Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

kennedie

kennedie

• Lid sinds 05 mei 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2014
  • 13:44

Hallo allemaal,

Nadat mijn Galaxy S4 een keer is uitgevallen (batterij leeg) werkt mijn microSD kaartje niet meer.
Dit kaartje was geëncrypt (door dezelfde telefoon als waar hij nu in zit), en de telefoon toont nu het volgende gedrag:

• DS kaart wordt niet meer herkent in Mijn bestanden/Alle bestanden (er zijn geen problemen met het telefoongeheugen)
  • Bij opstarten telefoon gaat hij SD kaart voorbereiden (op fouten controleren) en coderen (screenshot 1)
  • Coderen stopt hij vrijwel direct mee, en hij geeft een fout (screenshot 2) als je daarop klikt krijg je een scherm om de kaart te coderen (screenshot 3). Telefoon vraagt of je codering in wilt schakelen (screenshot 4), telefoon gaat bezig en geeft weer een fout en je kan opnieuw beginnen, je zit in een loop.
Heeft iemand dit eerder gehad, of weet iemand hoe ik mijn data terug kan krijgen?
Ik zou je heel dankbaar zijn!

Alvast bedankt,
Stefan

Bijlage:

attachmentScreenshots.zip (702,0 KB)

keeskroketinfo

keeskroketinfo

• Lid sinds 26 augustus 2016
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2016
  • 11:31

Het zelfde is mij overkomen met mijn Samsung s7. Heb jij hier een oplossing voor gevonden?

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 27 augustus 2016
  • 22:02

Hallo allemaal, Nadat mijn Galaxy S4 een keer is uitgevallen (batterij leeg) werkt mijn microSD kaartje niet meer. Dit kaartje was geëncrypt (door dezelfde telefoon als waar hij nu in zit), en de telefoon toont nu het volgende gedrag:
  • DS kaart wordt niet meer herkent in Mijn bestanden/Alle bestanden (er zijn geen problemen met het telefoongeheugen)
  • Bij opstarten telefoon gaat hij SD kaart voorbereiden (op fouten controleren) en coderen (screenshot 1)
  • Coderen stopt hij vrijwel direct mee, en hij geeft een fout (screenshot 2) als je daarop klikt krijg je een scherm om de kaart te coderen (screenshot 3). Telefoon vraagt of je codering in wilt schakelen (screenshot 4), telefoon gaat bezig en geeft weer een fout en je kan opnieuw beginnen, je zit in een loop.
Heeft iemand dit eerder gehad, of weet iemand hoe ik mijn data terug kan krijgen? Ik zou je heel dankbaar zijn! Alvast bedankt, Stefan
Beste Stefan,
De oplossing is vrij simpel. Haal je SD kaart uit je telefoon en steek hem in een microSD -adapter. Deze steek je vervolgens in je PC en nu zou je de inhoud van je SD kaart moeten kunnen zien. Kopieer alles naar je PC. Vervolgens haal je je SD uit je adapter en doet hem in je telefoon. Bij instellingen ga je naar 'meer' en dan naar 'opslag' en nu 'SD-kaart en dan naar SD-kaart formatteren'. Hierna zet je je tel uit. Haal je SD eruit en stop die met adapter in je PC en zet vanuit je PC de inhoud weer terug. Nu de SD weer in de telefoon en waarschijnlijk klinkt er nu een gejuich op in huize 'kennedie".
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 30 augustus 2016
  • 00:59

Ach, vragen stellen is een ding. Daarop antwoorden krijgen is een ander ding. Maar reageren op een antwoord (werkt het, werkt het niet) is te veel. Ja toch of niet soms?
Ik raak mijn enthousiasme om 'Android' mensen te helpen een beetje kwijt op deze manier. Jammer
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

keeskroketinfo

keeskroketinfo

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2016
  • 12:27

Heb nog geen tijd gehad om dit uit te proberen. Zodra ik dit heb kunnen proberen zal ik zeker iets laten weten.

Toch alvast bedankt.
Joey 

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1245
  • Reputatie 10
  • 31 augustus 2016
  • 03:52

Oplossing lijkt wel heel simpel…

Het nut van encrypting de SD kaart is dat je de kaart juist NIET kunt aflezen in ander apparaat. 

Als ik het begrijp was de SD-card encrypted… dus files eraf kopiëren naar computer zal moeilijk gaan als de pc geen bestanden kan herkennen omdat de kaart versleutelde is. 

Of zie ik dit verkeerd?

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

keeskroketinfo

keeskroketinfo

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2016
  • 12:06

Kon de bestanden wel kopiëren  naar mijn pc. Heb vervolgens de sd kaart geformateerd. Bestanden weer terug gekopieerd. Maar helaas kon ik mijn bestanden nog niet openen op mijn telefoon.

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 31 augustus 2016
  • 16:44

Kon de bestanden wel kopiëren  naar mijn pc. Heb vervolgens de sd kaart geformateerd. Bestanden weer terug gekopieerd. Maar helaas kon ik mijn bestanden nog niet openen op mijn telefoon.

Kaartje wel in de phone geformatteerd en niet in de pc?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

keeskroketinfo

keeskroketinfo

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 1 september 2016
  • 12:10

Had eerst de sd kaart in mijn pc geformateerd daarna nog een keer in mijn telefoon. Toen de bestanden pas terug gezet. Maar helaas. 

keeskroketinfo

keeskroketinfo

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 1 september 2016
  • 12:10

Had eerst de sd kaart in mijn pc geformateerd daarna nog een keer in mijn telefoon. Toen de bestanden pas terug gezet. Maar helaas. 

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren