Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

[ROM][10APR][EMC2] ~ XperianZe 0.9.8.1 ~ [Xperia Z inspired][AROMA][JKay][Elegant6] (76)

rutgerhoorn-194

rutgerhoorn-194

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 14:49

Let op: Ik heb een ander toestel, dus ik kan niet garanderen dat dit topic door mij actueel gehouden gaat worden. Ik ga het wel proberen. Voor de meest actuele info kun je misschien het beste verderop in dit topic of op XDA kijken.

Hallo allemaal!

Dit topic gaat over de XperianZe rom. Een rom die je s3 zo goed als omtovert tot een Xperia Z.
De ontwikkelaar van deze rom is de Nederlandse edgarf28 van XDA.

Ik ben erg te spreken over de looks, stabiliteit en smoothness.

Screenshots:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DIkLts3qlzA#!
Stappenplan:
-Zorg dat je toestel geroot is. Uitleg vind jehier. Bedankt DaveDH!
-Installeer een Recovery die up-to-date is. Ik kan je de laatste Philz Touch recovery aanbevelen.
-Download de rom. Zie Downloads in deze post.
-Zet de rom.zip op je sdcard.
-Backup, backup en backup. Bedankt Esther1801!
-Wipe! Dus wipe data/factory reset, wipe cache, wipe dalvik cache. Of, nog handiger, gebruik in Philz Touch recovery de optie ‘Wipe Data-Cache-System-Preload’, te vinden onder de optie Wipe Data/Factory Reset. Alles met één druk op de knop!
-Flash de rom. Kies install from sd card, navigeer naar de plek waar je de rom.zip hebt geplaatst, en bevestig.
-Reboot en geniet!

Om volop te genieten van deze rom is het fijn om de JKay Deluxe app aan te schaffen. Zonder gaat prima, maar met kun je gebruik maken van een hoop meer features.

Voor je de wekker in de klok app gaat gebruiken, verwijder eerst de twee vooraf ingestelde alarmen, anders loopt de app vast.

Downloads:

Data/Factory reset is onvermijdelijk als je van een oudere versie (of vanaf een andere rom) komt,
aangezien deze versie is gebaseerd op de nieuwe(re) Samsung firmware XXEMC2.
Vanaf 0.9.7.2 is een Wipe niet nodig

FULL Aroma version of v.0.9.8.1:
774 MB(MD5: 96a38016b5c2d5aa9b0cdd5abb8a4fc5)

Rom Hut:
DOWNLOAD

XDA-Fileserver:
DOWNLOAD

Uploaded.net:
DOWNLOAD (Thanks to privat75)

MEGA:
DOWNLOAD (Thanks to sanoc69)

XDA Torrents: (needs account there)
DOWNLOAD

———————————————————————————————

LITE version of XperianZe 0.9.8.1 (Non Aroma)
413 MB (MD5: 3414c421a525fe7e12189ea7aa30f6c7)

Rom Hut:
DOWNLOAD

XDA-Fileserver:
DOWNLOAD

Uploaded.net:
DOWNLOAD (Thanks to privat75)

MEGA:
DOWNLOAD (Thanks to sanoc69)

XDA Torrents: (needs account there)
DOWNLOAD

———————————————————————————————

Multi-Window Elegant themed fix:

DOWNLOAD

White Android 4.2 AOSP Clock alarm fix: (by ThilinaC)

DOWNLOAD

Rom Details:
- Als basis de laatste XXEMC2 firmware

- Stock XXEMC2 Kernel (met init.d ondersteuning)
- Lichte rom, alle Samsung bloatware verwijderd (Rom is 416 MB inclusief 33+ MB aan originele Sony Xperia Z Wallpapers)
- Compleet gedeodexed & Zip-aligned
- Latest JKay Deluxe Framework by _JKay_
- Verscheidene systeem init.d tweaks (Ext4 tweak, Gpu rendering and SQlite etc.)
- Grotere APN lijst (ondersteunt alle mobiele aanbieders)
-
Lite Camera-MOD (HQR) door AndroidGX (Goede Samsung camera mod, hogere kwaliteit filmen)
- Verscheidene build.prop tweaks:

