ik mijn telefoon na het resetten terug op de pc aansloot kreeg ik de melding dat de software voorusb in orde was. Wanneer ik de telefoon even later opnieuw aansloot kreeg ik de melding dat er geen usb stuurprogramma (of software)gevonden werd …
Ik begrijp er niks van …

Bewerkt (21 mei 2013 14:17)
DanceVibes

DanceVibes

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 28 maart 2013
  • 18:35

Gelukkig kon ik al mijn apps snel terug vinden en viel het wel mee om de telefoon terug in orde te brengen.
Maar ondertussen is het probleem nog niet opgelost …
Heeft iemand een oplossing?

nawesi007

nawesi007

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 28 maart 2013
  • 19:32

Als een gewone reset niets oplevert, kan je nog steeds de officiële Belgische rom flashen via “odin”

Orginele Belgische rom vind je hier: Firmwares | SamMobile in het kadertje “search device here …” typ je “i8190”
Maak eerst een account aan bij sammobile en dan kan je die downloaden.

Voor je begint, maak je eerst een backup van je data.

1. Download eenstockROMvan:Firmwares | SamMobile(wel even een account aanmaken daar)

2. DownloadOdinhier:http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&…p1ISlP2fzGKhtw

3. Zet je telefoon uit en ga naar de Download-modus door “Vol DOWN + Home + Power on” te drukken.

4. Sluit kies af, startOdinen sluit de telefoon aan op de computer.Odinzal zeggen: ‘Added!!’

5. Hetflashengaat als volgt

5.1 1 bestand
Klik opPDAen kies deROMdie je wiltflashen.

Odin zijn werk laten doen tot wanneer “PASS” verschijnt. Nadien zal je toestel terug gewoon opstarten en mag je het loskoppelen van je computer.
Succes!

laat eens iets weten of het is gelukt.

DanceVibes

DanceVibes

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 28 maart 2013
  • 23:33

Bedankt voor je antwoord, maar dat lijkt me allemaal heel ingewikkeld. Ik ben daar echt een leek in en ik ben vooral bang dat er opnieuw iets mis zal lopen. Op SamMobile lees ik dat je hun bestanden volledig op eigen risico gebruikt en je er beter af blijft als je niet echt goed weet wat je doet. Dan is mijn conclusie snel gemaakt, ik begin daar beter niet aan. Ik heb net mijn telefoon terug in orde gekregen, ik heb geen zin om dat nog een paar keer opnieuw te doen.
Bestaat er geen andere/eenvoudigere oplossing?

Bewerkt (21 mei 2013 14:18)
nawesi007

nawesi007

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2013
  • 11:33

DanceVibes;395914
Bedankt voor je antwoord, maar dat lijkt me allemaal heel ingewikkeld. Ik ben daar echt een leek in en ik ben vooral bang dat er opnieuw iets mis zal lopen. Op SamMobile lees ik dat je hun bestanden volledig op eigen risico gebruikt en je er beter af blijft als je niet echt goed weet wat je doet. Dan is mijn conclusie snel gemaakt, ik begin daar beter niet aan. Ik heb net mijn telefoon terug in orde gekregen, ik heb geen zin om dat nog een paar keer opnieuw te doen.
Bestaat er geen andere/eenvoudigere oplossing?

Als je je telefoon terug volledig in orde wilt, vrees ik dat er niets anders zal opzitten.

Bewerkt (21 mei 2013 14:18)
DanceVibes

DanceVibes

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 5 april 2013
  • 12:23

Ondertussen heb ik ontdekt dat ik wel nog muziek op de sd-kaart kan zetten, als ik die uit de telefoon haal en zo aan de pc koppel. Ik ga er ook eens mee naar de winkel denk ik, misschien weten ze daar een oplossing.
Toch bedankt voor alle uitleg!

Bewerkt (21 mei 2013 14:25)
nawesi007

nawesi007

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 5 april 2013
  • 13:50

DanceVibes;397739
Ondertussen heb ik ontdekt dat ik wel nog muziek op de sd-kaart kan zetten, als ik die uit de telefoon haal en zo aan de pc koppel. Ik ga er ook eens mee naar de winkel denk ik, misschien weten ze daar een oplossing.
Toch bedankt voor alle uitleg!
Had je gedaan wat ik had uitgelegd, had je niet naar de winkel hoeven te lopen. Nu zal je misschien je toestel een tijde kwijt zijn. Jammer toch.

Bewerkt (21 mei 2013 14:26)
kwalletje

kwalletje

• Lid sinds 03 januari 2013
  • Berichten 90
  • Reputatie 0
  • 5 april 2013
  • 14:10

Flashen met ODIN is zeker heel gemakkelijk, sneller dan updaten en/of met kies werken..
En erg veilig! Ik heb het ook met diverse toestellen van Samsung al gedaan, terwijl ik eerst ook een leekwas in dit gebeuren,

DanceVibes

DanceVibes

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 5 april 2013
  • 19:41

Ik ben naar de winkel geweest (helemaal geen moeite, 5 min van mijn deur, ik woon niet op het platteland ofzo …) en het mysterie is opgelost! Blijkt dat de nieuwe software op mijn telefoon (sinds de update) niet meer compatibel is met mijn laptop waar Windows Vista op draait … Er valt weinig aan te doen dus, maar nu weet ik tenminste waaraan het ligt.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.