Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Breitner

Breitner

• Lid sinds 08 november 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 25 november 2012
  • 16:38

Wanneer ik de Rom Manager app open en klik op ‘Download ROM’, dan krijg ik een Melding:

'You must have Clockworkmod Recovery installed before continuing! Install the recovery through ROM Manager first'.

Kan ik dit gewoon installeren via de app of moet dit op een ander manier. Er staat wel een optie bij om te installeren. En is deze recovery wel noodzakelijk om een Rom te installeren? Wou het liever eerst navragen dan blind ergens op klikken.

Alvast bedankt. GRtjes Breitner

Betreft hier een Samsung Galaxy S3

Bewerkt (24 april 2013 15:54)
SGWUser

SGWUser

• Lid sinds 26 juni 2012
  • Berichten 106
  • Reputatie 0
  • 25 november 2012
  • 20:15

Je moet altijd een ROM hebben die speciaal voor het toestel is gemaakt. Als je dat niet hebt, kun je je telefoon heel erg beschadigen! Om de ROM-Manager app te gebruiken moet je inderdaad wel CWM hebben. Je kunt deze ook via de app instaleren, maar als de app je telefoon niet ondersteund moet je dat NIET DOEN. Zoek anders op internet naar een geschikte CWM. Ik neem aan dat je telefoon wel geroot is? ClockWorkMod is hoe ik het weet nodig om de meeste ROM's te flashen dus het is zeker een heel handig iets voor je telefoon.

Als je een andere ROM wilt instaleren zoals CyanogenMod kun je wat mij betreft beter die ROM op het internet voor je S3 opzoeken in zipvorm, en deze dan flashen via CWM. CWM is volgens mij ook zo te downloaden als zip maar het kan ook zijn dat je deze via ODIN moet flashen. Ik bezit zelf geen S3 dus ik wens je veel suc6 verder!

Nexus 5 “hammerhead”

ROM: Stock 5.0
Recovery: TWRP
Kernel: franco.Kernel
Mods: MultiROM

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 25 november 2012
  • 20:23

@breitner ,
Ik zie aan je sig dat je een htc desire s hebt, als dit zo is dan stel je je vraag hier verkeerd en kan je beter je vraag stellen in het topic die geschikt is voor jouw toestel . Zoals SGWUser ook al zegt, Flash alleen software die geschikt is voor jouw toestel en niet zomaar een andere rom etc instaleren/flashen op je toestel.
Lees ook eerst goed wat je moet doen en wat je installeert.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 25 november 2012
  • 21:05

Graag vermelden om welk toestel deze vraag gaat zodat je gericht geholpen kunt worden en waar nodig het topic verplaatst kan worden.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Breitner

Breitner

• Lid sinds 08 november 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 25 november 2012
  • 22:38

@DaveDH
Klopt, dat is mijn oude android. Ik heb nu een Samsung Galaxy S3 en daarom heb ik de topic hier geplaatst.
Wat betreft de juiste rom kiezen, dat ken ik gelukkig allemaal wel. Via XDA is dat wel te vinden. Jij hebt zelf ook een S3 zie ik, dus is CWM compatible en kan ik dit gewoon installeren via ROM Manager of heb jij iets anders op je S3?

———- Update van bericht ———-

@DaveDH
Het rare is dat ik mijn S3 heb geroot en er zit al ClockworkMod Recovery op. (v6.0.1.2)
Rooten heb ik gedaan via de: SAMSUNG GALAXY S3 TOOLKIT V6.0Deze heb ik gevonden via XDA.

6198

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.