Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Rhye73

Rhye73

• Lid sinds 14 januari 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2014
  • 21:55

Hallo,

Ik zou graag wat hulp hebben met het volgende probleem:
Onlangs heb ik een S3 vanaf de stock rom geflashed naar CyanogenMod 10.2.0.
De telefoon was vooraf geheel leeg gemaakt en gereset.
De telefoon- en contactgegevens die ik erop wilde zetten had ik vooraf veilig gesteld van de S2 die ik tot dan toe had.

Na het flashen van de rom heb ik de S3 direct geroot en ben ik begonnen met instellen en terugzetten van de gegevens.
Voor de sms berichten heb ik zowel eerst op de S2 als daarna op de S3 SMS Backup+ gebruikt.
Voor de overige gegevens Titanium Backup.
Tijdens het gebruik van SMS Backup+ liep het tellertje van de berichten die op de telefoon terug werden gezet netjes op.

Als ik nu echter de berichten-app opstart gebeurt het volgende:
Eerst krijg ik gewoon het overzicht te zien van de contacten waar ik sms-jes naar verstuurd of van ontvangen heb.
Keurig de meest recente bovenaan met vermelding van de datum/tijd.
Verder wordt d.m.v. een cijfertje aangegeven hoeveel berichten ik met die persoon gewisseld heb en is het begin van de eerste regel van ieder laatste bericht zichtbaar.
Als ik nu echter willekeurig welke contactpersoon aanklik om de berichten te zien krijg ik een leeg scherm en is er geen spoor zichtbaar van de berichten die tevoorschijn zouden moeten komen. Een enkele keer zie ik in een flits “conversatie laden” staan als ik op de terugknop druk.
Ook blijk ik geen nieuwe sms-jes te kunnen ontvangen, maar verzenden daarentegen gaat wel!?
Hierna wordt bij die contactpersoon de datum, het aantal berichten en de eerste tekstregel netjes ge-updatet op basis van het bericht dat net verzonden is. De geadresseerde ontvangt het bericht daarna ook direct.

De volgende stappen heb ik inmiddels ondernomen om mijn berichten terug te krijgen en nieuwe te kunnen ontvangen:
- De berichten app uitgeschakeld en de gegevens en de cache ervan gewist
- Nogmaals SMS Backup+ de berichten terug laten zetten.
- Met Titanium Backup de SMS berichten terug gezet (voor de zekerheid had ik deze op de S2 ook gebruikt om een back-up van de sms-jes te maken)
- In de instellingen van de telefoon op zoek gegaan naar het nummer van de SMS-berichtencentrale van mijn provider, maar dit nergens kunnen vinden…
- SIM kaart en batterij verwijderd en opnieuw geplaatst.

Helaas heeft dit alles niet geholpen, kan ik mijn berichten (die er blijkbaar wel zijn) nog steeds niet zien en weet ik niet meer wat ik nu nog kan proberen.
Ik weet niet of het er toe doet, maar om alle info nog even compleet te maken; mijn provider is KPN en mijn SIM kaart heb ik vooraf naar micro formaat laten knippen.

Ik hoor het graag als iemand mij hiermee denkt te kunnen helpen. Alvast bedankt.

Ray

Bewerkt (14 januari 2014 21:57)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 15 januari 2014
  • 12:26

ik weet het niet, maar kan het te maken hebben dat CM een andere sms app gebruikt dan een samsung ROM, en daarom de berichten niet goed geïmporteerd kunnen worden?

Rhye73

Rhye73

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 16 januari 2014
  • 18:00

Zoiets lijkt het wel te zijn. Denk dat ik maar eens een andere berichten app installeer. Kijken of ik daarmee de berichten wel kan zien/openen.

Rhye73

Rhye73

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2014
  • 16:03

Volgens mij heeft het iets te maken met Google Hangouts. Ik heb op meerdere fora gelezen dat deze een probleem kan geven met de standaard berichten app. Ik heb van de week eerst de berichten app die al met CM meekwam nog eens los uit de Play Store geinstalleerd (naast de eerste berichten app). In deze 2e app kon ik in ieder geval wel ineens alle oude berichten weer lezen. Nieuwe ontvangen echter nog steeds niet. Bij een nieuw bericht stond bij de betreffende contactpersoon wel heel kort dat er een bericht was, maar deze verdween kort daarop steeds weer. Daarna Google Hangouts geinstalleerd (waarvan ik overal lees dat deze standaard in cm 10.2.0 zit, maar bij mij dus niet). Sms-en via Google Hangouts blijkt wel probleemloos te gaan en…… zolang in Hangouts ingesteld staat dat deze sms-jes mag ontvangen functioneert app 2 ook ineens prima. Geef ik echter in Hangouts aan dat Hangouts niet de standaard sms app is dan functioneert app 2 ook niet goed meer goed. Om gek van te worden.

Bewerkt (17 januari 2014 16:04)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.