• Bravia engine v.2
  • ClearAudio+
  • Nabijheidssensor vertraging verlaagd
  • En meer…
- Hosts Ad-block
- Gemodificeerde Phone APK
Met:

• (hogere kwaliteit) (auto) telefoongesprek opname
  • Optie om oplopend belsignaal aan/uit te zetten
  • Etc
- Goede inegratie met facebook met de volgende sony apps: Album, Calendar, Walkman & Contacts sync
- Inclusief de originele Samsung Camera app, nieuwste Play Store, nieuwste Superuser app & binary and BusyBox
- Multi Window Control mod door LegendK95 (Multi Window ondersteuning voor ELKE app)

Rom Features:
- Nieuwste Elegant system/icon Theme door ThilinaC
- Sony Xperia Z Launcher (Met vele extra opties, door Ra3al)
- Xperia Z Keyboard (met swipe ondersteuning)
- Xperia Z Statusbar iconen (door Safe0716)
- Xperia Z Lock screen (by Arsaw)
- 28 Xperia Z original Wallpapers
- Xperia Z Boot screen
- Xperia Z UI geluiden, Notificaties, Alarmen and Beltonen
- Xperia Z Lettertype's
- 2 Xperia Z Live wallpapers: Enchanted forest and Photo slideshow
- Original Xperia Z systeem app iconen, als flashable add-on (zie verderop in deze post)

- De volgende Sony Xperia Z Apps:

• Calendar
  • Calculator
  • Album
  • Movies
  • Walkman
  • Notes
  • Torch
  • TrackID (Sony's Soundhound alternatief)
- De volgende Xperia Z Widgets:
  • Calendar
  • Clocks
  • Weather
  • Photos and videos
  • Tools (switches)
  • Walkman Widget
  • Recent calls
  • Top contacts
  • Notes
  • Torch
  • TrackID (Sony's Soundhound alternatief)
Red text = Xperia Z
Violet text = Xperia T (4.1.2 Final firmware)
Light Blue text = Ander Sony toestel
Changelog:

v.0.9.8.1 (Full Aroma and Lite versions)- Fixed the Walkman widget in the Stock Xperia Z Launcher- Removed the possibility to do an Full-wipe and EFS partition backup in the Aroma installer (was causing some problems for some)- Optimized the Aroma installer a bit, and changed the background, start picture & fonts of it.- Updated Play Store to v.4.0.25 (Inverted Black version)- Added the Shark kernel v.A13 by Perka (with Boeffla sound engine)- Updated the Perseus kernel to v.35- Updated the SpeedMod kernel to v.K2-12- Included the White version of the Android 4.2 AOSP Clock app (by ThilinaC)- Included the Elegant XXEMC2 fixes (by ThilinaC)- 4 new Xperia Like rounded app icons (by Why so serious); Clock, Downloads, Voice Recorder & Svoice- The Blue Circle battery icon is now the default one- Fixed the Walkman visualizer (did crash when you did install the Sony social media plugins in previous versions)- You can choose now the old blue battery icon in the Aroma installer (the one that was in the 0.9.7.* series)- Removed the Chinese Xperia Z Keyboard, since it was not working- Restored Sysro & Sysrw support- Added Mobitel (Sri-Lanka) to the APN list (on request for ThilinaC)
Voor extra's check post2 in dit topic

Bewerkt (21 mei 2013 13:59)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 13 maart 2013
  • 15:01

mooi gedaan man! zal hem denk ik binnenkort even testen.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 13 maart 2013
  • 15:09

rutgerhoorn;389938
De volgende tekst is nu nog in het Engels, ik zal het zsm even vertalen als iemand dat nodig vindt.
Jup dat is nodig, want op AW is Nederlands de voertaal ;-). Alvast bedankt en succes met je topic.

rutgerhoorn-194

rutgerhoorn-194

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 16:08

nanders;389950

Jup dat is nodig, want op AW is Nederlands de voertaal ;-). Alvast bedankt en succes met je topic.
Ok!
Nog niet helemaal klaar, maar ben een heel eind met vertalen.

———- Update van bericht ———-

Extra's:

Alles mods/add-ons flashen in je recovery, mits anders vermeld!

- Download the JKay Deluxe Settings App in the Play Store by _JKay_
(to get MANY extra features/settings, like: Choose between 6 different lock screens, change the battery icon as it is in the screenshots and to enable Multi window for 3rd party apps, AND MANY MORE!!)

