Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

ronald24e

ronald24e

• Lid sinds 04 november 2012
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 30 december 2012
  • 12:31

Kan iemand mij vertellen wat nou precies het voordeel of nadeel is van het installeren van een custom rom…..

Ben aan het lezen over het rooten en installeren van roms maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat nou precies de voor en nadelen hiervan zijn.

Bewerkt (24 april 2013 16:05)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 30 december 2012
  • 13:08

alstublieft.
http://www.androidworld.nl/forum/algemene-vragen-over-android/41948-zin-onzin-van-custom-roms.html

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 30 december 2012
  • 13:36

Even onderscheid maken tussen rooten en custom rom.
Op eerdere toestellen (S1 en S2) moest je al snel naar een custom rom/kernel om te kunnen rooten. Op de S3 is dat niet meer nodig. Daar kun je zonder de rom/kernel te vervangen al rooten.
Voordeel van rooten: je kunt er veel meer mee omdat je ook ‘in het systeem’ kunt wijzigen. In de praktijk komt dat meestal neer op het gebruiken van apps die ‘in het systeem’ moeten kunnen. De belangrijkste voor mij zijn hierbij AdFree en Titanium Backup.
Custom rom: dit kan een rom zijn die nagenoeg gelijk is aan Stock rom tot aan grote wijzigingen in interface en werking van het systeem.
Ik gebruik de Omega rom om de volgende redenen: altijd bij de tijd, zeer stabiel en volledig, dichtbij Stock, de (in mijn ogen lelijke) groene kleur van de toggles is blauw gemaakt en de, voor mij belangrijke, mogelijkheid om het aantal Toggles uit te breiden (tegenwoordig 21 mogelijke toggles) en in de door mij gewenste volgorde te plaatsen.

ronald24e

ronald24e

• Lid sinds 04 november 2012
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 30 december 2012
  • 14:55

Bedankt voor de duidelijke uitleg en link, maar nog een vraag waar kan ik vinden hoe het flashen van bijvoorbeeld de Omega rom in zijn werk gaat.
Ik ben best handig met computers en telefoons maar kan niet goed een stappenplan vinden hoe ik dit moet doen…….en ik ben helemaal nieuw in de andriod wereld

Heb hiervoor altijd een iphone gehad en heb nu de overstap gemaakt naar de S3 juist om meer zelf de mogelijkheid te hebben om dingen aan te kunnen passen zoals ik ze wil, vandaar dat ik ook lekker aan de slag wil maar dan is het wel prettig om te weten dat je het in ieder geval goed doet.

marocootje

marocootje

• Lid sinds 09 februari 2011
  • Berichten 748
  • Reputatie 0
  • 30 december 2012
  • 17:34

Rooten is eigenlijk niet nodig vind ik bij deze telefoon.Maar idd voor sommige programma's heel makkelijk.Maar pas op het is zeer verslavend als je ermee gaat beginnen.Voor je het weet ben je elke dag bezig met een andere rom.

Hawkery

Hawkery

• Lid sinds 06 december 2012
  • Berichten 66
  • Reputatie 10
  • 31 december 2012
  • 14:34

@marocootje: geloof mij: custom roms zorgen voor meer snelheid, smootheid en betere batterij
verschil is niet groot (tenzij je een rom neemt die zich op 1 van de 3 zich baseerd), maar toch lichtjes merkbaar ;-)

ben zelf wel terug op stock rom met een paar mods, puur voor de goede camera qualiteit voor nieuwjaar ;-)

ricksIII

ricksIII

• Lid sinds 20 augustus 2012
  • Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 31 december 2012
  • 14:38

De stock camera zit er gewoon bij ultima in. En ook de spherecamera

marocootje

marocootje

• Lid sinds 09 februari 2011
  • Berichten 748
  • Reputatie 0
  • 31 december 2012
  • 19:26

Ik heb al heel wat rommen op mijn s1 en s3 gehad en ik ben het er niet echt mee eens.Maar smaken verschillen en zoals ik al eerder zei het wordt een verslaving om elke keer weer een andere te testen.

Iedereen een gezond en gelukkig Nieuw jaar !!!!!!

Hawkery;370135
@marocootje: geloof mij: custom roms zorgen voor meer snelheid, smootheid en betere batterij
verschil is niet groot (tenzij je een rom neemt die zich op 1 van de 3 zich baseerd), maar toch lichtjes merkbaar ;-)

ben zelf wel terug op stock rom met een paar mods, puur voor de goede camera qualiteit voor nieuwjaar ;-)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.