Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

rcth

rcth

  • Lid sinds 13 september 2013
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • #1
  • 2 augustus 2014
  • 21:27

Hoi allemaal.

Op mijn Samsung S4 heb ik helaas een erg vervelend probleem met mijn WiFi. Wanneer ik verbonden ben met het netwerk gaat alles nog goed. Na een tijdje gebeurt er alleen iets raars. Het icoontje blijft nog goede signaalsterkte geven, maar er is geen verbinding! Om nog vreemder te maken: Als ik daarna WiFi uitschakel en weer aanzet, zit deze binnen 1 seconde weer prima verbonden.

Samsung Galaxy S4, Android 4.4.2.

Weet iemand een oplossing?

Makker

Makker

  • Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • #2
  • 2 augustus 2014
  • 21:52

Je zou even je cache kunnen legen, misschien helpt dat. Er is een app die heet ‘Cache cleaner’ en die kun je er voor gebruiken. Gratis downloaden uit de Playstore (als je wifi nog goed is). Je kunt ook je toestel in recovery zetten (uitzetten en opstarten met volume up, powerknop en home knop) en daar naar advanced scrollen en vervolgens ‘wipe cache’ doen. Je raakt dan alleen je cache kwijt en verder niets.
Hetzelfde als met ‘Cache cleaner’ alleen iets ingewikkelder.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

rcth

rcth

  • Lid sinds 13 september 2013
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • #3
  • 2 augustus 2014
  • 21:59

Bedankt voor je antwoord.

Welke app is het exact? Er zijn er best veel met allemaal ongeveer die naam.

Makker

Makker

  • Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • #4
  • 2 augustus 2014
  • 22:04

rcth
Bedankt voor je antwoord.

Welke app is het exact? Er zijn er best veel met allemaal ongeveer die naam.
App Cache Cleaner. Het beeld is een driekwart rond pijltje (groen).

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

rcth

rcth

  • Lid sinds 13 september 2013
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • #5
  • 2 augustus 2014
  • 22:08

En van welke app moet ik de cache cleanen?

Makker

Makker

  • Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • #6
  • 2 augustus 2014
  • 22:21

rcth
En van welke app moet ik de cache cleanen?
Je drukt op de Cache cleaner en hij cleant al je caches, niet van één apart. Dat gaat met een andere app (OI Bestandbeheer).
De vraag is of je cache bestand van een van je apps mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn dat je wifi na een tijdje begint te stotteren. Als je je caches weghaalt (is regelmatig aan te bevelen) weet je of dat de oorzaak is.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

rcth

rcth

  • Lid sinds 13 september 2013
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • #7
  • 2 augustus 2014
  • 22:28

Zojuist gecleaned. Ben benieuwd of het werkt. Bedankt.

rcth

rcth

  • Lid sinds 13 september 2013
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • #8
  • 25 augustus 2014
  • 19:21

Hoihoi,

Een tijdje heeft het goed gewerkt, helaas begon het van de week weer net de problemen die ik in de first post beschreven heb. Zijn er nog andere oplossingen?

Makker

Makker

  • Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • #9
  • 25 augustus 2014
  • 19:56

rcth
Hoihoi,

Een tijdje heeft het goed gewerkt, helaas begon het van de week weer net de problemen die ik in de first post beschreven heb. Zijn er nog andere oplossingen?
Ja, je zou de modem van je huidige systeem opnieuw kunnen flashen. Als je mij vertelt welke baseband versie, kernelversie en buildnummer je hebt (kun je vinden bij settings en vervolgens bij de informatie over je toestel), dan vertel ik je wel welke modem je moet hebben. Die kun je dan downloaden en vervolgens flashen met Odin (bij het vakje Phone)
Makker

Bewerkt (25 augustus 2014 19:56)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

rcth

rcth

  • Lid sinds 13 september 2013
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • #10
  • 25 augustus 2014
  • 20:24



Wat gaat dat programma dan precies doen? Heb dit soort dingen nog nooit gedaan en ben dua zuinig erop, dus ben benieuwd wat het exact doet?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.