- Boeffla Sound Control app to control the sound engine in the Boeffla and Adam Kernel (FREE, Play Store link)

- Official XperianZe Signature pack (User, Donator & Supporter): DOWNLOAD
http://stelleplas.com/ZperianZe%20User.jpg

The original Xperia Z Lockscreen wallpapers:
DOWNLOAD
(not a cwm zip, just extract them)

—————————————————————————————————————————————————————————————

The following add-ons are ONLY needed for the Lite version (0.9.7.1+) or for the older XperianZe versions (0.9.6.5.1 or older):

App icons:

- Original Xperia Z System app icons: DOWNLOAD(flashable CWM zip)
(Screenshot)

- Xperia Z Like rounded system app iconsOWNLOAD (flashback CWM zip) (Updated: 05/04)
(Screenshot)

- Circle battery mod for 0.9.6.2 and newer (it's the circle battery statusbar icon that was in XperianZe 0.9.6.1 and older): DOWNLOAD (flashable CWM zip) (Updated: 05/04)
(Also compatible with the two statusbar themes from above)

Other mods:

Stock Xperia Z launcher, with compatible Xperia widgets: DOWNLOAD (flashable CWM zip)

Original APN list (flash this if you aren't having a working data connection): DOWNLOAD (flashable CWM zip)

Disable quick Call button in the Contacts and Phone app mod: DOWNLOAD (flashable CWM zip)

Apps add-ons:

- Gtalk add-on (Elegant v.5 Themed): DOWNLOAD(flashable CWM zip)
(the rest of the Gapps you can find in the Play Store, like; Google Now/Search, Google Maps & YouTube)

- Original Xperia Z Mail app add-on: DOWNLOAD(flashable CWM zip) (clear app data first if you flashed the Samsung mail app before)
- XXEMC2 Samsung Mail App add-on (Exchange support, with security disabled): DOWNLOAD (flashable CWM zip)
(Updated: 05/04)

- XXEMC2 Samsung Keyboard add-on: DOWNLOAD(flashable CWM zip) (Updated: 05/04)
- XXEMC2 Samsung SPlanner add-on: DOWNLOAD(flashable CWM zip, This will overwrite the Sony Calendar!!!) (Updated: 05/04)
- XXEMC2 Samsung VideoPlayer add-on: DOWNLOAD(flashable CWM zip) (Updated: 05/04)
- XXEMC2 Samsung SMemo add-on: DOWNLOAD(flashable CWM zip) (Updated: 05/04)
- XXEMC2 Samsung Music Player add-on: DOWNLOAD(flashable CWM zip) (Updated: 05/04)
- XXEMC2 Samsung Clock app add-on: DOWNLOAD(flashable CWM zip) (Updated: 05/04)

- XXEMC2 Samsung AllShare add-on: DOWNLOAD(flashable CWM zip) (Updated: 05/04)
- XXEMC2 Samsung WiFi-Direct / DirectShare add-onOWNLOAD (flashable CWM zip) (Updated: 05/04)
- XXEMC2 Samsung Apps (store) add-on: DOWNLOAD(flashable CWM zip) (Updated: 05/04)
- XXEMC2 Samsung sCloud add-on: DOWNLOAD(flashable CWM zip) (Updated: 05/04)
- XXEMC2 Samsung PaperArtist add-on: DOWNLOAD(flashable CWM zip) (Updated: 05/04)
- XXEMC2 STK app add-on: DOWNLOAD (flashable CWM zip) (Updated: 05/04)

- XXEMC2 SVoice add-on: DOWNLOAD (flashable CWM zip) (Updated: 05/04)
- XXEMC2 Samsung and Google TTS add-onOWNLOAD (flashable CWM zip) (Updated: 05/04)
- XXEMC2 Polaris Office Viewer add-on: DOWNLOAD(flashable CWM zip) (Updated: 05/04)

- Stock XXEMC2 kernel with init.d support (for those who flashed another kernel, but want back the stock kernel)
DOWNLOAD

