Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Greekdroid

Greekdroid

• Lid sinds 17 oktober 2010
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 16 december 2012
  • 13:52

Beste S3 gebruikers,

Heb laatst verschillende rorms gelashed en ben uiteindelijk terug gegaan naar stock 4.1.2, heb meerdere keren alles gewiped wat mogelijk was, maar er moet iets achtergebleven zijn want ik heb momenteel 2 problemen waar ik niet vanaf kom.

- Telefoon word niet wakker als het scherm uit gaat, Soms reboot hij zichzelf/Soms word hij wel wakker na 5 sec.

- USB werkt voor opladen, maar op pc werkt hij totaal niet (meerdere systemen getest)

- Wanneer ik terminal emulator gebruik en dan wakelock aanzet is er niks aan de hand werkt alles behalve usb mount prima… alleen dan komt mijn tel nooit in deep sleep dus gaat de accu snel leeg.

Iemand enig idee wat dit kan zijn of hoe het verholpen kan worden? zou het hardwarematig zijn?

(heb alles gewiped en geflashed wat mogelijk is)

Bewerkt (24 april 2013 16:01)
Greekdroid

Greekdroid

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 16 december 2012
  • 18:32

is er nou niemand die enig idee heeft wat het kan zijn, op xda heb ik deze vraag ook uitgezet maar krijg reactie dat ik alles moet wipen heb dit op verschillende manieren gedaan en zo grondig mogelijk maar er moet iets zijn blijven hangen of het is de hardware die kapot is gegaan

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 16 december 2012
  • 19:15

tja als je al alles geprobeerd hebt en hij doet nog steeds raar … dan kun je niet verwachten dat er iemand een antwoord heeft …. want je hebt immers alles al gedaanMisschien is het een idee om hem goed te wipen terug te brengen naar stock ( de versie die in jouw regio OTA aangeboden word ) en als hij dan nog vervelend blijft doen kan je naar een Samsung Service point gaan om hem daar na te laten kijken , wellicht dat er iets hardware matig defect is geraakt .

Greekdroid

Greekdroid

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 16 december 2012
  • 19:38

Hey DaveDH bedankt voor je reactie, heb hem ook terug naar nederlandse stock gebracht, dat is wat het toestel officieel was bij aankoop, heeft ook niet mogen baten, momenteel gebruik ik het toestel gewoon maar hij gaat nooit in deep sleep omdat ik die terminal gebruik… ik hoop dat iemand is die dit ook mee heeft gemaakt en het heeft kunnen fixen…

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 16 december 2012
  • 19:50

waarom gebruik je de Terminal emulator precies dan ?
Als je eerst de 3 wipes hebt uitgevoerd ( dus wipe cache, wipe dalvik en wipe data ( dus de factory reset) en je installeerd de originele rom via Odin , dan of hij doet het goed , of hij doet het niet goed en is er zeer waarschijnlijk een hardware defect . Je hebt dan geen andere programma's en/of apps nodig ( geen andere die al met de rom meekomen ) om je S3 goed te laten werken zoals het hoort !

Greekdroid

Greekdroid

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 16 december 2012
  • 20:20

Hey DaveDH, Ik heb dat precies gedaan heb zelf nog veel meer en vaker gewiped zoals de preload, etc.. etc… dit kan je doen in cw recovery.
Maar niks heeft geholpen. maar wat ik blijf denken is dat een of andere mod zoals de lockscreen rotation mod ofzo iets heeft achtergelaten…

Met die terminal emulator kan je dmv het aanzetten van wakelock ervoor zorgen dat de telefoon niet in deep sleep mode komt maar op 200mhz blijft draaien als je scherm uit is, op deze manier kan ik de telefoon nog gebruiken…
het andere probleem is dat hij niet meer met usb mount …. ook dit lijkt me geen hw probleem omdat flashen met odin en opladen nog steeds prima werkt…

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 17 december 2012
  • 06:43

Nou ik ben er toch echt van overtuigd dat als je de 3wipes hebt uitgevoerd en een verse installatie hebt gedaan via Odin, en niets anders dat hij of goed moet werken of er is iets anders mis en zou ik ermee naar de winkel gaan. Al die andere poespas is echt niet nodig ! Misschien een beetje gedachte, maar heb je ook er aan gedacht om je interne sd ook helemaal leeg te make, niet formatteren oid , gewoon in verkenner alles verwijderen, dan de 3-wipes dan met Odin een verse installatie met een rom van samfirmware.com je s3 flashen ?
Als hij dan nog niet correct werkt zou ik er mee naar de winkel gaan .

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren