Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

vikash0513

vikash0513

• Lid sinds 28 juli 2012
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2013
  • 22:05

Mijn scherm helderheid veranderd steeds automatisch dat is erg vervelend

In bezit:

Samsung galaxy s4

Samsung galaxy tab 2 7.0

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 5 juli 2013
  • 22:35

Is mogelijk een instelling bij instellingen, mijn apparaat, display

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 6 juli 2013
  • 02:16

Je kunt in de display-instellingen inderdaad de helderheid makkelijk instellen: helderheid slepen op full, en niet-automatisch (Instellingen > Display > Helderheid). Maar er zijn ook instellingen voor het scherm die wat verborgen zijn. Ik kopieer even mijn tekst uit een ander topic:

Men zegt dat het super Amoled-scherm van de S4 niet wit genoeg is. Vooral in de internetbrowser zou dit merkbaar zijn. Volgens enkele reviews zou dit simpelweg aan de Amoled-technologie liggen. Maar dit klopt niet. Bij het eerste gebruik was ook ik teleurgesteld over de ietwat blauwgrijzige witkleur, inderdaad met name in de browser. Mijn oude S2 had veel helderder wit. Ik heb in mijn nieuwe S4 natuurlijk de schermhelderheid op maximaal gezet, en niet automatisch. Maar dit is niet genoeg.

Ik weet niet meer precies welke helderheidsinstellingen ik allemaal heb moeten aan- of afvinken, maar het waren er meer dan één en ze zijn in het systeemmenu makkelijk over het hoofd te zien. Twee weet ik me nog te herinneren (dus naast de helderheid op maximaal en niet-automatisch):

- Instellingen > Mijn apparaat > Display > Scherm-modus: staat standaard op ‘Weergave optimaliseren’. Ik heb hem op ‘Standaard’ gezet. Dat scheelde al veel.

- Instellingen > Mijn apparaat > Display > Schermtint auto-aanpassen: staat standaard aangevinkt. Dit moet je uitvinken om ook in de browser een goede wittint te krijgen (dit maakte het echte verschil voor de browser).

Misschien was er nog een setting, maar die ben ik vergeten. Uiteraard verkort een helder scherm de accuduur, maar dat is voor mijn gebruik geen probleem.

vikash0513

vikash0513

• Lid sinds 28 juli 2012
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2013
  • 11:44

Paulo
Je kunt in de display-instellingen inderdaad de helderheid makkelijk instellen: helderheid slepen op full, en niet-automatisch (Instellingen > Display > Helderheid). Maar er zijn ook instellingen voor het scherm die wat verborgen zijn. Ik kopieer even mijn tekst uit een ander topic:

Men zegt dat het super Amoled-scherm van de S4 niet wit genoeg is. Vooral in de internetbrowser zou dit merkbaar zijn. Volgens enkele reviews zou dit simpelweg aan de Amoled-technologie liggen. Maar dit klopt niet. Bij het
eerste gebruik was ook ik teleurgesteld over de ietwat blauwgrijzige witkleur, inderdaad met name in de browser. Mijn oude S2 had veel helderder wit. Ik heb in mijn nieuwe S4 natuurlijk de schermhelderheid op maximaal gezet, en niet automatisch. Maar dit is niet genoeg.

Ik weet niet meer precies welke helderheidsinstellingen ik allemaal heb moeten aan- of afvinken, maar het waren er meer dan één en ze zijn in het systeemmenu makkelijk over het hoofd te zien. Twee weet ik me nog te herinneren (dus naast de
helderheid op maximaal en niet-automatisch):

- Instellingen > Mijn apparaat > Display > Scherm-modus: staat standaard op ‘Weergave optimaliseren’. Ik heb hem op ‘Standaard’ gezet. Dat scheelde al veel.

