Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 16 december 2013
  • 00:41

Op onze i9505 is tot nu toe de GPS met de laatste update (XXUMK9 versie 4.3) redelijk tot traag. Fix duurt enige (te lange) tijd en de nauwkeurigheid laat te wensen over (zeker vergeleken met de S2).
Met de laatste modem i9505 XXUEMKE is daar een mooie verbetering in gekomen. De nauwkeurigheid is weer ouderwets (tussen de 5 en 8 meter) en de fix is met GPS test, GPS test Pro, GPS Status en GPSFix snel en nauwkeurig.
Omdat ik vaak met een huurauto (buiten Nederland) mijn S4 (daarvoor S2) als navigatie apparaat gebruik, hebben anderen er wellicht ook iets aan.
Deze laatste modem voor S4 kan hier gedownload worden

Makker

Edit: Let op, wel bij Phone in Odin zetten bij het flashen. CWM is (nog) niet beschikbaar.

Bewerkt (16 december 2013 00:54)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 16 december 2013
  • 01:00

Mk9 lijkt me de vodafone versie. Met de MK8 heb ik in iedergeval geen last van slecht gps signaal. Ik maak veel gebruik van Navigon en deze ontvangt vrijwel meteen gps signaal.

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 16 december 2013
  • 08:53

Ik heb met mijn unnranded S4 nergens last van met stock rom 4.3, ik heb sowieso met Vodafone altijd al goed bereik en de gps doet het ook prima.

Bewerkt (16 december 2013 14:59)
henklbr

henklbr

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 1073
  • Reputatie 140
  • 16 december 2013
  • 10:40

Makker
Op onze i9505 is tot nu toe de GPS met de laatste update (XXUMK9 versie 4.3) redelijk tot traag. Fix duurt enige (te lange) tijd en de nauwkeurigheid laat te wensen over (zeker vergeleken met de S2).
Met de laatste modem i9505 XXUEMKE is daar een mooie verbetering in gekomen. De nauwkeurigheid is weer ouderwets (tussen de 5 en 8 meter) en de fix is met GPS test, GPS test Pro, GPS Status en GPSFix snel en nauwkeurig.
Omdat ik vaak met een huurauto (buiten Nederland) mijn S4 (daarvoor S2) als navigatie apparaat gebruik, hebben anderen er wellicht ook iets aan.
Deze laatste modem voor S4 kan hier gedownload worden

Makker

Edit: Let op, wel bij Phone in Odin zetten bij het flashen. CWM is (nog) niet beschikbaar.

Zou je bij dit soort “oplossingen” er ook voortaan bij willen vermelden, dat door deze acties (eventueel) je KNOX-counter geactiveerd kan worden en hierbij je “garantie” kan vervallen?!?

Greetzzz, Henk.
===========================
Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS 64GB | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I
Android-version: 8.0.0
Kernel-version: 4.4.13-13094739-QB17155977
Build-number: R16NW.N950FXXU3CRC1
Build Info: dpi@SWHE0723 #1 Fri Mar 2 19:02:38 KST 2018
CSC: N950FOXM3CRC4
Baseband-version: N950FXXU3CRB9

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 16 december 2013
  • 11:08

henklbr
Zou je bij dit soort “oplossingen” er ook voortaan bij willen vermelden, dat door deze acties (eventueel) je KNOX-counter geactiveerd kan worden en hierbij je “garantie” kan vervallen?!?
Ik heb er geen flauw idee van of bij het flashen van een modem de Knox wordt geactiveerd. Ik kan het ook niet controleren, omdat ik bij mijn overstap naar 4.3 met rooten mijn Knox warranty void op 0x1 is komen te staan. Er zijn trouwens tegenstrijdige berichten, met name door de Europese wetgeving, of je garantie vervalt door software matige aanpassingen. Maar dit terzijde.
Mijn toestel is overigens provider vrij en ik kan geen oordeel geven hoe de GPS bij vodafone toestellen is.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

henklbr

henklbr

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 1073
  • Reputatie 140
  • 16 december 2013
  • 13:41

Makker
henklbr
Ik heb er geen flauw idee van of bij het flashen van een modem de Knox wordt geactiveerd. Ik kan het ook niet controleren, omdat ik bij mijn overstap naar 4.3 met rooten mijn Knox warranty void op 0x1 is komen te staan. Er zijn trouwens tegenstrijdige berichten, met name door de Europese wetgeving, of je garantie vervalt door software matige aanpassingen. Maar dit terzijde.
Mijn toestel is overigens provider vrij en ik kan geen oordeel geven hoe de GPS bij vodafone toestellen is.

Makker

Samsung heeft ooit eens aangegeven dat, als je toestel niet meer werkt door een eventuele custom-ROM, deze 1-malig onder de garantie gerepareerd zou worden, en mocht het daarna weer eens voorkomen dat dan de kosten voor de gebruiker zijn (waar ik het overigens roerend mee eens ben, maar dit terzijde!)…

Greetzzz, Henk.
===========================
Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS 64GB | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I
Android-version: 8.0.0
Kernel-version: 4.4.13-13094739-QB17155977
Build-number: R16NW.N950FXXU3CRC1
Build Info: dpi@SWHE0723 #1 Fri Mar 2 19:02:38 KST 2018
CSC: N950FOXM3CRC4
Baseband-version: N950FXXU3CRB9

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 16 december 2013
  • 14:46

Dit betreffen originele Stock modems en geen custom-roms. daar zit het verschil.

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

remymans

remymans

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 16 december 2013
  • 15:09

Kan je bij Omega16 custom Rom ook deze modem er op zetten?

Dit omdat er in de installatieomschrijving van de rom nadrukkelijk dat je de XXUEMJ5 moet installeren voordat je de rom installeert.
Ik vraag mij nu af of ik deze modem erop kan zetten. Want de gps-fix is voor mij nogal traag …

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 16 december 2013
  • 15:20

remymans

Dit omdat er in de installatieomschrijving van de rom nadrukkelijk dat je de XXUEMJ5 moet installeren voordat je de rom installeert.
Ik vraag mij nu af of ik deze modem erop kan zetten. Want de gps-fix is voor mij nogal traag …
Ja, probleemloos. Wel bij Phone flashen in Odin.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

remymans

remymans

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 17 december 2013
  • 15:17

Makker
remymans

Ja, probleemloos. Wel bij Phone flashen in Odin.

Makker

Ok, geweldig … ik probeer ‘m er op te zetten. Maar hoewel ik de groene ’PASS'-melding in Odin krijg, is tie tòch niet geflasht.
Hoe was het trucje ook alweer om dit voor mekaar te krijgen? Ik meen iets van 2x flashen en dan tussendoor de batterij er uit? Ik heb het in het verleden een keer gedaan maar ik ben het vergeten, kan het ook niet met google vinden…

HEB HET TOCH KUNNEN VINDEN:

Download the file ending in .tar for your Galaxy S4 model. Use ODIN to install in Download Mode. Instead of using PDA option, use the PHONE option for radio.

After installing a new radio, check your “Baseband version” under About->Settings.

If your radio hasn’t changed, try re-flashing with ODIN but with “Auto Reboot” unchecked. Then when you see “PASS!”, pull battery, put it back in, then hold down Volume Down, Home, and Power buttons together to get into Download mode. Then re-flash radio with ODIN. When done flashing twice, reboot your phone by pulling battery then back in. Now, the “Baseband version” should have changed.

VOOR DE MENSEN DIE HETZELFDE PROBLEEM ONDERVINDEN!

Bewerkt (17 december 2013 15:33)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.