Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

dherre65

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 23 november 2012
  • 17:28

Hallo allemaal,

Na twee jaar een trouwe SGS 1 gebruiker te zijn krijg ik morgen een splinternieuwe SGS 3. Ik heb altijd veel custom roms/kernels/etc. geflasht op de SGS 1 en ik denk dat ik dat op mijn nieuwe telefoon ook weer niet kan laten. Sowieso zal ik mijn telefoon direct rooten.

Nu heb ik al wat rondgekeken voor kernels etc., en de Siyah kernel (SiyahKernel S3 v1.7 - xda-developers) was degene die mij het meest betrouwbaar en up to date leek. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik wil graag een kernel die op stock firmware goed werkt en vaak bijgewerkt wordt.

Ook heb ik gezien dat er op de SGS 3 een flash counter en een waarschuwingstriangel komen te staan op het bootscreen als je iets hebt geflasht met Odin, en dat de app triangle away (xda-developers - View Single Post - TriangleAway v2.37) dit zou kunnen verhelpen. Wel heb ik ook gelezen dat dit tot issues kan leiden, dus ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe veilig dit is en of dit wel de beste manier is.

Verder was ik altijd fan van de CPU governor Smartassv2, maar er zijn weer een aantal nieuwe governors beschikbaar, en de SGS 3 is natuurlijk weer een ander toestel. Ik ben dus ook benieuwd naar wat jullie ervaringen met verschillende governors zijn.

In een notendop:

1) Siyah kernel. Ervaringen? Betere kernels?
2) Flash counter/triangel
3) CPU Governor

Alvast bedankt voor je reactie.

Bewerkt (24 april 2013 15:54)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 23 november 2012
  • 17:39

@dherre65: in tegenstelling tot de S1 hoef je op de S3 geen andere kernel te installeren om te rooten.
Volg de instructies voor CF-root en je bent klaar. Je hebt dan root en CWM. In de nu beschikbare custom roms is dit uiteraard ook allemaal ingebouwd.
Je kunt en mag wel andere kernels installeren maar momenteel gebruik gewoon de stock kernel die standaard door de Omega rom (aanrader) en ook andere custom roms wordt geïnstalleerd.
Ik zou zeggen, begin gewoon even met alleen te rooten en leer het toestel kennen. Kijk rustig rond en maak dan een keuze voor een custom rom.

dherre65

dherre65

• Lid sinds 23 april 2013
  • Berichten 1480
  • Reputatie 0
  • 23 november 2012
  • 18:00

Hoi Johan,

Bedankt voor je reactie. Oke, maar CF-root is een kernel toch? Maar ik ben niet meer zo van de custom roms, liever draai ik stock met alleen een andere kernel. Maar de Omega kernel raad je aan? En wat is je mening over Triangle away?

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 23 november 2012
  • 18:58

Hey dherre65 ,
Welkom in de wondere wereld van de S3 !

Ik draai zelf ook omega met de stock kernel die zij leveren . Is goed genoeg . De vraag is eigenlijk of het wel verstandig is om hem meteen te flashen. Want helaas heb ik nu teveel gezien dat men een S3 kregen waarmee wat was . Dus ik zou als ik jou was de eerste week of wat helemaal niets flashen (ja dat wordt heel zwaar, ik leef met je mee :p. ) , dan heb je voldoende tijd om het toestel te ervaren en te verkennen, en dan als je toestel na verloop van tijd niets mankeert dan is het “safe” om te flashen . En dan weet je ook zeker dat je toestel hardwarematig goed is gegeven aan je .
Tja die flashcounter… Ik maakte me in het begin er ook zorgen om, en nu …. Ik denk er niet eens meer aan !

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 23 november 2012
  • 19:22

dherre65;360656
Oke, maar CF-root is een kernel toch?
Ter info, de CF-root kernel is een stock kernel waar alleen de root tools aan zijn toegevoegd, maar niets meer dan dat…

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 23 november 2012
  • 19:37

Ik ben het niet helemaal met nanders eens (maar ik kan mij uiteraard ook vergissen).
De CF-root procedure geeft je root mogelijkheden (en tools) en voegt de uitgebreide CWM toe. Aan de kernel wordt verder niets veranderd.

Elektronized

Elektronized

• Lid sinds 13 augustus 2012
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 23 november 2012
  • 22:13

Ik heb eerst de stock kernel gehad op de stock rom, dan de Siyah kernel op een custom rom, en nu gebruik ik de Phenomenal kernel op een custom rom.
Hoe de stock kernel werkt op een custom rom weet ik dus niet, maar de Siyah kernel vond ik teveel laggen. De Phenomenal kernel die ik nu gebruik ben ik wel tevreden over.

ricksIII

ricksIII

• Lid sinds 20 augustus 2012
  • Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 24 november 2012
  • 09:00

Ik had altijd phenomenal medium. Heb nu GalaxSih kernel. tot nu toe loopt dit ook goed

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 24 november 2012
  • 09:49

Hey dherre , er is al een soortgelijke topic gaande :
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iii/36472-tip-bespreekt-hier-je-bevindingen-over-verschillende-kernels.html

Stond ook al bij de belangrijke topics ,heb je dit ook al gezien ? Staat misschien informatie in over kernels die je interessant kan vinden .

soukyaki

soukyaki

• Lid sinds 03 januari 2012
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 24 november 2012
  • 21:30

Siyah 1.8 en Speedmod 2-3 doen het altijd goed voor mij.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.