Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

zenilygy

zenilygy

• Lid sinds 28 november 2009
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2014
  • 20:50

Hallo,

Ik heb vandaag een S4 gekocht model: GT-I9505

Ik heb daar nu deze standaard rom opstaan: KOT49H.I9505XXUFNC8 Android 4.4.2.

Ik wil graag deze erop gaan draaien: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2544474

Maar de vraag is, kan dat wel? want ik lees hier op het forum opeens van alles dat Samsung opeens heel moeilijk is geworden hiermee en dat er opeens allemaal KNOX etc.

Kan ik nu geen custom roms meer installeren? of kan dat wel? en zo ja welke stappen moet ik dan doorlopen? Ik heb altijd mijn S3 gewoon zeer goed kunnen flashen en rooten en kunnen voorzien van andere firmware via Odin etc. maar ik lees nu dat dit allemaal niet meer gaat?

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 14 juni 2014
  • 22:56

Waar lees je dat dat niet meer gaat? Ik draai naar volle tevredenheid WanamLite rom maar Omega is ook een veel gebruikte rom. Je moet gewoon even zoals altijd precies de installatie instructies volgen.

zenilygy

zenilygy

• Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2014
  • 23:03

Ja overal een beetje op dit forum? Ik lees van alles over de bootloader van 4.4 en dat je daarom beter 4.3 kan hebben maar bij mij staat 4.4 al erop namelijk.

Ik heb wel inmiddels root toegang en ook al Recovery ClockWorkMod Touch 6.0.4.7 erop staan en werken ook.

Kan ik dus nu gewoon een rom flashen?

Ik zag hier op het forum ook de rom Imperium 3.5 staan die kan ik dus nu gewoon installeren?

Niet dat dadelijk mijn hele bootloader op brick slaat ofzo.

JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 15 juni 2014
  • 10:08

Een custom rom installeert geen bootloader. Jij kan gewoon volgens de instructies een rom flashen waarbij je de eventuele opmerkingen over de bootloader kunt overslaan. Wel gaat je KNOX op 0x1 staan. Daar kun je niets tegen doen. In principe vervalt je garantie dus.
In Nederland is het zo dat als je garantie claimed er de eerste keer niet gekeken wordt naar het geinstalleerd zijn van een custom rom. Een eventuele tweede claim komt wel voor eigen rekening.

zenilygy

zenilygy

• Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2014
  • 12:32

Dank je wel, het is inmiddels gelukt allemaal

Maar begrijp ik het goed dat als ik hem out of the box had geupdate naar de laatste firmware die is uitgegeven door Samsung dat het dan wel een lastig verhaal wordt?

JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 15 juni 2014
  • 14:56

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.