Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

remymans

remymans

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 2 december 2013
  • 22:38

Galaxy S4 I9505, sinds kort updated naar android 4.3.
Knox app wel aanwezig maar niet geinstalleerd.

Nu wil ik mijn S4 rooten met Odin en de file ‘CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505’. De procedure doorloopt deze netjes, het rootproces wordt met succesvol afgerond. Maar bij controle achteraf blijkt de telefoon niet geroot te zijn. Oók nadat ik de gehele rootprocedure een paar keer opnieuw heb gedaan.

Wat zorgt er voor dat het rooten mislukt? Heeft dit iets met de bootloader te maken die unlocked is?

Graag jullie hulp, ik zit met m'n handen in het haar en kom er niet uit. Misschien kan iemand mij vertellen waar een uitleg staat om hier uit te komen. Mijn dank alvast.

Bewerkt (7 december 2013 16:22)
germar

germar

• Lid sinds 07 augustus 2011
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 3 december 2013
  • 14:37

Ik heb precies hetzelfde gehad. Zeker wel 10x geroot zoals beschreven, maar helaas. Daarna maar eens de Omega ROM geprobeerd en prima ROM en automatisch geroot. Maar waarom het eerste niet werkte??

Galaxy S4 -> 5.0.1
Omega V41

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 3 december 2013
  • 16:54

remymans
Galaxy S4 I9505, sinds kort updated naar android 4.3.
Knox app wel aanwezig maar niet geinstalleerd.

Nu wil ik mijn S4 rooten met Odin en de file ‘CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505’. De procedure doorloopt deze netjes, het rootproces wordt met succesvol afgerond. Maar bij controle achteraf blijkt de telefoon niet geroot te zijn. Ook nadat ik de gehele rootprocedure een paar keer opnieuw heb gedaan.

Wat zorgt er voor dat het rooten mislukt? Heeft dit iets met de bootloader te maken die unlocked is?

Graag jullie hulp, ik zit met m'n handen in het haar en kom er niet uit. Misschien kan iemand mij vertellen waar een uitleg staat om hier uit te komen. Mijn dank alvast.
Klopt dat Knox en de CF-root elkaar soms dwars zitten. Wat helpt is de laatste superuser van Chainfire downloaden.
Verder kun je ook deze root methode gebruiken.
Met Omega v16 ben je natuurlijk helemaal gered, maar dan zit je niet meer op een stock ROM. Wel alles goed lezen voordat je begint te flashen.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

remymans

remymans

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 4 december 2013
  • 21:52

Dank je wel, ik heb mij scheel gezocht naar een oplossing. Ik ben blij met jullie reactie!
Ik ga het proberen en ik zal vertellen of het gelukt is.

remymans

remymans

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 6 december 2013
  • 22:40

De update van Superuser van Chainfire kan ik niet op mijn telefoon zetten, omdat ik geen recovery heb, zodat ik het niet kan installeren!

Methode 'deze root methode' heb ik uitgeprobeerd, maar is MISLUKT evenals mijn vorige pogingen.

Het is vreemd, want in Odin krijg ik de groene 'PASS' -balk met de tekst: 'All threads completed (succeed 1/ failed 0)'
Maar geen SuperSU-app en de root checker zegt ook dat tie niet geroot is. Toch raar? Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt.

Bewerkt (7 december 2013 16:28)
Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 7 december 2013
  • 00:44

remymans
Methode 'deze root gebruiken' heb ik uitgeprobeerd, maar is MISLUKT evenals mijn vorige pogingen.

Het is vreemd, want in Odin krijg ik de groene 'PASS'-balk met de tekst: 'All threads completed (succeed 1/ failed 0)'
Maar geen SuperSU-app en de root checker zegt ook dat tie niet geroot is. Toch raar? Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt.
Ik begrijp hier niets van. Als je nu eens eerst de kernel flasht zoals die bij de instructies van Omega tread staat en dan de Omega ROM zelf op je externe SD zet (intern mag ook, maar daar heb je niet zo veel ruimte op)en via ‘recovery’ -> ‘install zip from ex SD’ flasht, dan moet het toch goed gaan?
Laat even weten wat je precies doet-stap voor stap-

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

remymans

remymans

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 7 december 2013
  • 15:30

Dank je wel Makker dat je mij wilt helpen, ik waardeer het zeer.

Ik ben jouw instructies aan het opvolgen en ik probeer nu de ‘Omega 16’-methode … maar heb een paar vraagjes.

