Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

wouterkuyper

wouterkuyper

• Lid sinds 29 augustus 2012
  • Berichten 140
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2012
  • 17:14

Ik heb gemerkt dat toen ik mijn S3 kreeg ik meteen flink in het rond ben gaan lezen en allerlei apps met hoge waarderingen ging downloaden.

Pas later merkte ik dat heel veel van die apps eigenlijk al standaard ergens te vinden zijn op je S3 (battery-stuff bv)
Of dat die fantastische apps helemaal niet werken op de S3 (app2SD)

Is het een idee dat iemand die er verstand van heeft (ik dus niet) ergens een artikel gaat schrijven waarin de stock-opties vergeleken worden met de nuttige apps die iedereen op z'n andere (oudere) androids heeft staan?
Bijv stock-keyboard tov swiftkey en swipe
touchwiz-launcher tov Nova of andere
batterij apps tov al ingebouwde instellingen
stock-music-player tov andere bekende musicplayers
stock-video-player tov….
stock “verkenner (mijn bestanden)” tov andere verkenners..etc.

Dit zou natuurlijk deels ook in een ander deel van het forum kunnen, maar deels is het ook S3-specifiek, lijkt me.
En met vergelijken bedoel ik dan,..gebruikersgemak, verschillende opties, looks etc.

Met andere woorden; iemand koopt een S3, komt hier op het forum kijken en kan dan lezen voor welke van zijn stock-opties het handiger/fijner is iets anders te downloaden (en voor welke niet).

(het gaat me dus met name om de vergelijking met stock ipv de vergelijking met elkaar, die je al wel vaak kan vinden)

W

Bewerkt (24 april 2013 15:44)
MuPPeTCoRe

MuPPeTCoRe

• Lid sinds 02 februari 2011
  • Berichten 126
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2012
  • 17:43

Lijkt me een strak idee!! Is niet verkeerd. En dan bedoek ik voor S3 gebonden i.p.v voor android.

Ik zelf zou er nog aan mee willen werken ook!!. Lijkt me leuk.

Daarnaast misschien ook handig om voor te leggen bij forum mods

pensador

pensador

• Lid sinds 26 augustus 2010
  • Berichten 1045
  • Reputatie 30
  • 24 oktober 2012
  • 17:50

Wow!daar vraag je nog al wat!ben je niet in een uurtje mee klaar ofzo!
Ik snap heel goed dat als je net een s3 hebt er een hele wereld voor je open gaat. Dit is al helemaal het geval als je voor het eerst op android bent. Ik ben van mening dat er al heel erg veel te vinden is op dit forum. Over heel veel dingen/onderwerpen wordt er gesproken/gediscuseerd. Als je iets wilt weten kan je veel zoeken op internet. Google en dit forum zijn wat dat betreft je beste vriend!Als je ergens niet uit komt kan je het natuurlijk altijd vragen. Meestal is er wel iemand of meerdere die je op weg kunnen helpen. Ik vind wat dat betreft het ‘ help gedeelte’ op dit forum meer dan goed. Er zijn veel tutorials, tips en trucks, begrippenlijsten etc. Ik denk ook genoeg om je al een heel stuk op weg te helpen. Ook gewoon is te phone pakken en in alle instellingen kijken kom je ook al erg veel te weten. Om maar even een conclusie te maken: denk niet dat je dit zo ff kan vragen omdat het niet ‘ ff’ gedaan is. Ga zelf op onderzoek en vraag je vragen waar nodig…download app uit de market en probeer ze en vergelijk ze..ik zeg niet dat je helemaal niks hebt opgezocht. Wel denk ik dat je je verkijkt op wat je vraagt.

MuPPeTCoRe

MuPPeTCoRe

• Lid sinds 02 februari 2011
  • Berichten 126
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2012
  • 17:59

Daar heb jij ook weer gelijk in. Er zit zeker wat werk in ja.

En daarnaast google en AW.nl zijn idd je beste vriend. Je kan bijna alles hier vinden.

Daarnaast moet ik tog nog even terug komen op wat ik in mijn vorige bericht zij.

Ik vindt nog steeds een leuk idee, maar ik denk dat het uit eindelijk toch een gevalletje van meningen word wat kan leiden tot menings verschillen.

1. Vind het geweldig
2. Vind het een flut programma

Uit eindelijk gaat het om gebruikers ervarring iedereen heeft ze eigen mening. Het kan dus alleen een richtlijn zijn.

Maar zo denk ik er over. Mijn mening dus hehe

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 24 oktober 2012
  • 18:08

Ik vind dat er eigenlijk wel genoeg te vinden is en dat we de mods niet met nog meer werk moeten opzadelen. Het is tenslotte wel liefdewerk dat ze er zomaar even bijdoen…
Ik kwam hier 8 maanden geleden als volslagen android maagden heb hier en door Google heel wat geleerd. En enige zelfredzaamheid m.b.t. zoeken mag van een smartphone bezitter eigenlijk ook wel verwacht worden.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

wouterkuyper

wouterkuyper

• Lid sinds 29 augustus 2012
  • Berichten 140
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2012
  • 20:40

Hehoi,

Het lijkt me inderdaad een flink karwei. Het hoeft natuurlijk niet allemaal tegelijk en in 1 artikel. En zeker ook niet door 1 iemand (een mod) gedaan te worden, iedereen die al wat langer meedraait en meer gezien heeft kan wel meewerken, lijkt me. En het is niet zozeer dat het voor mij is hoor,…ik geloof dat ik nu redelijk heb uitgevonden wat ik handig en niet handig vind werken. Maar het is wel iets dat ik miste 2 maanden geleden. En zoals ik al zei, er is heel veel te vinden over apps-vergelijkingen, maar vrijwel niets wordt vergeleken met Stock-materiaal.
En meningen,..tsja,…als het goed gebeurt hoeft dat nauurlijk niet. Je kunt heel droog de mogelijke opties in het een en het ander vergelijken. Ook gebruikersgemak is redelijk hard te maken (hoe gemakkelijk en intuitief is het te besturen). Hoe mooi je iets vindt is misschien wat subjectiever, maar zelfs dat is nog te objectiveren met bijvoorbeeld opties om het aan je zelf aan te passen, of de hoeveelheden van animaties enzo.

W

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 24 oktober 2012
  • 23:24

Het is op zich een goed idee om nieuwelingen snel wegwijs te maken . Vanuit dat oogpunt vind ik het ook nobel werk . Maar als ik dan naar het werk kijk moet ik zeggen dat het dan wel een monnikenwerk is want wie gaat dan bepalen welke standaard apps besproken gaan worden want iedereen gebruikt toch wel verschillende apps, dus dan maar allemaal , nou dat zijn er toch wel een behoorlijk wat . De S3 zit boordevol met opties en apps . Voor zeer veel opties heb je in Google PlayStore wel 1 of meerdere vervangers met alle bijbehorende opties . Nou dat wordt dan wel eenerg lange lijst, maar goed dan komt het volgende stap . Tot in hoever wordt deze app/optie besproken en vergeleken ?

Ja dit is een erg lastig en tijdrovende klus , ik wens degene die dit gaat oppakken erg veel succes maar geniet tevens dan ook mijn respect als hij/zij dit volhoud !

Bewerkt (24 april 2013 15:45)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.