Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

dutchronnie

dutchronnie

• Lid sinds 12 maart 2014
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2014
  • 17:28

Ik heb al een tijdje een Galaxy S4, en bevalt mij verder prima.
Ik zal eerst even vertellen wat ik al gedaan heb met de S4

Als eerste heb ik hem geroot (Ging zonder problemen)
Vervolgens heb ik er eens een Samsung update overheen gezet, welke weet ik zo niet meer.
Vervolgens kreeg ik problemen dat mijn wifi niet meer werkte, na veel zoeken op het net moest ik volgens mij een andere kernel flashen. dat gedaan en het modem werkte weer.
Na een tijdje was ik aan het spelen met NFC stickers, en wilde ik NFC ook gebruiken als mijn scherm niet aan stond. Ook daarvoor moest weer wat worden geflashed. wat weet ik ook niet meer, maar daarna werkte alles wel.

vervolgens heb ik ook nog Clockworkmod geflashed zodat ik recovery's kon terugzetten. ook dat is gelukt.

Nu komt het probleem.
Ik zit op Android 4.3
Basebandversie is I9505XXUFNB8
Kernelversie is 3.4.0-faux 123-jb4.3-custom
buildnummer: JSS15J.I9505XXUEMJ7

Kitkat 4.4.2 is nu beschikbaar en wilde hier naar toe overstappen.
Kies opgestart en vervolgens de update erover heen gezet. Dat ging niet goed. bij het booten kwam de S4 nog niet een toe aan het invullen van het pin nummer, wel kreeg ik allerlei meldingen dat het een en ander was gestopt.
Gelukkig kon ik met odin clockworkmod flashen, en vervolgens mijn backup terugzetten.

Hetzelfde heb ik ook geprobeerd om de firmware rechtstreeks te flashen met Odin.
Nu kwam ik wel tot het invullen van mijn simcode, maar daarna was het weer maleur.
met clockworkmod weer een backup terug kunnen zetten.

vervolgens dacht ik het te kunnen doen met Mobile Odin.
Maar als ik deze opstart krijg ik de mededeling dat mijn bootloader niet op 4.3 (MJ7+) zit en dat flashing tot soft (bricks) zal leiden

Ik kan nu wel zeggen dat ik totaal niet meer weet wat ik moet doen, alles is onduidelijk.
Ik ben al een paar dagen lang het internet aan het afstruinen maar het wordt niet duidelijker, alleen maar verwarender.
Wie kan uitleggen hoe alles werkt.

Als ik kitkat wil flashen met Odin, wordt dan mijn bootloader en kernelversie ook aangepast?
Zo niet moet je die dan apart flashen?
Als ik flash gebeurt er dan iets met mijn knox counter? en wat gebeurt er dan?

Wat ik wil is uitkomen op android kitkat 4.4.2 die geroot is.
Wie kan duidelijk uitleggen wat ik in mijn geval moet doen.
Alvast bedankt hiervoor

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 12 maart 2014
  • 18:16

probeer na de installatie met odin ook een fabrieksreset uit te voeren via het recovery menu, en start daarna opnieuw op meestal lost dat je probleem op.

als je een rom installeert met Odin wordt alles vervangen (bootloader, recovery, modem, kernel, etc.). Maar er blijven vaak wel resten over van het oude Android OS die met een reset verwijderd moeten worden. Als je een standaard samsung ROM installeert gebeurt er niets met je knox counter, alleen als je custom roms/kernels installeert.

Bewerkt (12 maart 2014 18:40)
dutchronnie

dutchronnie

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2014
  • 20:32

In hoevere is die knox counter belangrijk?
Betekent dat als de teller op een bepaalde waarde staat dat je niet meer kan updaten?
of roms kan flashen?

Als je via Odin een rom hebt geflashed, dan boot uiteindelijk de telefoon.
waar moet je dan die factory reset uitvoeren?
Hij start bij mij immers niet meer op.

En na die factory reset ben ik natuurlijk alle apps kwijt.
Ik heb ze wel gebackuped met titanium backup.
Zij ze daarmee zonder meer weer terug te zetten? zonder dat je ook maar iets kwijt bent

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 12 maart 2014
  • 20:43

@dutchronnie
Je hebt nu twee firmwares door elkaar heen. Je baseband versie is van KitKat en je buildnummer is van Jelly Bean. Wat je kunt doen is met Odin (versie Odin3 v3.04 werkt uitstekend) de Nederlandse (PHN) versie opnieuw op je toestel zetten. Download staan in bericht 1 van het forum van henklbr. Zet hem bij PDA en flashen. Vervolgens kun je root en recovery erop zetten (download staan in mijn bericht hier.
Nu gooi je eerst de Knox eraf met TitaniumBackup (heb je die?) en dan ga je in recovery en voer een wipe cache/factory reset en bij advanced een wipe dalvic cache uit.
Na opstarten zou je toestel als een zonnetje moeten lopen. Laat even weten of dat ook zo is?

