Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

cashje

cashje

• Lid sinds 03 april 2011
  • Berichten 298
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2015
  • 18:30

Hallo allemaal.
Ik heb een samsung galaxy s4 gt-i9506 black edition met android 4.4.2.
Maar ik krijg nog steeds geen update naar lolipop……vreemd.
Maar nu begin ik mezelf af te vragen waarom ik hem überhaupt zou updaten omdat ie zo ook goed werkt.
dus is mijn vraag ….waarom lolipop.

Bewerkt (30 mei 2015 18:31)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 11 juni 2015
  • 18:17

Tja de een vind lollipop een droomen de ander vind het niets vanwege de accu problemen (zeer snel leeg) dat het toestel langzamer wordt door dat het geheugen langzaam vol loopt en dat een reboot nodig is om hem weer normaal te laten lopen, de stille modus is weg en is vervangen door prioriteit modus enz enz..google maar eens eens een beetje naar google problems het is natuurlijk niet allemaal kommer & kwel het is maar net wat je mooi vind en je kunt leven met sommige problemen in lollipop.

En waarom jij de update nog niet hebt ik dat weet ik helaas niet.

Fafieke

Fafieke

• Lid sinds 27 juni 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2015
  • 08:22

En als je inderdaad al geüpdatet hebt en die Lollipop er weer af wil, kan dat dan?
En wat zijn de gevolgen?
Ik word er gek van dat mijn intern geheugen 16GB bijna vol is en ik zelfs geen apps meer kan verwijderen?
Zo wordt een keiduur toestel van amper 6 maanden oud straks onbruikbaar, terwijl mijn sd kaart van 32G daar werkloos zit.
Dit is toch te zot voor woorden?

Dus als iemand mij kan helpen, dan graag.
Groetjes en fijne dag!
Fafieke

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 juni 2015
  • 09:07

Ja dat is heel vervelend, er is wel een manier om weer terug te gaan naar KitKat al je lollipop niets vind dmv van rooten en een programma genaamd Odin maar helaas kan ik je daar niet mee helpen ik weet weinig van Samsung en dadelijk stuur ik je de verkeerde kant uit en gaan er dingen fout dan kun je het beste wachten op iemand hier dit het wel weet of je er meer over kan vertellen.

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2015
  • 11:45

In de basis is het altijd aan te raden om de nieuwste Firmware te upgraden.
Als je na de upgrade zoals door Samsung ten zeerste aanbevolen een fabrieksreset uitvoert dan zal je in de regel geen problemen ondervonden.
Alhoewel het bij sommigen om vaak onverklaarbare reden wel problemen oplevert.
Ikzelf heb na de upgrade geen problemen ondervonden, ook niet met de duur van de accucapaciteit.

Of je nog terug kunt naar KitKat als je eenmaal Lollipop hebt geïnstalleerd, het antwoord is schijnbaar JA maar dan moet jij je toestel eerst Rooten en daarna kun je met specifieke software d.m.v. Odin KitKat terugzetten.
Hierbij wel de kanttekening dat het uitvoeren van de procedures een risico met zich meebrengt.

Dat jij de 32 Gb SD kaart in jouw S4 niet volledig kunt gebruiken is natuurlijk al tijden bekend, dus ook al toen jij het toestel kocht.
Jij kunt de externe SD kaart alleen nog maar gebruiken als de data door Samsung goedgekeurde programma's wordt aangeleverd.
Het plaatsen van data (kaarten) van b.v. TonTom worden door Samsung afgewezen.

Dit kun je alleen realiseren door de S4 te rooten want daarna kun je de externe SD kaart weer volledig benutten en is jouw ruimteprobleem opgelost.
Hoe dit te Rooten, zie hier op het forum of op de site van XDA Developers, zie HIER...

Samsung Galaxy S7

cashje

cashje

• Lid sinds 03 april 2011
  • Berichten 298
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2015
  • 15:02

Ondertussen staat de update klaar voor mijn toestel.
Maar de twijfel blijft…
Ik vind lollipop niet mooi met die rare rondjes en witte achtergronden.
Ik krijg bijna het idee dat je dan een babyfoon van een paar honderd euro hebt.
Ik gebruik trouwens wel de next launcher die alles een beetje mooier maakt….. Kan je lekker persoonlijk aanpassen.
Dus als ik toch besluit om naar lollipop te updaten dan komt de next launcher ook weer terug er op

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.