Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

snah

snah

• Lid sinds 29 april 2012
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 25 november 2013
  • 22:14

Hallo ,
Om de accuduur te verlengen wil ik de geinstalleerde en voorgeinsalleerde apps uitschakelen .
Met welke ( liefst gratis ) app kan dit ?

Ik heb taskkiller free , maar deze zet de apps maar tijdelijk uit .

Hans

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 25 november 2013
  • 22:48

snah
Hallo ,
Om de accuduur te verlengen wil ik de geinstalleerde en voorgeinsalleerde apps uitschakelen .
Met welke ( liefst gratis ) app kan dit ?

Ik heb Taskkiller free , maar deze zet de apps maar tijdelijk uit .

Hans
Er is een eenvoudige manier om apps NIET automatisch te laten inschakelen. Apps bevatten ‘recievers’ die om de haverklap kijken of er iets van hun gading is. Voor bijvoorbeeld ‘mail’ of ‘sms’ is dat prettig maar voor veel apps die nauwelijks gebruikt worden kost dat alleen maar stroom.
Je hebt twee apps nodig om die recievers uit te zetten. Ten eerste de app ‘Advanced Task’ (gratis). Deze doet eigenlijk niet veel, maar laat je wel zien welke apps actief zijn (en dat wil je weten natuurlijk).
De andere apps is Autorun Manager Pro-> AMPro (gratis). AMPro heb je nodig om de recievers uit te zetten van apps die je niet nodig hebt. Voor de goede orde; je kunt die apps gewoon gebruiken als je ze nodig hebt, alleen dan gaan ook de recievers weer op ‘aan’. Na een herstart staan ze weer uit trouwens.
Wat je moet doen is eerst met Advanced Task na een tijdje kijken welke apps allemaal aan het ‘draaien’ zijn. Dat zijn er vaak velen. De apps die je niet ‘stand bye’ wilt hebben, daar ga je nu met AMPro de recievers van uitschakelen. Open je AMPro dan zie je al je apps staan. Bij de apps waarvan je de recievers wilt uitschakelen klik je op het app symbooltje en nu verschijnen daaronder de recievers. Soms zijn dat er twee, maar er zijn ook apps met twaalf recievers. Je gaat nu al die recievers uitvinken (vierkantje waar een v in staat, zodat je een blanco vierkantje krijgt).
Heb je alles gehad dan start je je telefoon op en wacht 10 minuten bijvoorbeeld en kijk dan met Advanced Task welke er nog draaien. Zitten daar nog een paar bij die je niet of nauwelijks gebruikt, dan kun je met AMPro alsnog uitschakelen.
Een waarschuwing is wel op zijn plaats; schakel niet de recievers uit van je systeem apps, want dan heb je kans dat je toestel niet meer optimaal werkt.
Een uitgebreide beschrijving hierover staat ook in onze Wiki. Het heet: “BatterijManagement ”De AVS-Way" .
Kun je het niet vinden dan kan ik het wel in mijn dropbox zetten, zodat je het kunt downloaden. Ik gebruik deze methode al jaren met groot genoegen (batterij verlies is in rust tussen de 0,3-0,5% per uur met de S2 en S4).

Makker

Bewerkt (26 november 2013 13:07)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Htcboy

Htcboy

• Lid sinds 27 januari 2010
  • Berichten 125
  • Reputatie 0
  • 26 november 2013
  • 12:02

Bedankt voor de tip

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 26 november 2013
  • 14:17

Je kan ook gewoon na instellingen gaan dan laatste tablad/applicaties en dan alle applicaties

Je kunt hier apps uitschakelen die je niet wilt, let op niet alle apps kunnen uit maar wel veel.
Je moet trouwens wel soms eerst de updates van een app verwijderen voor die uit kan, daarna kan je hem gerust updaten als google play er nog om vraagt.

snah

snah

• Lid sinds 29 april 2012
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 26 november 2013
  • 19:48

dank voor de reacties

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.