Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

sezayi

sezayi

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2015
  • 12:57

Hoi,

Ik ben al paar dagen bezig om mijn S4 te rooten/flashen/moden maar is mij helaas niet gelukt. Heb het geroot maar naar mijn root bleef mijn system -UI stoppen :S. Dus heb alles verwijderd.
Misschien heb ik wel verkeerde root gebruikt!? Zou iemand mij kunnen helpen om stap voor stap te rooten flashen en dan een mod erop te zetten? Ik word namelijk helemaal gek van die lolliepop vreet zoveel ram waardoor mijn telefoon traag van word en batterij binnen no time leeg is.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 11 juli 2015
  • 13:40

Ik word namelijk helemaal gek van die lolliepop vreet zoveel ram waardoor mijn telefoon traag van word en batterij binnen no time leeg is.

ik heb geen S4 dus kan je hier niet stap voor stap mee helpen zonder er veel tijd in te steken en te testen. Maar met rooten gaat niet ineens je batterij langer mee, ook is het ram management niet anders. probeer eens na een verse installatie van lollipop een fabrieksreset. Als dat niet mocht baten kun je altijd weer kitkat installeren.

alle firmware is te vinden op http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-I9505/PHN/ (check wel je model nummer, i9500 of i9505)

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 11 juli 2015
  • 13:41

http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4/general/guide-t3018625

Ik heb ook Lollipop op mijn S4, maar ben best tevreden. Ik heb het toestel niet voorzien van root. Mogelijk heb je een aantal apps, die op de achtergrond draaien en zorgen dat je batterij sneller leeg gaat en je toestel wat trager reageert. Maar de link staat erbij dus succes.

sezayi

sezayi

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2015
  • 16:01

Ik heb het geprobeerd met methode 2 maar is helaas niet gelukt! wat doe ik toch iedere keer verkeerd?

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 11 juli 2015
  • 22:33

Ik heb het geprobeerd met methode 2 maar is helaas niet gelukt! wat doe ik toch iedere keer verkeerd?
Dat weet ik ook niet. Maar meestal is het een kwestie van goed lezen en stap voor stap te werk gaan. Natuurlijk moet je wel alle bestanden downloaden die worden aangegeven. Ik denk bv. aan superSu, maar die zul je wel hebben.
Hier nog een link en de moed niet opgeven. Goed lezen en stap voor stap te werk gaan.

http://www.ibtimes.co.uk/how-root-galaxy-s4-lte-android-5-0-1-i9505xxuhob7-lollipop-official-firmware-1492238

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.