Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Dropkick

Dropkick

• Lid sinds 05 maart 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2014
  • 11:28

Beste Android forum lezers,
Ik vrees dat ik een probleempje heb met mijn Galaxy S3 Mini (I8190), ondanks de voorzorgsmaatregel, een backup met CWM van de stockrom (XXAMG4). Alleen las ik later pas dat je ook altijd een backup moet maken van de EFS bestanden in je root. Omdat ik vrij nieuw ben met custom roms enzo, heb ik dat niet gedaan, omdat ik het niet wist. Stom natuurlijk, dus ik ging vol enthousiast aan de slag met de Cynogen KitKat rom. Er is waarschijlijk toch wat veranderd in de EFS map, waardoor ik mn imei nummer kwijt ben met gevolg dat ik niet meer kan bellen. Bovenin het scherm staat nu een verbodsbord (rondje met een schuine streep erdoor). Als ik probeer te bellen krijg ik de volgende melding: ‘mobiel netwerk niet beschikbaar’. Dus ik denk ik heb dit zelf veroorzaakt, ga ik het ook zelf proberen om op te lossen. Opsturen kan altijd nog, als het echt niet oplosbaar is. Ik heb echt van alles geprobeerd. Eerst de backup terug gezet, hielp niet. Dus ik opzoek op verschillende forums, o.a. dit forum en xda en uiteraard YouTube afgestruind naar oplossingen. Ik heb een imei generator geprobeerd, die je imei code in binaire getallen zet, die code moest je dan met NV item reader/writer wegschrijven. Alleen kwam ik niet in het service menu, door een toetsencombinatie *#7834*, zoiets was het. Toen kwam ik er achter dat er ook verschil zit in Europese en Amerikaanse toestellen, dus ik kwam niet in de modus Qualcomm USB opties, omdat ik een Europees toestel heb, en ze hier geen Qualcomm gebruiken. Dat lukte dus ook niet. Toen kwam ik wat tegen over Universal Box, maar dat is een soort van programmeer kastje, daar had ik dus ook niets aan. Toen heb ik geprobeerd een andere modem te flashen, maar deze kon ik alleen voor de S3 vinden en niet voor de Mini, dat ging natuurlijk ook niet werken. Het moet mogelijk zijn om die code terug te zetten, op een of andere manier. Het zijn meer mensen gelukt, alleen mij nog niet . Toen nog meer oplossing gezocht, maar dat kwam allemaal een beetje op het zelfde neer. Dus heb ik me hier geregistreerd, en ben ik dit probleem in dit topic aan het beschrijven. Er zijn hier vast mensen die een oplossing hebben (hoop ik dan). Ik heb alles geprobeerd, en kom er niet uit. Kan wel blijven klooien maar dat gaat me niets opleveren. Ik gooi de handdoek in de ring, wie zou mij kunnen helpen hiermee? Of moet ik de telefoon toch echt terug sturen. Ik heb nog garantie, dus ik kan hem unrooten en opsturen, maar wil er eerst alles aan gedaan hebben voor dat ik dat doe!
Mijn dank is groot alvas!
Met vriendelijke groet,
Paul

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.