Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2015
  • 15:42

Ik gebruik regelmatig navigatie voor de fiets, TomTomGo Mobile of Knooppuntplanner.nl met stembegeleiding.
Tijdens het rijden valt het mij op dat de stembegeleiding zomaar zonder enige aanleiding uitvalt.
Op dat moment functioneert dus het hele geluid op de S4 niet meer.
Het opnieuw opstarten van het toestel verhelpt het probleem.

Het was me al vaker opgevallen dat ik soms geen meldingen hoorde van binnenkomende gesprekken of mail maar de volgende dag was het geluid na het opnieuw opstarten weer beschikbaar.
Nu dat ik steeds meer de navigatie gebruik is het ontbreken van het geluid wel lastig.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Samsung Galaxy S7

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 16 juni 2015
  • 19:50

Kijk eens wat je toestel doet, met gewoon de stock firmware, Dus gewoon ff opnieuw flashen en niet rooten. Kijk dan of je nog problemen hebt met die apps.

Bewerkt (16 juni 2015 19:51)
SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2015
  • 20:25

Bedankt maar is dit advies op een bepaalde aanwijzing gebaseerd of zo maar een suggestie.

Ik werk normaliter op een Macbook Pro en daar werkt Odin niet op.
Daarvoor moet ik altijd eerst weer mijn oude Windows 7 laptop boven water halen.

Samsung Galaxy S7

embryo1

embryo1

• Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 16 juni 2015
  • 22:47

Bedankt maar is dit advies op een bepaalde aanwijzing gebaseerd of zo maar een suggestie.

Het komt regelmatig voor, dat een toestel dat is voorzien van root, plotseling met sommige apps niet 100% reageert. Daar is veel over te vinden op het internet. Maar door met de stock firmware zonder root nogmaals de apps uit te proberen, kun je te weten komen waar het aan ligt. Bv. als 1ste TomTomgo enige tijd proberen. Daarna bv.alleen Knooppuntplanner, daarna samen en als dat alle maal goed gaat, kun je je toestel weer rooten.

Zo werkt de zaak ook niet ideaal. Mijn S4 vertoonde ook wel kuren met root, nu ik weer stock draai loopt alles als een zonnnetje met de apps die ik erop wil.

Bewerkt (16 juni 2015 22:48)
SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2015
  • 09:25

OK, maar stel dat het inderdaad aan het rooten zou liggen dan heb ik toch een probleem en moet ik kiezen uit 2 kwaden, niet meer rooten of af en toe geen geluid.
Wat weegt het zwaarst? root wil ik eigenlijk absoluut niet missen want dan kan ik geen volledige Image Back-up meer maken en het terugzetten daarvan heeft mij al meerdere malen veel installatietijd bespaart.
Verder wil ik graag de externe SD kaart onbeperkt kunnen gebruiken en dat kan zonder root niet.
Daartegenover staat af en toe geen geluid, wat weegt voor mij zwaarder.

Ik ga het toch even proberen want ik kan daarna altijd weer terug.

Bewerkt (17 juni 2015 09:27)

Samsung Galaxy S7

embryo1

embryo1

• Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 17 juni 2015
  • 09:57

Na een clean install ,zou ik geen backup gegevens terugzetten op het toestel. Het risico dat je het "probleem" daarmee terugzet is dan natuurlijk aanwezig. Dus ff alles opnieuw en dan mogelijk alleen met je TomTom en Knooppuntennet stoeien om daarna verder te gaan.

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2015
  • 10:37

Nee, dat was ook niet mijn intensie.
Ik bedoelde dat als het probleem ook aanwezig is zonder root ik de Image back-up weer terug kan zetten zodat ik de Instellingen / data niet verlies.

Bewerkt (17 juni 2015 10:37)

Samsung Galaxy S7

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.