Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 23 juli 2014
  • 11:02

Hallo allemaal,

Mijn vader (en ik) hebben sinds 1 maand geleden een nieuwe Samsung Galaxy S4 Black Edition I9505 aangeschaft. Nu laad de telefoon van mijn vader plotseling niet meer op! Andere batterij en oplader al geprobeerd. Werkt niet.
Gaan vandaag wel even naar de Samsung service center.
Is dit een bekend probleem bij Samsung? Of hebben andere s4 gebruikers hier dit probleem ook gehad?

Groet,
Roy

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 23 juli 2014
  • 11:14

s4 na meerdere maanden in gebruik en heel vaak usb kabel in en uit pluggen per dag nog steeds 100% in orden.

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 23 juli 2014
  • 11:39

Is bij mijn weten geen bekend probleem nee. Is ong 1 jaar geleden wel een productieprobleem geweest met de accu. Hier draaien er ook 2 zeer intensief sinds ong een jaar….

Roy97

Roy97

• Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 23 juli 2014
  • 13:24

Naar Service center geweest.
Hadden connector vervangen. Maar werkte niet. Was dus probleem met het moederbord. Telefoon is opgestuurd voor reparatie. Jammer!

In bezit:
Telefoons:

Android-Verleden

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 24 juli 2014
  • 00:29

Roy97
Hadden connector vervangen. Maar werkte niet. Was dus probleem met het moederbord. Telefoon is opgestuurd voor reparatie. Jammer!
Ik heb het probleem ook gehad (S1 in 2011, na opsturen) en toen is mijn moederbord vervangen en daarna werkt alles weer prima. Mijn dochter heeft er nu heel veel plezier van. Oorzaak was een miniscuul scheurtje in het moederbord (volgens Samsung Service Centrum).
Ik ben nog steeds een beetje kwaad op Phone House (toen ook Samsung Service Centrum op het Buiksloterplein in Amsterdam Noord) omdat zij niets wilde doen en mij verwezen naar de firma (in Hoorn) waar ik mijn toestel had gekocht. Bij mijn bezoek op dezelfde dag aan het Service Centrum op de Ferdinand Bol (ook Amsterdam) werd ik direct geholpen en twee weken later had ik een perfect toestel( viel nog onder garantie en kostte mij niets).
Het kan dus verkeren met die Service Centra
Makker

Bewerkt (24 juli 2014 00:29)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Roy97

Roy97

• Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 25 juli 2014
  • 14:14

Makker
Roy97
Ik heb het probleem ook gehad (S1 in 2011, na opsturen) en toen is mijn moederbord vervangen en daarna werkt alles weer prima. Mijn dochter heeft er nu heel veel plezier van. Oorzaak was een miniscuul scheurtje in het moederbord (volgens Samsung Service Centrum).
Ik ben nog steeds een beetje kwaad op Phone House (toen ook Samsung Service Centrum op het Buiksloterplein in Amsterdam Noord) omdat zij niets wilde doen en mij verwezen naar de firma (in Hoorn) waar ik mijn toestel had gekocht. Bij mijn bezoek op dezelfde dag aan het Service Centrum op de Ferdinand Bol (ook Amsterdam) werd ik direct geholpen en twee weken later had ik een perfect toestel( viel nog onder garantie en kostte mij niets).
Het kan dus verkeren met die Service Centra
Makker

Aha! Nou. Ik ben benieuwd. Zal hem volgende week wel weer terug hebben.

In bezit:
Telefoons:

Android-Verleden

Roy97

Roy97

• Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 3 augustus 2014
  • 11:59

Inmiddels telefoon weer werkend terug!

