Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
underdog223;397457
ik heb overlaatst een melding gekregen voor codecs te installeren en sindsdien kan ik geen een filmpje (youtube of stock mediaplayer) of muziek (mp3, wma, wav, … ) meer afspelen op mijn s3.
weet iemand hier raad mee? mijn s3 draait gew op stock android 4.1.2 en is geroot.
op mijn telefoon. en toen heeft die mij naar de playstore door verwezen voor bepaalde codecs en die heb ik toen geinstalleerd.
maar ik vind die codecs niet terug op telefoon of in mijn apps.
AndroidDevil;397472Sommige video software maakt gebruik van hardware-versnelling die ondergebracht wordt in “codecs” (dat is eigenlijk geen juiste benaming, maar zo wordt het soms wel genoemd). Tik op google play maar eens “MX player” in als zoekterm (gewoon op je PC!), dan zie je dat er “codecs” zijn voor de verschillende platforms (ARMv6, ARMv7, x86, MIPS, …) en hardware accelerators (NEON, VFP, …). Andere players noemen die “codecs” ook wel “plugins” (DicePlayer bijvoorbeeld heeft een plugin voor Tegra2 support).
ik heb namelijk nog nooit op mijn S3 een melding gekregen dat ik codecs moest installeren.
Marvin;397486Underdog223 Gebruikt als ik het goed begrijp de standaard video player en musicplayer maar ook bij die players heb ik nog nooit een codec melding gehad.
Sommige video software maakt gebruik van hardware-versnelling die ondergebracht wordt in “codecs” (dat is eigenlijk geen juiste benaming, maar zo wordt het soms wel genoemd). Tik op google play maar eens “MX player” in als zoekterm (gewoon op je PC!), dan zie je dat er “codecs” zijn voor de verschillende platforms (ARMv6, ARMv7, x86, MIPS, …) en hardware accelerators (NEON, VFP, …). Andere players noemen die “codecs” ook wel “plugins” (DicePlayer bijvoorbeeld heeft een plugin voor Tegra2 support).
Als youtube nu opeens niet meer werkt, dan denk ik dat je de verkeerde codec geïnstalleerd hebt. Ga naar google play op je PC en zoek daar onder jouw apps naar plugins of codecs die bij een video-player horen. Die de-installeer je. Probleem weg? Dan is die plugin de boosdoener.
idd ik gebruik de standaard player die op mijn s3 staat en de youtube app en geen van allen wilt nog mp3 of filmpjes afspelen
ik zal is in de playstore zien maar ik vrees er voor want heb er al eens naar gezocht en te vergeefs
ik vind nix in de playstore, maar er zijn ook wel niet alle apps die ik op mijn gsm heb aanwezig in de playstore op mijn pc
iemand anders nog een id hoe ik dit probleem kan verhelpen?
underdog223;398105Maak de buffers van je mediaspelers eens leeg, en gooi de laatste update's eraf, misschien ook de data wissen,en toestel herstarten.
ik vind nix in de playstore, maar er zijn ook wel niet alle apps die ik op mijn gsm heb aanwezig in de playstore op mijn pc
iemand anders nog een id hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..
Peter-036;398112
Maak de buffers van je mediaspelers eens leeg, en gooi de laatste update's eraf, misschien ook de data wissen,en toestel herstarten.
Ik denk dat je een wat afwijkend videofragment hebt willen afspelen, en als een speler niet de juiste “vertaalsoftware” heeft, laat of gaat 'ie ernaar zoeken, en als er dan een bestaande codec overschreven wordt krijg je weleens dit soort klachten.
ik heb overlaatst een melding gekregen voor codecs te installeren en sindsdien kan ik geen een filmpje (youtube of stock mediaplayer) of muziek (mp3, wma, wav, … ) meer afspelen op mijn s3.
weet iemand hier raad mee? mijn s3 draait gew op stock android 4.1.2 en is geroot.