Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

IIskald

IIskald

• Lid sinds 19 oktober 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 16 oktober 2013
  • 19:57

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag over de Wi-Fi netwerk gegevens.
Ik heb er zo langzaam aan een behoorlijk aantal verzameld op mijn S2 en nu ik een S4 mini heb wil ik deze uiteraard niet graag missen.
Dus hoe krijg ik ze van de één naar het andere toestel?
Ik heb inmiddels al Kies geprobeerd maar hiermee lukt het niet ook met MyBackup Pro lukt het niet. Smart Switch is ook geen optie, Titanium backup kan ik niet gebruiken omdat ik mijn toestel niet geroot heb en zo heb ik nog een paar voor de hand liggende opties geprobeerd pfff…. Wie kan mij hierbij helpen?:/

Alvast hartelijk dank voor de hulp.

Mikanos

Mikanos

• Lid sinds 21 april 2013
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 16 oktober 2013
  • 20:34

Hier heb ik een antwoord op.
Ik ben ook over gegaan van een S2 naar S4.
Alles synchroniseren met je google account.
Bij mij is alles overgegaan naar mijn nieuwe S4 incl. code´s voor Wifi.
Succes

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 16 oktober 2013
  • 21:20

Zoals Mikanos al zegt,

Synchroniseer alles even bij Instellingen -> Accounts -> Google

Dan kun je weer opnieuw aanmelden op je nieuwe S4 Mini met je Google account. En je zult zien dat alles weer terug is.

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

IIskald

IIskald

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 16 november 2013
  • 19:05

Hallo Roy97 en Mikanos,

allereerst heel hartelijk bedankt voor jullie tip.

Maar helaas is de setupprocedure bij de eerste opstart het enige moment waarop je instellingen en apps automatisch kunt terugzetten.
en helaas was ik te haastigen had ik de S4 mini al aangezet voor ik een nieuwe kleinere sim kaart van mijn provider had ontvangen. Dus die back-up/herstel lukt ook niet.

Heeft iemand misschien enig idee in welke map die Wi-Fi netwerk gegevens staan? Waarschijnlijk kom ik daar dan niet bij zonder root maar ben toch wel benieuwd.
En misschien moet ik dan toch maar op zoek naar een stap voor stap instructie voor het rooten van mijn S2 hoewel ik dit liever niet doe.

Iemand anders nog een idee? :/

Bewerkt (16 november 2013 19:05)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 16 november 2013
  • 19:35

Als je nu een factory reset doet, heb je daarna wel de mogelijkheid om alles automatisch te laten terugzetten……….want dat is vergelijkbaar met een eerste opstart.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

IIskald

IIskald

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 17 november 2013
  • 16:36

Maar als ik nu een factory reset doe ben ik dus alle apps en andere instellingen weer kwijt toch? hmm maar dat is wel weer een mogelijkheid maar… dat kan later ook nog.

Ik heb een stap voor stap uitleg voor rooten gevonden voor mijn android versie 4.1.2 J2054K.I9100XWLSD en heb daarvoor Odin3-v1.85 en Siyah-s2-v6.0b4.tar gedownload en daarmee probeer mijn S2 nu te rooten maar.. dat lukt ook nog niet.
Of hij geeft aan <Osm> All trheaths completed. (succeed 0 / fail 1)
of, en dan begin ik overnieuw, blijft hij hangen op <ID:0/008> SetupConnection.. pfff en dat allemaal voor een lijst Wi-Fi codes wat een lol, hmpff. Ik ben bang dat ik maar gewoon opnieuw Wi-Fi sleutels moet gaan sparen.

Mikanos

Mikanos

• Lid sinds 21 april 2013
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 17 november 2013
  • 17:00

Je kan ook gewoon bij instellingen herstellen fabrieksinstellingen.
Dan hoef je niks te doen met Rooten etc. Want dat is om een andere ROM erop te zetten.
Lees hogere android versie.

IIskald

IIskald

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 17 november 2013
  • 21:44

Hallo Allemaal,

Ik ben blij!!!Ik heb de stappen in de hierna volgende link opgevolgd http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2116549 en CWM-SuperSU-v0.99 gebruikt en ik heb nu root toegang gekregen. Vervolgens via de app store de app Root Explorer v3.1.2 geïnstalleerd.
daarna met gebruik van de root explorer naar de volgende map gegaan rootdir/data/misc/wifi en het document wpa_supplicant.conf geopend
en TADA…… daar heb ik alle gegevens gevonden die ik nodig heb.Helaas moet ik ze nog wel zelf invoeren maar… ik ben ze iig niet kwijt!! TOP!

Hartelijk dank voor jullie tips en de moeite die jullie deden om te antwoorden.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.