In bezit:
Telefoons:

Android-Verleden

davyjanssen1900

davyjanssen1900

• Lid sinds 11 december 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 december 2014
  • 19:11

hallo, ik ben nieuw op dit form. geen idee hoe het werkt of waar ik berichten moet plaatsen.. Ik heb zelf ook een probleem.. met mijn samsung galaxy s4. sins gisteren avond laat mijn samsung galaxy s4 niet meer op. de telefoon werkt veder oke! Als de telefoon uitstaat en ik stop de lader er in dan trilt de telefoon. na ong +- 6 sec trilt die weer. dit doet die constant als ik er de steker er niet uit trek. ik heb al verschillende laders geprobeerd. daar ligt het niet aan. de warmte van de batterij voelt goed is normaal op temperatuur. scherm word niet heet. wat zou dit kunnen zijn?

als vast bedankt voor de moeite om het te lezen en te beantwoorden.

Groet Davy Janssen

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 12 december 2014
  • 00:15

davyjanssen1900
hallo, ik ben nieuw op dit form. geen idee hoe het werkt of waar ik berichten moet plaatsen.. Ik heb zelf ook een probleem.. met mijn samsung galaxy s4. sins gisteren avond laat mijn samsung galaxy s4 niet meer op. de telefoon werkt veder oke! Als de telefoon uitstaat en ik stop de lader er in dan trilt de telefoon. na ong +- 6 sec trilt die weer. dit doet die constant als ik er de steker er niet uit trek. ik heb al verschillende laders geprobeerd. daar ligt het niet aan. de warmte van de batterij voelt goed is normaal op temperatuur. scherm word niet heet. wat zou dit kunnen zijn?

als vast bedankt voor de moeite om het te lezen en te beantwoorden.

Groet Davy Janssen
Heb je al even een andere batterij geprobeerd? Het zou aan de batterij kunnen liggen. Als je hem uit je toestel haalt en op tafel legt, moet je hem niet kunnen draaien (twee kanten proberen). Lukt dat wel, dan betekent dat dat de batterij ‘bol’ is en waarschijnlijk stuk. Bij een Samsung Service centrum krijg je waarschijnlijk een nieuwe (er zijn namelijk batterijen met mankementen geproduceerd (vorig jaar?) en die worden gratis vervangen). Anders eentje lenen van een andere batterij bezitter. Je kunt je batterij ook controleren op de spanning. Contacten zijn de eerste en derde koperen puntjes op de batterij. Bij volle batterij geeft dit 4,2 Volt aan, bij een lege is dit 3,2 Volt en bij gedeeltelijk vol alles er tussen. Ga hiervoor anders gewoon even langs een elektrinica winkel.
Goedkope S4 batterijen zijn bij dx.com te koop (paar euro, gratis verzending, maar duurt wel minstens twee weken voordat ze er zijn).
Laat even weten of het de batterij is, anders zoeken we verder.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

nietsze

nietsze

• Lid sinds 24 mei 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2015
  • 12:17

Hoi, late reactie maar had het vanmorgen ook met mijn S5 Duo. Andere laders en laadkabels hielpen niet. Bij laatste 8% ding aan mijn laptop gehangen, om 'm leeg te maken en op te sturen… Laad hij weer op! Na 20% opgeladen via laptop werkt het ook weer via de andere laders…

Ben niet de enige met het probleem kennelijk, wat wel vreemd is, is dat het probleem kennelijk ook al diverse generaties van Samsung overleeft en relatief spontaan dus kan ontstaan. Mijn zoontje had nog wat gekeken op het ding en toen ik 'm zag, zag ik wel wat vage Samsung Software meldingen over een batterij-App staan: dat zonder die App de telefoon bij aansluiten op een ander (? niet goed gelezen, dacht dat het niet relevant was) de batterij zou kunnen ontladen. Ergo: heb het gevoel dat het een push update van Samsung was.

Ben benieuwd of nog meer mensen het probleem herkennen en of ze misschien weten over welke App het gaat, zodat ik die kan verwijderen. Of het echt aan de app lag, weet ik niet: ook helemaal uit wilde ie niet laden via de normale oplaadadapter. Wat ik toen zag, is dat het oplaad-icoontje bleef knipperen, alsof hij begon met opladen maar na 2 sec. dat afbrak waarna het weer opnieuw begon…

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.