Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Zonder activiteit loop ook mijn nieuwe batterij loopt 25% leeg in 8 uur tijd !! (11)

DikkeWim

DikkeWim

• Lid sinds 28 maart 2013
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 7 april 2013
  • 17:35

De batterij van mijn nieuwe Samsung Galaxy S3 houdt het max. 10 uur uit.

1) Alle tips van internet geprobeerd (instellingen geoptimaliseerd, Bluetooth en GPS locatie uit, locatiebepaling uit, etc.) dit helpt nauwelijks.
2) De tips van Android Magazine geprobeerd: helpt nauwelijks
2) Een nieuwe zwaardere batterij (2300 mAh) gekocht: helpt nauwelijks
3) Met de App Power TuneUp (van Bitdefender) ‘s nachts alles in de “slaapstand”gezet (Wifi, GPS, synch, dataverkeer, buetooth, etc. uit) en toen
4) met de App: “SystemPanel /Task Manager” een grafische analyse gedaan van wat er gebeurt.
5) Nu blijkt dat zelfs als alles uit staat de batterij over 8 uur tijd 25% leegloopt (zonder zichtbaar CPU gerbruik) !!

Onacceptabel, ik wordt gek van dit probleem, mijn Samsung moet dus overdag minimaal een keer bijgeladen worden.

Herkent iemand dat? En vooral, heeft iemand een gouden tip?

Bewerkt (21 mei 2013 14:27)
wes786

wes786

• Lid sinds 02 maart 2011
  • Berichten 1310
  • Reputatie 0
  • 7 april 2013
  • 23:45

Bij mij is dit ook zo, maar een keer per dag opladen vind ik niet zo erg. Het is immers wel een smartphone.

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 8 april 2013
  • 03:36

Nou dit is zeker niet bij iedereen zo, ik hoef over het algemeen alleen s'nachts mijn toestel op te laden. tenzij ik veel internet, navigatie gebruik en foto's maakt, ja dan moet ik hem een twee keer opladen, maar dat is wat wes ook zegt, daar is het een smartphone voor. alhoewel ik het verlies van 25% bij geen gebruik in de 8 uur ook best veel vind, maar is geloof ik normaal want op de achtergrond wordt er alsnog een hoop gedaan. Een custom rom kan dit misschien oplossen vanwege de verbeterde instellingen. En anders kan je altijd nog naar een Samsung service punt gaan als je het niet vertrouwd.

Patt_e

Patt_e

• Lid sinds 24 juli 2010
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 8 april 2013
  • 08:31

Klinkt alsof er een sneaky app je batterij leeg zuipt of je telefoon wilt niet in slaapmodus.

Loop je op stock of een custom rom?

Sowieso even Better Battery Stats downloaden(gratis op xda) en kijken of je wakelocks hebt. Meestal krijg je zulke dingen als je telefoon niet in deep sleep mode wil.

Maak ook is een screenshot eind van de dag van je standaard accu info en post m hier is zodat we even kunnen kijken

HTC Desire => Verkocht
Xperia Mini Pro => AOKP 4.1
Galaxy Nexus = > RIP
Galaxy S3 => Verkocht
Nexus 7 => RIP
Nexus 7 '13 => Dirty Unicorns 5.1.1
Nexus 5 => Dirty Unicorns 5.1.1

DikkeWim

DikkeWim

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 8 april 2013
  • 23:55

Ik loop op stock, heb de S3 nog maar net 4 weken. Hieronder zie je een paar screendumps die ik gemaakt heb met app "SystemPanel /Task Manager” Te zien is dat zelfs ‘s nachts de batterij (nieuw nota bene) gewoon leegloopt, Zelfs als alles uitstaat. Verdere analyse laat zien dat dit vooral aan de programma’s: “System processes” 4.0% en “system” 3.6% die blijkbaar gewoon doordraaien.

7601

Alle suggesties zijn welkom!

Bewerkt (21 mei 2013 14:28)
Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 9 april 2013
  • 09:29

Normaal gesproken zou ik zeggen een factory reset proberen, maar aangezien je je telefoon pas 4 weken hebt, zou dit niet nodig hoeven zijn. Ga eens kijken welke apps je allemaal hebt gedownload, mijn vermoeden is dat daar een app tussenzit die enorm veel batterij vreet.
Loop ze gewoon eens één voor één na.

Heb je trouwens in die 4 weken wel een update gedaan?

Bewerkt (21 mei 2013 14:28)
DikkeWim

DikkeWim

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 9 april 2013
  • 21:11

Ik heb alle updates gedaan. Vanmiddag heb ik een factory reset gedaan. Helaas moet ik weer wel al mijn emailaccount instellen…..
Het ziet er naar uit dat de batterij nu langzamer leegloopt. Misschien dat dit gaat helpen. Ik houd jullie op de hoogte.

Bedankt zo ver voor jullie adviezen!

Bewerkt (21 mei 2013 14:29)
tottianovic

tottianovic

• Lid sinds 04 mei 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2013
  • 16:56

7000 mAh batterij kopen van Zero Lemon voor 25 euro en de probleem is verholpen!

Beste batterij ooit.

men kan 10 dagen met die batterij doen. Je kan hem kopen via amazon.co.uk (gratis verzending) 22 pond = 25 euro.

groet

Bewerkt (24 mei 2013 16:57)
Rien67

Rien67

• Lid sinds 21 april 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2013
  • 12:28

tottianovic
7000 mAh batterij kopen van Zero Lemon voor 25 euro en de probleem is verholpen!

Beste batterij ooit.

men kan 10 dagen met die batterij doen. Je kan hem kopen via amazon.co.uk (gratis verzending) 22 pond = 25 euro.

groet

Dan heb je wel een ruim twee keer zo dikke telefoon. Is niet echt een oplossing voor het hoge batterijverbruik.
Ik tob zelf ook met een hoog batterijverbruik. Zonder hem te gebruiken ong. 8 procent per uur. Wordt er gek van. Hoop ergens de goede tip te vinden. Ik gebruik zelf de Miui rom.

edtims

edtims

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 817
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2013
  • 10:35

Je zou Google Now eens kunnen uitschakelen, dat scheelde bij mij veel.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.