Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

nathy67

nathy67

• Lid sinds 04 mei 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2014
  • 19:20

ik wilde mijn s4 rooten en heb het geprobeerd op allerlei manieren maar het lukt niet. als ik supersu er opzet geeft bij check root, je device is geroot. dan via recovery een rom er op zetten lukt niet want dan kom ik in dat menu als of hij niet geroot is. wie weet de oplossing

xander77

xander77

• Lid sinds 01 november 2012
  • Berichten 124
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2014
  • 09:26

@nathy67

mijn advies is volg de how to van bartje99 iets verder in dit forum,deze heb ik ook gevolgd
en binnen 10 min was ik klaar.
draai nu op de omnirom 4.4.2 en vind ik beter dan origineel samsung,deze rom had ik hiervoor
ook op mn s3.

succes

eejeewee

eejeewee

• Lid sinds 03 februari 2011
  • Berichten 167
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2014
  • 15:52

Na het rooten moet je nog wel en custom recovery er op zetten. Pas dan kan je een custom rom installeren.

nathy67

nathy67

• Lid sinds 04 mei 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2014
  • 16:20

Profiel Stuur e-mail PM
hoi,
ik heb mijn s4 geprobeerd te rooten en gelukt alleen ik kom ik alleen in de recovery menu (ziet er uit alsof mijn s4 niet geroot is) (ik heb ook rom manager erop gezet) maar nog steeds het gewone recovery menu. hoe flash ik nu een rom er op? want je kunt er niets op zetten (reboot system now, apply update enz)

edp_1

edp_1

• Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 282
  • Reputatie 50
  • 5 mei 2014
  • 17:11

met rommanager kan je cm flashen.
https://www.youtube.com/watch?v=c7I_77XSgkY

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 5 mei 2014
  • 17:12

nathy67
Profiel Stuur e-mail PM
hoi,
ik heb mijn s4 geprobeerd te rooten en gelukt alleen ik kom ik alleen in de recovery menu (ziet er uit alsof mijn s4 niet geroot is) (ik heb ook rom manager erop gezet) maar nog steeds het gewone recovery menu. hoe flash ik nu een rom er op? want je kunt er niets op zetten (reboot system now, apply update enz)
Ik denk dat je een beetje in de war bent, want rooten en cwm zijn twee verschillende zaken.
Maar geen nood. Ik ga je helpen. Je hebt blijkbaar al met Odin gewerkt en nu gaan we straks twee keer flashen.
Allereerst gaan we nog een keer je telefoon rooten.
Download dit CF-root bestand uit mijn dropbox. Nu open je Odin en zet dit bestand bij “PDA”. Breng je toestel in download en verbindt die met je PC. Als bij Odin (links) ‘added’ staat, dan druk je op start en wacht totdat je telefoon weer gaat opstarten. Haal nu (niet eerder) je usb kabeltje los.
Is je toestel weer opgestart, zet hem dan uit.

Breng je toestel opnieuw in download mode.
Nu ga je de uitgebreide CWM uit mijn dropbox downloaden.
Dit bestand zet je vervolgens weer bij “PDA”. Sluit je telefoon (die in download staat) met je USB kabeltje aan op je PC. Zie je ‘Added’ verschijnen, dan druk je op start en wacht weer tot je telefoon gaat opstarten. Dan kabeltje los en na opgestart te zijn, kun je met volume up, start en home knop naar de uitgebreide CWM. Na de tril en het eerste beeld mag je de start/stopknop rechtsbovenaan loslaten, maar houd de volume up knop nog wel even vast. Bij het eerstvolgende beeld wel gelijk die knop loslaten (en de home knop als je die nog vast hebt).

Je bent nu in de uitgebreide CWM en met vol up of down kun je door het menu scrollen. Met de home knop bevestig je je keuze. Wil je weer gewoon terug naar je normale menu, dan kies je “reboot” en je telefoon start weer gewoon op.
Het lukt vast allemaal, want nu is je telefoon geroot en je hebt de uitgebreide CWM.
Succes en lukt het niet, dan hoor ik het wel.

Makker

Bewerkt (8 oktober 2014 12:29)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

nathy67

nathy67

• Lid sinds 04 mei 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2014
  • 10:53

dank je wel alles geroot

-mich-

-mich-

• Lid sinds 08 oktober 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2014
  • 11:05

hey iedereen, ik ben vrij nieuw ivm rooten, ik heb men s4 i9505 geroot met odin, maar heb hetzelfde probleem als hierboven staat vermeld ik geraak dus niet in het custom recovery menu, ik kom telkens in het originele boot menu terecht. ik heb de stappen van makker gevolgd maar het bestand in dropbox kan ik niet meer downloaden. iemand die mij verder kan helpen? ik heb dit topic gebruikt om geen onnodige topic vervuiling te doen hopelijk mocht dit.

mvg mich

nathy67

nathy67

• Lid sinds 04 mei 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2014
  • 11:19

je moet eerst via odin CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.tar.md5 en daarna ook via odin philz_touch_5.18.9-i9505.tar.md5 dan lukte het wel bij mij.

http://download.chainfire.eu/316/CF-Root en http://d-h.st/okc voor philz touch

-mich-

-mich-

• Lid sinds 08 oktober 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2014
  • 11:40

super het is geluktbedankt he nathey67 nu kan ik eindelijk beginne

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.