Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Dat klopt. Je kan je 3G verbinding delen als Wifi signaal.
Waarom zou je ooit een Wifi signaal moeten delen? Als dat signaal er toch is kan het apparaat waarmee je wilt delen toch gewoon zelf aanmelden op de Wifi?
Sander M;400210
Dat klopt. Je kan je 3G verbinding delen als Wifi signaal.
Waarom zou je ooit een Wifi signaal moeten delen? Als dat signaal er toch is kan het apparaat waarmee je wilt delen toch gewoon zelf aanmelden op de Wifi?
Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two
Kort gezegd: technisch gezien is het niet mogelijk.
Iets langer uitgelegd: als een netwerkadapter op DHCP staat, krijgt die een IP adres toegewezen, en is het niet mogelijk om ook als DHCP server te gaan werken zodat andere toestellen hierop kunnen verbinden. Je hebt dus altijd minstens 2 netwerkadapters nodig: één ontvanger, en één verzender. Op een smartphone is dat dus één op 3g en de andere op wifi.
AndroidGeert;400221
Dat klopt. Maar op vakantie kun je regelmatig een wifi-kaart met inlogcode kopen.
Daar heb je dan voor een bepaalde tijd onbeperkt internet, maar dat kan maar op een toestel, of een pc.
Als je dan je Wifi kunt delen is dit makkelijk meegenomen.
Ik heb er ook veel moeite meegehad, maar het lukte na het handmatig aanmelden van het apparaat ( dat doe je op de pagina van je telefoon waarop je ook de mobiele hotspot instelt). Je moet even het MAC-nr vinden van het ontvangstapparaat, maar via Google vind je zo hoe dat moet. En dan werkt het!
frans
Dat klopt. Je kan je 3G verbinding delen als Wifi signaal. Waarom zou je ooit een Wifi signaal moeten delen? Als dat signaal er toch is kan het apparaat waarmee je wilt delen toch gewoon zelf aanmelden op de Wifi?
via usb tethering.Dat klopt. Je kan je 3G verbinding delen als Wifi signaal. Waarom zou je ooit een Wifi signaal moeten delen? Als dat signaal er toch is kan het apparaat waarmee je wilt delen toch gewoon zelf aanmelden op de Wifi?Dat is in mijn geval nou juist 't probleem. Mijn pc wil er maar niet op, wat ik allemaal probeer, en 't is me 'n raadsel waarom. Voor 'n duidelijker beeld: Ik woon in 't centrum van mijn woonplaats en heb 't geluk dat ik thuis 't gratis openbaar WiFi-netwerksignaal van de gemeente goed ontvang. Althans, op al mijn mobiele apparaten thuis (twee Android-smartphones en -tablet), en ook ontvangen al mijn gasten over de vloer 't redelijk tot moeiteloos goed. Maar om een of andere vreemde reden wil mijn pc er maar niet aan. Het zou, lijkt mij, toch mogelijk moeten zijn om dat signaal via een van m'n mobiele apparaten naar m'n pc te krijgen? Ik snap dat de ' WiFi-antenne' van mijn mobiele apparaat niet ontworpen is voor ontvangen EN zenden tegelijk, maar dat HOEFT ie in mijn wensscenario niet eens, wanneer ik voor de doorgifte aan de pc 'n USB-kabeltje zou gebruiken, theoriseer ik. Dus ik hoop dat hiervoor software bestaat of er gauw nog gaat komen, of dat iemand hier die kent en graag deelt. Wegens omstandigheden kan ik mijn eigen thuis-internet tijdelijk niet meer gebruiken, dus mijn wensscenario is op dit moment best wenselijk. ^.^
Kort gezegd: technisch gezien is het niet mogelijk. Iets langer uitgelegd: als een netwerkadapter op DHCP staat, krijgt die een IP adres toegewezen, en is het niet mogelijk om ook als DHCP server te gaan werken zodat andere toestellen hierop kunnen verbinden. Je hebt dus altijd minstens 2 netwerkadapters nodig: één ontvanger, en één verzender. Op een smartphone is dat dus één op 3g en de andere op wifi.———- Update van bericht ———-
Met een Galaxy S3 zal het je niet lukken. De huidige smartphones, in ieder geval de S7 en nieuwer, kunnen wel je WiFi verbinding tetheren.
via usb tethering.
Ik wil een wifi verbinding delen door tethering in te stellen.
Mijn s3 kan wel een 3g verbinding delen, maar niet een wifi-verbinding.
Op het moment dat ik de hotspot aanzet, schakelt hij wifi uit.
Wil ik dan wifi weer aanzetten, dat meldt de telefoon dat dan de hotspot wordt uitgeschakeld.
Dit ligt mogelijk niet aan de telefoon, maar aan Jelly Bean??
Is hier een oplossing voor?