- Instellingen > Mijn apparaat > Display > Schermtint auto-aanpassen: staat standaard aangevinkt. Dit moet je uitvinken om ook in de browser een goede wittint te krijgen (dit maakte het echte verschil voor de browser).

Misschien was er nog een setting, maar die ben ik vergeten. Uiteraard verkort een helder scherm de accuduur, maar dat is voor mijn gebruik geen probleem.

Alles wat jij hebt gedaan heb ik ook gedaan behalve heb ik mijn schermmodus op dynamisch gezet en toch blijft het steeds automatisch dimmen

In bezit:

Samsung galaxy s4

Samsung galaxy tab 2 7.0

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 7 juli 2013
  • 01:24

Misschien toch op Standaard zetten?

Zoals gezegd, er zijn veel instellingen op de S4 die met helderheid te maken hebben. Bij mij duurde het ook even voordat ik ze allemaal had ontdekt, en ik kan niet meer precies achterhalen welke instellingen ik allemaal heb geprobeerd. Op mijn S4 heb ik iig geen last meer van automatisch dimmen, dus dan moet het op jouw S4 ook mogelijk zijn. Nog even goed zoeken dus.

vikash0513

vikash0513

• Lid sinds 28 juli 2012
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2013
  • 13:52

Paulo
Misschien toch op Standaard zetten?

Zoals gezegd, er zijn veel instellingen op de S4 die met helderheid te maken hebben. Bij mij duurde het ook even voordat ik ze allemaal had ontdekt, en ik kan niet meer precies achterhalen welke instellingen ik allemaal heb geprobeerd. Op mijn S4 heb ik iig geen last meer van automatisch dimmen, dus dan moet het op jouw S4 ook mogelijk zijn. Nog even goed zoeken dus.

Ik heb een factory reset gedaan en nu is alles weer in orde

In bezit:

Samsung galaxy s4

Samsung galaxy tab 2 7.0

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 8 juli 2013
  • 00:50

Mooi zo. Het lijkt erop alsof Samsung zó veel software heeft toegevoegd, dat er veel onverwachte uitkomsten zijn als het gaat om snelheid en lag (ik merk het ook in de discussie over Google Services en battery drain). Eigenlijk is dit niet goed. Een smartphone met zeer hoge specs en een hoge prijs moet out of the box perfect werken. Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden voor de gebruiker om instellingen aan te passen, desnoods (en eigenlijk helaas) door een factory reset in jouw geval.

We kunnen dus terecht klagen over bloatware. Aan de andere kant hebben Android en de S4 ook heel veel mogelijkheden om het toestel volledig naar je eigen hand te zetten. Het kost wat tijd, maar in the end ben ik juist vanwege de ‘customizability’ zeer blij dat ik voor de S4 heb gekozen.

vikash0513

vikash0513

• Lid sinds 28 juli 2012
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2013
  • 05:23

Paulo
Mooi zo. Het lijkt erop alsof Samsung zó veel software heeft toegevoegd, dat er veel onverwachte uitkomsten zijn als het gaat om snelheid en lag (ik merk het ook in de discussie over Google Services en battery drain). Eigenlijk is dit niet goed. Een smartphone met zeer hoge specs en een hoge prijs moet out of the box perfect werken. Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden voor de gebruiker om instellingen aan te passen, desnoods (en eigenlijk helaas) door een factory reset in jouw geval.

We kunnen dus terecht klagen over bloatware. Aan de andere kant hebben Android en de S4 ook heel veel mogelijkheden om het toestel volledig naar je eigen hand te zetten. Het kost wat tijd, maar in the end ben ik juist vanwege de ‘customizability’ zeer blij dat ik voor de S4 heb gekozen.

Het is geen slechte toestel qua design en hardware alleen ben ik wel wat software probleempjes tegen gekomen onder andere met touchwiz en aps naar sd verplaatsen En ik merk dat Google Services veel battery drain heeft

In bezit:

Samsung galaxy s4

Samsung galaxy tab 2 7.0

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.