Xperia Z wallpapers: http://uploaded.net/folder/wlfatu

wools

wools

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 1064
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 20:11

heb hem erop staan bevalt me wel ,,,staat er wel maar net pas op maar loopt goed ff wennen wel
maar ziet er goed uit
laat hem voorlopig ff staan kwam van omega af…….wel jammer dat er geen power menu op zit of kijk ik daar over heen

of vandaar de jkay app

rutgerhoorn-194

rutgerhoorn-194

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 22:46

wools;390075
heb hem erop staan bevalt me wel ,,,staat er wel maar net pas op maar loopt goed ff wennen wel
maar ziet er goed uit
laat hem voorlopig ff staan kwam van omega af…….wel jammer dat er geen power menu op zit of kijk ik daar over heen

of vandaar de jkay app
Mooi! Ik ben benieuwd hoe hij bevalt na een tijdje.

Het is inderdaad zo dat je het power menu niet kunt aanpassen zonder de Jkay app.
Maar als het goed is zit er tussen de toggles in je notificatiebalk een aantal reboot opties.

Edit; alles vertaald.

wools

wools

• Berichten 1064
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2013
  • 16:03

bevalt goed alleen jammer dat je de jkay app nodig hebt,daar moet je voor betalen

Bewerkt (21 mei 2013 14:02)
rutgerhoorn-194

rutgerhoorn-194

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2013
  • 09:44

wools;390679
bevalt goed alleen jammer dat je de jkay app nodig hebt,daar moet je voor betalen
Fijn dat ie bevalt! Ik ben er ook erg blij mee!

En ja, die Jkay app… Ik dacht het is maar €1,80 ofzo, in ieder geval minder dan een biertje in de kroeg, en ik heb er een boel lol van, ook bij andere samsung based roms.

0.9.6.2 is uit!
Als je al een 0.9.6 draait kun je deze update zonder full wipe installeren, als je van een andere rom komt moet je wel aan de full wipe.

Dit is de changelog van 0.9.6.2 ( die ik vanavond, als ik meer tijd heb wel weer ff vertaal zie post #1):
Download in post #1
Changelog:

v.0.9.6.2 (Complete ROM, 421 MB)
(No wipe needed if you're coming from 0.9.6.1 or 0.9.6, otherwise a Data/factory reset is needed!!)

- Updated Advanced Xperia Z launcher to version 2.0.5b by Ra3al

• Fixed: Walkman (Music) widget not showing artist name
  • Fixed: Dark Digital Clock widget from ClockWidgets not showing date and alarm time
  • Fixed: The widget with all toggles from OnOfTools not always updating to the currently selected color filter
  • Added: Options to set vertical and horizontal margins for the desktop - in order to increase the empty space on the desktop; separate settings for Portrait and Landscape screen orientation
- Fixed widgets (music widgets shows the artist now and is resizable, Notes and Top contacts are working now)
- Zip-aligned all the widgets and the new calculator (forgot that in 0.9.6.1)
- New battery icon (replaced the Circle battery with the Blue Xperia Z icon mod by ksr007)
- Fixed the data arrows in the statusbar
- Added the Lite Camera-MOD HQR by AndroidGX (XXEMB5 version)

• • Camera ‘volume up’ and ‘down’ buttons as shutter.
  • • “Low battery” warning and blocking removed.
  • • “Can't use flash on low battery” warning and blocking removed.
  • • HQ video recording:
  • - 1080p: Normal - 17MBit / Fine - 24MBit / Superfine - 30MBit.
  • - 720p: Normal - 9MBit / Fine - 13MBit / Superfine - 17MBit.
  • • HQ sound recording: (192 kbit/s instead of 128kbit/s).
- Changed the Camera app icon to the Xperia Z one
- Changed the Setup wizard background image (the wizard which you get at first boot when you do a data/factory reset)
- White text in the statusbar (when you select ‘Theme clock’ & ‘Theme battery percentage’ in the JKay app. Was grey before)
- Removed SemcMetaDataCleanup.apk for good now (since some users are still getting the Music Download FC) (You will only lose the FaceBook ‘Like’ function in the Walkman app)
- Fixed Video Telephony (probably)

wools

wools

• Berichten 1064
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2013
  • 10:13

Staat er al op

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

rutgerhoorn-194

rutgerhoorn-194

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2013
  • 10:18

wools;390888
Staat er al op

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Haha, mooi!

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.