Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

pvkan

pvkan

• Lid sinds 26 juli 2013
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 8 april 2015
  • 14:41

Hoi,

Zoals velen heb ik de meest recente versie van Android op mijn S4 (unbranded)geinstalleerd.
Versie nummer is I9505XXUH0B7.

Gelukkig heb ik niet de reeds wereldberoemde SMS en WiFi problemen, maar bij mij is wel een
probleem ontstaan met het afspelen van video's.
Welk appje is ook gebruik (intern, MXplayer, DSvideo, BubbleUpnp, etc.etc.) allemaal vertonen ze het probleem
dat na ongeveer 1 minuut het afspelen van de video stopt. Na enige tijd gaat het afspelen dan
weer verder om vervolgens na enige tijd weer onderbroken te worden.
Erg vervelend dus. En nogmaals: Het lijkt dus niet app afhankelijk te zijn. Een 5de videoapp installeren
lijkt mij niet zoveel zin meer hebben ;-)
Ik ken reeds 1 andere persoon met hetzelfde probleem, maar op internet kan ik er niets over terugvinden.

Is er hier iemand die dit probleem herkent ? Of nog beter: De oplossing weet?
Een fabrieksreset is al uitgevoerd (hoop werk om alles weer terug te zetten, maar het is eigenlijk wel weer lekker schoon).

OVerigens werkt Youtube wel naar behoren.

Peter

Bewerkt (8 april 2015 14:43)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 8 april 2015
  • 18:55

Dit verschijnsel doet zich ook voor bij sommige (misschien wel alle?) Custom roms. Er is een oplossing voor maar dan moet je wel geroot zijn. Wat ook kan helpen is in de instellingen van de afspeler de H/W-decoder uitschalelen.

JaccoR

JaccoR

• Lid sinds 11 januari 2015
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 8 april 2015
  • 21:14

Hier hetzelfde probleem, stopt met weergave of gaat haperend in slowmotion verder.

Erg irritant hoop dat dit snel gefixt wordt.

@Johandejong, welke oplossing is hiervoor eventueel?

Bewerkt (8 april 2015 21:15)
JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 8 april 2015
  • 23:37

Oplossing in ‘mijn’ Custom rom (Omega) was dat er in de folder /system/lib twee dezelfde bestandjes moesten komen waarbij de naam van het tweede bestand volledig in kleine letters moet zijn. Het betreft het bestand libDivxDrm.so.
Dus dit bestandje eerst ergens naar toe kopiëren, dan hernoemen naar kleine letters (dus libdivxdrm.so). Daarna terug kopiëren naar /system/lib en de kenmerken gelijk maken aan die van het oorspronkelijke bestand.
Je moet hiervoor uiteraard ‘geroot’ zijn en een file-manager gebruiken die in de root schrijfrechten heeft.

Dit is dan de volledige oplossing. Bij de meeste spelers verhelp je het haperen ook door de H/W-decoder uit te schakelen.

JaccoR

JaccoR

• Lid sinds 11 januari 2015
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 9 april 2015
  • 07:25

Bedankt voor je info!

momenteel lijkt het bij mij nu opgelost te zijn door in ontwikkelaarsopties ‘NuPlayer gebruiken ipv Awesomeplayer (experimenteel)’ aan te vinken onder het kopje media.

Als dit niet blijft werken probeer ik jou methode. Ben al eens rooted geweest waardoor mijn knox al getriggerd is geweest.

pvkan

pvkan

• Lid sinds 26 juli 2013
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 9 april 2015
  • 08:52

JohandeJong
Dit verschijnsel doet zich ook voor bij sommige (misschien wel alle?) Custom roms. Er is een oplossing voor maar dan moet je wel geroot zijn. Wat ook kan helpen is in de instellingen van de afspeler de H/W-decoder uitschalelen.

Helaas is dit bij mij niet de oplossing. Zowel H/W als S/W vertonen allebei het probleem…
Ik ben trouwens wel benieuwd of dit alleen een S4 probleem is of dat ook andere devices onder Android 5 dit probleem vertonen.

Peter

pvkan

pvkan

• Lid sinds 26 juli 2013
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 9 april 2015
  • 08:58

JohandeJong
Oplossing in ‘mijn’ Custom rom (Omega) was dat er in de folder /system/lib twee dezelfde bestandjes moesten komen waarbij de naam van het tweede bestand volledig in kleine letters moet zijn. Het betreft het bestand libDivxDrm.so. /quote]

Hoi Johan,

Bedankt voor je suggestie.
Ik heb net even gekeken in mijn S4 en zie de door jouw genoemde bestanden al staan Dus zowel in mixed-case als in alleen kleine letters. Blijkbaar is dit al standaard geregeld in Android 5 (ik heb niet geroot).

Peter

Niekol

Niekol

• Lid sinds 03 augustus 2011
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2015
  • 22:57

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem! sinds de update stopt elke video met het beeld, maar het geluid gaat verder. Zwaar irritant! Ik heb totaal geen verstand van Rooten/decoden etc. Dus kan iemand mij in simpele taal uitleggen hoe ik dit kan verhelpen?

b_db90

b_db90

• Lid sinds 21 april 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2015
  • 18:39

Goedenavond,

Ook hier de videoproblemen. Ben benieuwd welke mogelijkheden er zijn om dit te verhelpen.
Ben niet geroot, maar overweeg het wel aangezien ik ook problemen heb met wifi en de batterijduur.

cashje

cashje

• Lid sinds 03 april 2011
  • Berichten 298
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2015
  • 14:50

Misschien na de update een hard reset (of 2x) en ook nog het cache geheugen wissen

Bewerkt (4 juli 2015 14:51)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.