Je zegt: Als je nu eens eerst de kernel flasht zoals die bij de instructies van Omega tread staat en dan de Omega ROM zelf op je externe SD zet (intern mag ook, maar daar heb je niet zo veel ruimte op)en via ‘recovery’ -> ‘install zip from ex SD’ flasht, dan moet het toch goed gaan?.

Wel, in de instructies van Omega thread zie ik niets staan over eerst de kernel flashen. Wél over een modem flashen. Waar kan ik dat vinden?

Om de omega Rom zelf te flashen heb ik wel recovery nodig. Die heb ik niet! Als ik op down-volume up-power druk en linksboven verschijnen kleine blauwe (maar bij mij óók rode en gele) letters verschijnen en ik de knoppen loslaat, dan kom ik niet in recovery, maar dan wordt de telefoon opgestart. Logisch mijns inziens, omdat ik niet geroot ben. Maar ik kom dus ook niet in de standaard android-recovery. Kan ik Omega met Odin flashen?

Kan je mij zeggen waar ik de Omega Rom/ Kernel kan downloaden?

In de download mode staat linksbovenin in kleine lettertjes het volgende:
Odin mode:
product name: GT-i9505
Current Binary: custom
System Status: custom
Knox Kernel Lock: 0x0
Knox Warranty void: 0x1
CSB-CONFIG-LSB: 0X30
wRITE PROTECTION: Enable
eMMC Burst Mode enabled
Ik zet dit voor de zekerheid er maar bij, misschien zegt het je iets.

Alvast mijn grote dank.

Bewerkt (7 december 2013 16:44)
Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 7 december 2013
  • 17:07

remymans
Wel, in de instructies van Omega thread zie ik niets staan over eerst de kernel flashen. Wél over een modem flashen. Waar kan ik dat vinden?
……

Kan je mij zeggen waar ik de Omega Rom/ Kernel kan downloaden?

In de download mode staat linksbovenin in kleine lettertjes het volgende:
Odin mode:
product name: GT-i9505
Current Binary: custom
System Status: custom
Knox Kernel Lock: 0x0
Knox Warranty void: 0x1
CSB-CONFIG-LSB: 0X30
wRITE PROTECTION: Enable
eMMC Burst Mode enabled
Ik zet dit voor de zekerheid er maar bij, misschien zegt het je iets.

Alvast mijn grote dank.
remymans
Dank je wel Makker dat je mij wilt helpen, ik waardeer het zeer.

Mijn fout. Het moet natuurlijk de modem zijn. De Omega ROM kan alleen via recovery geflashed worden. Ik heb tenminste nog niet gezien dat er ook een Odin versie van is. In bericht 3 staat een doorklik naar de Omega ROM (wel even hier naar blz 1 gaan) . In dit onderwerp staan ook de instructies en de twee versies van de modem; een voor oude bootloaders (niet voor jou) en een dubbele voor nieuwe bootloader (met Knox) die je wel moet hebben.
Deze moet je eerst op je toestel met Odin flashen en je zet het bestand bij PHONE.
Daarna zet je de Omega v16 zip via je PC op je SD kaart. Wat ik vreemd vind, is dat je niet in recovery kunt komen. Ook niet nadat je de Philz-Touch via odin (bij PDA) hebt geflashed?
Ik zal eens zoeken of ik iets kan vinden waardoor zoiets kan voorkomen en of dat recovery weer hersteld kan worden.

Makker

PS: Als je in recovery wil komen druk je toch wel op volume up, de home knop (midden onderaan) en de powerknop? Bij het eerste plaatje met links bovenin een blauw zinnetje in hele kleine letters, laat je alleen de powerknop los en wacht met het loslaten van die andere twee knoppen totdat je het recovery menu ziet. Doe je dat?

Bewerkt (7 december 2013 17:16)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

langenl

langenl

• Lid sinds 15 oktober 2012
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 7 december 2013
  • 17:09

Ik had dit ook…heb vervolgens de supersu app handmatig gedownload in de playstore en toen was ik geroot.
Probeer dat eens.

remymans

remymans

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 7 december 2013
  • 18:31

Heb de tip van Langenl opgevolgd en SuperSU handmatig via Playstore geinstalleerd. En Gelukt! Ik heb weer Root Acces.

Dank Makker en Langenl voor jullie hulp. Geweldig!

Nog een laatste vraag: Waar kan ik in hemelsnaam Omega16 downloaden?

Bewerkt (7 december 2013 18:33)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.