Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Joeyloon

Joeyloon

• Lid sinds 10 december 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 10 december 2013
  • 13:54

Beste,

Ik heb sinds gisteren een nieuw hoesje voor mijn S4 GT-19505 (uit me hoofd, heb hem op dit moment in de auto liggen terwijl ik deze vraag plaats)
Dit hoesje is echter van aluminium en nou merk ik dat mijn internetverbinding fors afneemt.

Ik ben dus opzoek naar informatie over waar precies de 3G / 4G ontvanger in de S4 zit, zodat ik op deze plaats misschien een gaatje kan boren in de case.

Iemand enig idee?

Met vriendelijke groet,
Joey van Loon

MarkPijl

MarkPijl

• Lid sinds 03 april 2011
  • Berichten 261
  • Reputatie 0
  • 10 december 2013
  • 14:31

Volgens onderstaand filmpje zit de interne antenne aan de linkerkant van de telefoon..
dus aan de kant van de volume knoppen.. Hij begint onderaan de telefoon en loopt langs de zijkant omhoog.

http://www.technobuffalo.com/videos/samsung-galaxy-s4-teardown-video/

Hoop dat je er wat aan hebt!

Joeyloon

Joeyloon

• Lid sinds 10 december 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 11 december 2013
  • 14:41

Dankje voor je hulp!
Ik heb gisteren mijn mobiel opengehaald en inderdaad, dat kabeltje bevond zich langs die zijde.

Ik heb die draad verlegd zodat hij over het midden van de achterkant zou lopen. (aangezien bij het hoesje de achterkant minder dik is dan de rand)
Dit heeft helaas niet gelopen.

Nou zal ik toch een gaatje moeten gaan boren neem ik aan.
Mijn volgende vraag;

Zou ik dit gaatje moeten boren bij
a) bovenste eind (thv. de volume knop)
b) onderste eind (links onderin)
of c) heeft dit geen nut omdat het signaal vanuit de hele draad wordt uitegezonden?

Met vriendelijke groet,
Joey

MarkPijl

MarkPijl

• Lid sinds 03 april 2011
  • Berichten 261
  • Reputatie 0
  • 11 december 2013
  • 15:49

Oeff das een lastige.. ik zou echt niet weten hoe het signaal vanuit de draad verzonden wordt eerlijk gezegd..
Als ik jou was en een gaatje moest boren, dan zou ik dit doen thv de volume knop. Waarom? Om de aansluitpunt van het draadje te beschermen. Wanneer hij los raakt bij de aansluitpunt ben je namelijk nog verder van huis.

Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 11 december 2013
  • 16:25

MarkPijl
Oeff das een lastige.. ik zou echt niet weten hoe het signaal vanuit de draad verzonden wordt eerlijk gezegd..
Als ik jou was en een gaatje moest boren, dan zou ik dit doen thv de volume knop. Waarom? Om de aansluitpunt van het draadje te beschermen. Wanneer hij los raakt bij de aansluitpunt ben je namelijk nog verder van huis.

Ik neem aan dat de TS bedoelt dat ie een gaatje in de aluminium case gaat boren en niet in de achterkant van de telefoon zelf.

Misschien een dom idee, maar probeer eens de kant waar de antenne zich bevindt af te dekken met aluminium folie. Als dan weer het bereikt omlaag gaat heeft dat hetzelfde effect als de case. Als je dan de bovenkant van het draadje (bij de volumeknop) vrij laat van de folie en het bereik neemt toe dan zou ik daar dus een gaatje boren. Hetzelfde zou je kunnen doen met de folie omhoog te schuiven zodat de onderkant van het draadje zeg maar vrij komt.

Ik heb geen idee of dit eigenlijk wel werkt, maar het proberen waard zou ik zeggen.

Succes!

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.