Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Bogey

Bogey

• Lid sinds 09 april 2011
  • Berichten 136
  • Reputatie 0
  • 26 november 2013
  • 09:42

Hoi allemaal,

In een notendop…
1.) Heb mijn S3 nu ruim een jaar
2.) Zat eerste jaar bij Vodafone
3.) Nu sinds een maandje over naar Tele2
4.) Simkaart wissel -> kon wel bellen, maar geen 3G (moest ik nog uitzoeken)
5.) Telefoon in wc laten vallen (hooguit 2 seconden onder gelegen), sindsdien zegt ie steeds als ik wil bellen (plaats SIM kaart)
6.) Telefoon gelijk batterij eruit gehaald goed droog gemaakt, enkele uren op verwarming gelegd en 2 dagen in een bak rijst
7.) Nog steeds zelfde probleem
8.) Nieuwe sdcard/simcard module besteld en erin gezet
9.) Nog steeds zelfde probleem
10.) connector waarmee sim module aan telefoon verbonden zit met een schroevedraaier zachtjes gewereven (om eventuele kalklaag te verwijderen)
11.) Nog steeds zelfde probleem
12.) Kan wel gewoon op Wifi ed… alles werk, behalve bellen/sms/3g (dus erg vervelend)
13.) Als ik “*#06#” intoests in dialer, dan krijg ik melding “null / null” ipv mijn IMEI nummer
14.) Als ik “*#197328640” intoest dan krijg ik het Servicemenu, maar deze is leeg! (zag op internet dat daar IMEI te restoren is.
15.) Op www.dynafix.com (reparatiesite van Samsung) wilde ik mijn foon aanmelden, wilde IMEI opzoeken en ingeven, en zak de “null / null”, vandaar dat ik punt 9 en 10 ging doen.
16.) Toen ik S3 net had, heb ik wel IMEI gerestored, maar deze ben ik helaas verloren door een PC-crash

Weet niet of null/null melding bij IMEI met simkaart probleem te maken heeft, of door mijn custom rom komt?
Vind het sowieso raar dat IMEI null is en Baseband-versie “onbekend”

Hieronder nog wat extra info:
Modelnummer: GT-I9300
Android-versie: 4.1.2
Baseband-versie: Onbekend
Kernelversie: 3.0.31 - Siyah- 1.8.9+gm@ubuntu #7 SMP PREEMPT Tue Jan 15 07:39:27 PST 2-13
Buildnummer: UltimaROM.v11.0.Kjata.I9300XXEMB5

Ben benieuwd of jullie een oplossing hebben?

Als ie naar Samsung terug gaat (zonder te melden dat hij in toilet heeft gelegen) is dat IMEI issue een probleem dan?

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 26 november 2013
  • 23:01

Hoi,
Allereerst, een duik onder water is bijna altijd een garantie dat je toestel defect is. Het feit dat nu bijna alles het nog steeds doet , doet mij vermoeden dat dit de duik onder water niet direct het oorzaak is van jouw uitdaging. Maar er zijn wel gekkere dingen in Androidworld voo gekomen.

Heb je toevallig nog ergens een efs backup van je toestel liggen?

Nu is er met de laatste updates wat gedonder met diverse onderdelen waardoor men andere modems moet flashen om hun imei weer terug te krijgen. Daar lijkt dit ook op maar ik weet nu even niet of dit alleen van 4.2.1 naar 4.3 is. Misschien dat Johan dit wel weet. Hij is nogal erg op de hoogte. Misschien dat hij je dit kan uitleggen en hierin begeleiden kan.

Bogey

Bogey

• Berichten 136
  • Reputatie 0
  • 27 november 2013
  • 11:06

efs backup heb ik helaas niet meer!

Zou het een optie zijn, als ik een nieuwe rom flash? Kijken hoe/wat er dan gebeurd?
Nu wil hij niet meer opstarten… wilde via CMR een backup maken, maar die liep vast… en nu blijft hij in de boot hangen… Geen bootloop, maar loopt niet verder blijft hangen…

Bogey

Bogey

• Berichten 136
  • Reputatie 0
  • 27 november 2013
  • 20:53

Johan?

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 27 november 2013
  • 22:37

Daar bedoelt hij mij mee. Ik kan hier ook weinig meer over zeggen.
Voor mijn gevoel is het gewoon einde verhaal met dat toestel vanwege waterschade.
IMEI nummer staat in je toestel onder de batterij.
Opsturen voor reparatie gaat je een hoop geld kosten vrees ik maar je kunt natuurlijk eerst een prijsopgave laten doen. De waterschade zullen ze echt wel ontdekken. Hoe goed ook gedroogd en geborsteld, waterschade is altijd zichtbaar voor een reparateur.

Bogey

Bogey

• Berichten 136
  • Reputatie 0
  • 29 november 2013
  • 09:03

Was er al bang voor…
Moet nog even kijken met verzekering… mocht dat niet lukken dan heb ik 2 opties:
1.) op marktplaats een defecte S3 kopen, en van 2 toestellen, 1 toestel maken (maar ben vooraf nog niet 100% zeker dat ik er 1 werkende van kan maken helaas;
2.) een nieuw toestel kopen, maar wil en kan geen honderden euros daaraan besteden helaas

Al een beetje gegoogled… stuitte op de iOcean X7.
Kennen jullie dat toestel? Heb hem voor 160euro gezien ergens… komt die een beetje in de buurt van de SIII of ga ik dan heel veel stappen terug?

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 29 november 2013
  • 22:49

Ik ken die toestel niet.
Wellicht dat je je vraag ook hier uiteen kan zetten:
http://androidworld.nl/forum/koopadvies/

Bogey

Bogey

• Berichten 136
  • Reputatie 0
  • 2 december 2013
  • 14:30

gedaan

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.