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

dutchronnie

dutchronnie

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2014
  • 21:52

Bedankt Makker,

Ik ga dit zeker proberen, alleen vandaag en morgen niet meer.
Waarschijnlijk a.s. weekend, moet er even ruim de tijd voor nemen.

Apps terugzetten enz. kost nogal wat tijd.
Bedankt tot zover.

dutchronnie

dutchronnie

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2014
  • 22:13

Nog even een vraag.

Is het ook mogelijk om de stock rom te flashen, maar zonder de kernel aan te passen?
Ik maak namelijk gebruik van een app (ARunchained) en die heeft schrijfrechten nodig naar een bepaalde map.
met de installatie van 4.4.2 schijnt de app geen toegang tot die map meer te hebben.
Dus als het kan zou ik de kernel graag nog even behouden.

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 12 maart 2014
  • 23:10

dutchronnie
Bedankt Makker,

Ik ga dit zeker proberen, alleen vandaag en morgen niet meer.
Waarschijnlijk a.s. weekend, moet er even ruim de tijd voor nemen.

Apps terugzetten enz. kost nogal wat tijd.
Bedankt tot zover.
Als je met TitaniumBackup eerst even een backup maakt, kun je na het flashen met titanium al je apps terug zetten (als ze er al niet op staan). In TB klikken naar je ‘batch’ en daar staat terugzetten ‘users apps’. Fluitje van een cent
PS: aarzel niet om te vragen als iets niet werkt/loopt.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 12 maart 2014
  • 23:18

dutchronnie
Nog even een vraag.

Is het ook mogelijk om de stock rom te flashen, maar zonder de kernel aan te passen?
Ik maak namelijk gebruik van een app (ARunchained) en die heeft schrijfrechten nodig naar een bepaalde map.
met de installatie van 4.4.2 schijnt de app geen toegang tot die map meer te hebben.
Dus als het kan zou ik de kernel graag nog even behouden.
Lijkt mij geen probleem. Heb je een .tar file van die kernel?
Gewoon de 4.4.2 compleet flashen en even rebooten. Vervolgens ga je weer in download en flash je die bepaalde kernel bij PDA over je nieuwe stock ROM (4.4.2) . Over wat je moet doen voor root en recovery kun je in bericht 4 lezen.
Fijn weekend en succes met het aanpassen van je tel.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 12 maart 2014
  • 23:21

Stock ROM komt met kernel, die kun je niet los installeren. Ook heeft kitkat een andere kernel dan jelly bean dus die kan je sowieso niet door elkaar gebruiken.

Die Knox counter is alleen belangrijk ivm garantie, het heeft verder geen effect op het functioneren van je toestel.

Na het installeren van de ROM kun je, als je na de installatie je telefoon uitzet, via de knoppen combinatie naar je recovery menu.

Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 12 maart 2014
  • 23:42

nanders
Stock ROM komt met kernel, die kun je niet los installeren. Ook heeft kitkat een andere kernel dan jelly bean dus die kan je sowieso niet door elkaar gebruiken.

Die Knox counter is alleen belangrijk ivm garantie, het heeft verder geen effect op het functioneren van je toestel.

Na het installeren van de ROM kun je, als je na de installatie je telefoon uitzet, via de knoppen combinatie naar je recovery menu.
Sorry, je hebt gelijk wat het installeren betreft. Achteraf kun je wel wijzingen (onder andere in de kernel) aanbrengen en daar is zelfs een app voor, hoewel dat hier niet van belang is. Die app ‘Kernel Tuner (root)’ kan volgens de developer: Description
Kernel Tuner is tool for root users to completely customize their device behavior. This is the only application that offers full multi-core control over their devices. It allows users to control each core of their devices independently.
Custom kernel is required. Most of the features will only work on custom kernels. Check with your kernel developer to see if feature is supported
List of Features:
*Multi-Core CPU Handling – Control each CPU Core of your device independently
*GPU Overclocking – Only Qualcomm Snapdragon S3 and S4 devices with appropriate kernel are supported

maar daar gaat het nu niet over en misschien ben ik te ver in het diepe gesprongen.

Makker

Bewerkt (12 maart 2014 23:44)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.