Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

hetismarc

hetismarc

• Lid sinds 12 mei 2015
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2015
  • 19:35

Hey allemaal!

Ik zoek naar de originele firmware van de S4 black edition, aangezien (na heeeeeeeeel lang wachten) toch de update naar lollipop is gekomen en ik nu een custom rom heb draaien en samsung toch maar een kans wil geven.
Ik heb op xda-developers.com gekeken, gegoogled en hier op androidworld gekeken maar niks gevonden of het nu “echt” voor de black edition is.

Ik heb een aantal posts gelezen waarbij staat dat het de originele firmware is maar ik vraag me echt af of het voor de black edition is.

Mijn Smalband version: I9505XXUFNC4

Topics die ik heb gevonden:
http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/51747-stock-official-firmware-gt-i9505.html

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265477

En sammobile:
http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-I9505/

Iemand enig idee of ze voor de black edition zijn?

Alvast allemaal bedankt!

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 12 mei 2015
  • 20:07

@hetismarc
Als je even goed kijkt op dit forum zie je dit staan voor je toestel.
Makker

Bewerkt (12 mei 2015 20:08)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

hetismarc

hetismarc

• Lid sinds 12 mei 2015
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2015
  • 22:22

Beschamend

Ik zie dat daar geen: I9505XXUFNC4 staat. Maakt dat uit?
Weet jij misschien ook of knox weer terug gedraait wordt, en de bestanden die op het interne geheugen blijven staan en of je nog altijd een custom recovery en andere rom kan installeren en rooten?
Lees namelijk op fora's dat er een andere bootloader in zit.

Alvast bedankt.

Bewerkt (12 mei 2015 22:35) | Vraag toegevoegd
Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 13 mei 2015
  • 00:23

hetismarc
…Ik zie dat daar geen: I9505XXUFNC4 staat. Maakt dat uit? Weet jij misschien ook of knox weer terug gedraait wordt, en de bestanden die op het interne geheugen blijven staan en of je nog altijd een custom recovery en andere rom kan installeren en rooten? Lees namelijk op fora's dat er een andere bootloader in zit.Alvast bedankt.
Nee, want dat gaat naar een nieuwe versie (en daardoor verandert je oude …FNC4).
Knox moet jezelf uitschakelen, maar die ben je ook kwijt als je sommige custom ROM op je toestel zet. Rooten kan altijd evenals een uitgebreide recovery. Met root kun je ook in een ‘stock ROM (officiële = niet aangepaste ROM)je knox ’onschadelijk' maken.
Lees even wat berichten over dit onderwerp door, want dat helpt je zeker. Anders gewoon weer vragen wat onduidelijk is
Het is nu wat laat, dus morgen of later verder.
Makker

Bewerkt (13 mei 2015 00:24)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

hetismarc

hetismarc

• Lid sinds 12 mei 2015
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2015
  • 10:35

Makker
hetismarc
…Ik zie dat daar geen: I9505XXUFNC4 staat. Maakt dat uit? Weet jij misschien ook of knox weer terug gedraait wordt, en de bestanden die op het interne geheugen blijven staan en of je nog altijd een custom recovery en andere rom kan installeren en rooten? Lees namelijk op fora's dat er een andere bootloader in zit.Alvast bedankt.
Nee, want dat gaat naar een nieuwe versie (en daardoor verandert je oude …FNC4). Knox moet jezelf uitschakelen, maar die ben je ook kwijt als je sommige custom ROM op je toestel zet. Rooten kan altijd evenals een uitgebreide recovery. Met root kun je ook in een ‘stock ROM (officiële = niet aangepaste ROM)je knox ’onschadelijk' maken. Lees even wat berichten over dit onderwerp door, want dat helpt je zeker. Anders gewoon weer vragen wat onduidelijk isHet is nu wat laat, dus morgen of later verder. Makker

Nu net de firmware gedownload.
Ga nu even overal een backup van maken.

Mijn knox staat op dit moment op 0x1. Het maakt mij verder niks uit of knox het niet doet want gebruik het toch niet. Maar ik denk echt dat dat problemen veroorzaakt. Maakt dat uit of niet?

En zodra ik dus de rom heb geflasht kan ik hem gewoon rooten met deze tutorial?

Alvast bedankt!

Bewerkt (13 mei 2015 10:36) | typfout verwijderd
Makker

Makker

• Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 13 mei 2015
  • 12:03

hetismarc
Nu net de firmware gedownload. Ga nu even overal een backup van maken. Mijn knox staat op dit moment op 0x1. Het maakt mij verder niks uit of knox het niet doet want gebruik het toch niet. Maar ik denk echt dat dat problemen veroorzaakt. Maakt dat uit of niet? En zodra ik dus de rom heb geflasht kan ik hem gewoon rooten met deze tutorial? Alvast bedankt!
Ja, je kunt hem onder andere met die methode rooten en ook (zie onderaan dat bericht) een uitgebreide CWM (recovery) geven. Ik raad wel een factory reset/wipe cache aan, om te voorkomen dat je na het installeren van een nieuwe ROM bij het opstarten foutmeldingen (fc's) krijgt. Bij het installeren van root of uitgebreide CWM is dat niet nodig.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

hetismarc

hetismarc

• Lid sinds 12 mei 2015
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2015
  • 12:55

Makker
hetismarc
Nu net de firmware gedownload. Ga nu even overal een backup van maken. Mijn knox staat op dit moment op 0x1. Het maakt mij verder niks uit of knox het niet doet want gebruik het toch niet. Maar ik denk echt dat dat problemen veroorzaakt. Maakt dat uit of niet? En zodra ik dus de rom heb geflasht kan ik hem gewoon rooten met deze tutorial? Alvast bedankt!
Ja, je kunt hem onder andere met die methode rooten en ook (zie onderaan dat bericht) een uitgebreide CWM (recovery) geven. Ik raad wel een factory reset/wipe cache aan, om te voorkomen dat je na het installeren van een nieuwe ROM bij het opstarten foutmeldingen (fc's) krijgt. Bij het installeren van root of uitgebreide CWM is dat niet nodig. Makker

Zeer dankjewel voor alle informatie!
Ik zal het vanavond maar eens een kans laten geven.

rolandvrielink

rolandvrielink

• Lid sinds 12 juli 2012
  • Berichten 131
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2015
  • 11:56

zoeken op SamMobile.com naar i9505 en keuze Nederlands
staat de Black Edition ook bij. Daar heb ik de Firmware ook vandaan

hetismarc

hetismarc

• Lid sinds 12 mei 2015
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2015
  • 12:42

Net geflashed maar als ik wifi aanzet gaat het meteen uit. Heb je hier misschien een oplossing voor?

Bewerkt (16 mei 2015 12:44)
henklbr

henklbr

• Lid sinds 07 februari 2011
  • Berichten 1073
  • Reputatie 140
  • 16 mei 2015
  • 13:16

rolandvrielink
zoeken op SamMobile.com naar i9505 en keuze Nederlands staat de Black Edition ook bij. Daar heb ik de Firmware ook vandaan

Deze staat ook HIER met een VEEL snellere link!

Greetzzz, Henk.
===========================
Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS 64GB | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I
Android-version: 8.0.0
Kernel-version: 4.4.13-13094739-QB17155977
Build-number: R16NW.N950FXXU3CRC1
Build Info: dpi@SWHE0723 #1 Fri Mar 2 19:02:38 KST 2018
CSC: N950FOXM3CRC4
Baseband-version: N950FXXU3CRB9

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.