Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

swa100

swa100

• Lid sinds 01 oktober 2011
  • Berichten 143
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 13:27

Hey,

Weet iemand hoe goed dit nou eigenlijk werkt: https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.codlab.int2ext ? Ik begin me er een beetje in te verdiepen aangezien de s4 niet super veel intern geheugen heeft en je sinds jelly bean apps niet meer op sd kaart kunt zetten. Zijn er mensen hier die hier meer van weten of dit al hebben gedaan? Of dit hebben gedaan op een andere manier? Ik hoor graag van jullie!

grtz,

Swa100

edit: eventuele verwijzingen naar threads op XDA mag ook. Kon hier zelf namelijk niet echt iets vinden.

Bewerkt (21 mei 2013 10:04)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 13:58

Je heb dus wel root nodig anders gaat dit niet werken, verder waarom is 9Gb niet genoeg hoeveel apps heb je op je S4 ?.
Ik heb 100 apps op me xperia z van de 11Gb heb ik 8 gb over, ik gebruik de sd kaart voor muziek en films en de camera staat ook ingesteld op de sd kaart.

Dus lijkt me dat 9GB echt meer dan zat is of je moet 300 apps hebben wat een beetje overdreven is.

swa100

swa100

• Berichten 143
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 14:09

Ja klopt, root is geen probleem. Ik heb me er ondertussen wat meer in verdiept. Het is al vaak bij Note's gedaan. De makkelijkste manier is via Stweaks. Dus wanneer je ruimte tekort komt gewoon even Siyah-kernel flashen en swappen maar.

Ik was hierin geinteresseerd aangezien die ruimte in de toekomst eventueel nog wel een probleem zou kunnen worden.

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 16 mei 2013
  • 14:10

Carlos niet iedereen wil hetzelfde of heeft hetzelfde als jij. Het valt me steeds vaker op dat iets wat jij doet of hebt dan ook maar voor een ander moet gelden. Voor hem is het waarschijnlijk niet genoeg, probeer hem dan te helpen met advies en niet met iets van “ik heb er geen last van” of “voor mij hoeft dit niet dus waarom voor jou wel”

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 14:46

Deze app doet het zelfde als “Directory Bind”.
Met enige verschil dat de sd verwijzing al gebeurt is naar Extsd ipv External_sd.
En misschien wel beter uitgewerkt is dan “Directory Bind”, ik zal eens moeten uit testen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1410262

http://www.andro9.in/2013/02/directory-bind-v020-apk-android.html

http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos-geen-vragen-plaatsen/40607-tool-directory-bind.html

Grtz Barre

swa100

swa100

• Berichten 143
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 15:10

barremans;406925
Deze app doet het zelfde als “Directory Bind”.
Met enige verschil dat de sd verwijzing al gebeurt is naar Extsd ipv External_sd.
En misschien wel beter uitgewerkt is dan “Directory Bind”, ik zal eens moeten uit testen.

DirectoryBind - move data to external_sd (GameLoft, Shadowgun etc.) ROOT req. - xda-developers

Directory Bind v0.2.0 apk Android | Andro9

http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos-geen-vragen-plaatsen/40607-tool-directory-bind.html

Ah ok, maar dan zijn er verder niet echt voordelen tegenover het echt complete switchen van het interne en externe geheugen. toch? Zie: App2SD Script! - Use 64GB microSD for App Data on s4 ? - xda-developers en Galaxy Note 2 - Install Games and Apps to SD Card (Swap Internal with Micro Sd) - Cursed4Eva.com - YouTube

Dit zou in de toekomst dan toch een slimmere stap zijn? En zul je dan nog verschil merken in snelheid wanneer je een 64 GB class 10 sd kaartje gebruikt? Lijkt me niet toch?

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 15:24

Ik gebruik een class 4 voor mijn Navigatie en ik merk bijna geen verschil t.o.v een class10 maar ik kan wel inbeelden bij aps dat veel moeten schrijven en lezen dat je daar wel winst op pakt.

Voordeel tegen over volledig swappen, tja veiligheid zeker.

Wanneer je sd corrupt geraakt ben je alles kwijt, wat ook kan op je internal maar rechtreeks aanschrijven is nog steeds het snelst.

Ik zou zeggen gewoon gebruiken wanneer je tekort komt op storage/opslag.

Grtz Barre

swa100

swa100

• Berichten 143
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 15:38

Ja het is sowieso een soort van plan voor als problemen krijg in de toekomst. Weetje trouwens zeker dat die app die ik linkte hetzelfde doet als directory bind? Hij lijkt het geheugen namelijk wel helemaal te switchen, toch? How to swap internal to external SD - YouTube

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 15:48

"on the main screen you can choose to change the sdcards until the phone reboot or at every boots"

Ik heb effe het eens nader bekeken.
Ik kom terug van mijn eerste gedachte om namelijk het te gaan testen .
Want zie hierboven!
Maw iedere boot zal hij swappen. wat volgens mij gans de boel zal vertragen bij herstarten van je telefoon.
Wat als je sd faalt? Alles kwijt?

En inderdaad deze applicatie swap alles terwijl je met “Directory Bind” kan kiezen wat je naar external verplaatst.

Effe voorzichtig zijn met deze, en bij testen zeker alles eerst een backup maken!

Grtz Barre

swa100

swa100

• Berichten 143
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2013
  • 15:54

Ja dat zint me inderdaad ook niet zo. Ik denk dus dat wanneer je echt ruimte tekort gaat krijgen doordat android, apps en games in de toekomst misschien nog groter worden (qua ruimte), je beter die complete swap kan doen d.m.v dat script of Stweaks (wanneer dat dan voor de S4 beschikbaar is allemaal), daar dat wat completer en makkelijker is. Je hoeft het maar 1x te doen en je hebt er als het goed is (bijna) nooit meer wat mee te maken. Wel interessant voor S4 eigenaars om deze ontwikkelingen te volgen denk ik zo.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.