Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

ghardeman

ghardeman

• Lid sinds 09 november 2010
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2012
  • 10:20

Beste,

Ik heb een keine 2 jaar een SGS1 gehad waar ik enorm tevreden over was. Ik had ook hoge verwachtingen over de SGS3. Nu vind ik deze trager dan de SGS. Dit komt misschien door alle features die erop zitten, maar de traagheid werkt me soms echt op mijn heupen. Het is miischien ook eigenaardig om te zeggen maar ik vond de SGS1 ook wat leuker om mee te werken. Ik kan niet echt zeggen waardoor dit komt.

Bewerkt (24 april 2013 15:15)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 18 juli 2012
  • 10:29

Dat is toch wel heel vreemd. Ik had de SGS1 met custom roms en custom kernels geheel naar mijn wens en voor mijn gevoel heel erg snel en soepel draaiend.
De S3 is echter vele malen sneller en geen enkel verschijnsel van vertraging of wat dan ook. Ik had niet zo'n groot verschil verwacht maar het is toch weer vele malen beter.
Met een beetje tweaken en aanpassen en keuzes voor roms/kernels/launchers kun je dezelfde ervaring krijgen die je op de S1 had.
M.a.w. jouw ervaring is niet goed. Daar moet wat aan te doen zijn.
Als je nog helemaal Stock bent doe dan eens een Factory Reset.
Als je meteen al wat wilt experimenteren installeer dan eens een custom rom. Ik kan je de Omega rom aanbevelen.
Maar wellicht is het beter eerst op Stock te blijven en proberen te ontdekken of jouw ervaring van traagheid misschien door het toestel komt. Als dat zo is en je hebt al een custom rom geïnstalleerd dan kan dat problemen geven bij een aanspraak op garantie.
Dus eerst proberen er achter te komen of er iets in de hardware fout zit.

jeroenraij

jeroenraij

• Lid sinds 23 februari 2011
  • Berichten 128
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2012
  • 10:43

Maak eens een print screen van je actieve applicaties en je notificatie balk?

melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 18 juli 2012
  • 10:46

ghardeman;323191
Beste,

Ik heb een keine 2 jaar een SGS1 gehad waar ik enorm tevreden over was. Ik had ook hoge verwachtingen over de SGS3. Nu vind ik deze trager dan de SGS. Dit komt misschien door alle features die erop zitten, maar de traagheid werkt me soms echt op mijn heupen. Het is miischien ook eigenaardig om te zeggen maar ik vond de SGS1 ook wat leuker om mee te werken. Ik kan niet echt zeggen waardoor dit komt.

Ben zeer benieuwd op welke firmware hij draait, en inderdaad wat je allemaal aan hebt staan

badeendje

badeendje

• Lid sinds 09 december 2010
  • Berichten 374
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2012
  • 10:58

Ik had dit in het begin ook , maar er is een HEEL groot verschil met de S1 en de S3.

Openstaande apps zijn bij de S3 vele malen meer dan bij de S1.Daardoor word de telefoon natuurlijk ook trager.
Als je internet traag is , ligt dat echt aan je verbinding want er is geen snellere telefoon dan de S3 om op internet te spelen.
Zelfs de HTC One X is niet zo snel als de S3.
Dit verschil is minimaal maar is er wel.

Ik denk dat je wat apps (op de achtergrond) uit moet zetten.
Heb je een live wallpaper?Dat scheeld ook al in snelheid.

Gebruik je een externe sD kaart?
Welke soort heb je in gebruik? Als je een oude bijv 4g class 2 of 4 gebruikt , vervang die maar eens naar een class10.
Dan heb je een echt groot verschil.Hier kun je een goedkope 16g vinden voor leuk geld:
ICIDU Micro SDHC Hi-Speed 16GB Product Details bij MyCom

Wil je nog een stapje sneller kun je nog voor de Ultra versie gaan.

Dit klinkt allemaal onwaarschijnlijk maar ook voor mijn spiegelreflex camera ben ik hiermee gaan testen en dat scheeld echt veel.

HTC One M8
Rom: Stock
Kernel: Stock
———————
Samsung Galaxy Trend
———————
Vodafone Smart 4 turbo

edtims

edtims

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2012
  • 10:58

de s1 sneller dan s3?
Dan lijkt me dat er wat aan de hand is. het ligt misschien voor de hand maar waar heb jij de instelling voor animatie op staan
Instellingen,ontwikkelaarsoptie,animatieschaal. bij sommigen werkt het best op 0,5 en bij anderen op 1x

ghardeman

ghardeman

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2012
  • 11:10

Het zit hem niet in de programma`s. Als ik op de button rechts onder druk om een programma te sluiten, dan reageert hij niet onmiddellijk. Ga eens proberen om de animaties op 0,5 te zetten. Deze staan nu op 1. Ik zit op de stock ROM.

jeroenraij

jeroenraij

• Lid sinds 23 februari 2011
  • Berichten 128
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2012
  • 11:44

ghardeman;323219
Het zit hem niet in de programma`s. Als ik op de button rechts onder druk om een programma te sluiten, dan reageert hij niet onmiddellijk. Ga eens proberen om de animaties op 0,5 te zetten. Deze staan nu op 1. Ik zit op de stock ROM.

Als je echt geholpen worden zet dan de gevraagde screenshots en firmware versie even neer.

ghardeman

ghardeman

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2012
  • 12:52

Ik zal vanavond eens filmen. Daarnet terug, bij het afsluiten van de browser duurt het 2sec voor ik het scherm van de apps zie. Niet dat dit zo erg is, maar ik denk niet dat door bij sgs ook zo was.

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 18 juli 2012
  • 12:56

Bedankt voor de tip omtrent de animatie . Ik heb deze uitgezet en het switchen van het een en ander gaat veel sneller nu !

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.