Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

jelleruben

jelleruben

• Lid sinds 04 september 2010
  • Berichten 463
  • Reputatie 0
  • 22 december 2013
  • 16:53

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje heb ik problemen met mijn S4. Hij heeft de neiging om geregeld zelf te reboten.

En blijft vervolgens hangen bij het Samsung opstart logo. En reboot weer. Terwijl de accu 80% vol is. Als ik de oplader aansluit. Wil hij wel door starten.

Is dit een accu issue?? Of kan er nog wat anders zijn?

Samsung S2
Samsung S4 (geroot)
Samsung Note 4
Samsung Tab 10.1
Samsung Tab 3 8.0 (geroot)

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 22 december 2013
  • 22:11

Dit is inderdaad een raar verschijnsel. Ik zou even de spanning na meten op de batterij. Bij 80% zou die ongeveer 4 volt moeten zijn. Het kan zijn dat de capaciteit (vermogen) heel laag is en dat zou verklaren waarom hij met de oplader wel ‘normaal’ opstart.
Heb je al een andere batterij geprobeerd? Stel dat de capaciteit minimaal is, dan zou bij het opstarten het voltage direct onder de 3,2 volt zakken om vervolgens als er geen ‘stroom’ meer wordt gevraagd weer opnieuw een ‘poging’ te wagen.
Je kunt het voltage meten met een volt-metertje en je kunt ook kijken of je batterij/accu stuk is. Als je de batterij plat op tafel legt en hij staat een beetje bol (je kunt hem laten draaien op een platte tafel) dan zou ik een nieuwe aanschaffen. Ik heb zelf altijd een tweede batterij bij elk toestel aangeschaft (voornamelijk voor het geval dat ik lang van huis ben).
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

The_Skull

The_Skull

• Lid sinds 05 juli 2012
  • Berichten 16
  • Reputatie 10
  • 25 december 2013
  • 14:43

Heeft niets met de accu te maken.

Welke ROM draai je?

Verwijderd_Account_07112017

Verwijderd_Account_07112017

• Lid sinds 18 mei 2012
  • Berichten 213
  • Reputatie 0
  • 25 december 2013
  • 14:57

Ik had dat ook, hoeveel procent je batterij nog vol is, hij valt gewoon weer uit. Ik heb een nieuwe gekocht en hij doet het weer helemaal. Alleen software is *** up sinds die “Stabiliteitsupdate” ����

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 26 december 2013
  • 00:07

The_Skull
Heeft niets met de accu te maken.

Welke ROM draai je?
Ik ben verbaasd over je stelligheid dat het niet aan de accu ligt. Ik meende slechts aan te geven dat het mogelijk aan de accu zou kunnen liggen (door spanning en capaciteit te meten(zijn verschillende grootheden)).
Maar elk beter advies is uiteraard welkom er vanuit gaand dat het geen gebakken lucht betreft.
In de ROM zitten de volgende bestanddelen en ik ben heel benieuwd welke hier de oorzaak van zouden kunnen zijn:
De partitions op de ROM zijn : p1 (boot, fat, primary), p2 (rom, fat, primary), p3 (factory, ext3, primary), p4 (extended, going from end of p3 to end of the disk), p5 (system, ext2, logical, inside the extended), p6 (data, ext3, logical, inside the extended), p7 (cache, ext3, logical, inside the extended) and p8 (media, fat, logical, inside the extended).
Welke verdenk je The Scull??

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

The_Skull

The_Skull

• Lid sinds 05 juli 2012
  • Berichten 16
  • Reputatie 10
  • 26 december 2013
  • 15:12

Als je accu een vorm aanneemt waardoor je je foon niet meer dicht krijgt dan heb je sowieso al een probleem.

Zelf gebruik ik veel custom roms (groot fan van CM) en meestal is dat de reden van random reboots/bootloops. Vandaar mijn opmerking/vraag.

TS spreekt niet over accu problemen.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.